Welcome to Evently

Lorem ipsum proin gravida nibh vel veali quetean sollic lorem quis bibendum nibh vel velit.

Evently

Stay Connected & Follow us

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

International Competition II: Decision Time

10 PLN

International Competition II: Decision Time

International Competition

Konkurs Międzynarodowy to bez wątpienia najważniejszy komponent festiwalu filmowego. Zaprogramowanie go to wielka przyjemność, ale przede wszystkim ogromne wyzwanie – spośród setek zgłoszeń dokonaliśmy selekcji kilkunastu międzynarodowych produkcji, które wyjątkowo nas poruszają, a także w atrakcyjny sposób podejmują intrygujące zagadnienia lub wręcz przeciwnie – obrazują dylematy życia codziennego.

W Konkursie Międzynarodowym znalazło się 21 filmów, wyprodukowanych w 23 krajach. Ułożone zostały w cztery zestawy, luźno ze sobą powiązanie wiodącą linią tematyczną: program NEVER ALONE interpretuje zagadnienie życia w grupie lub w samotności, DECISION TIME traktuje o niełatwych wyborach i ich nieuchronnych konsekwencjach, FEAR NOT nakłania do konfrontacji z rozmaitymi lękami, natomiast ME & YOU przygląda się nieoczywistym relacjom.

Autorzy konkursowych filmów posiadają wyśmienite wyczucie medium filmu. Poddają je rozmaitym eksperymentom i śmiało obierają własne ścieżki artystycznego rozwoju, czego efektem jest oryginalne, wciągające, ambitne kino krótkometrażowe.

International Competition is undoubtedly the most important component of the film festival. Its programming is both a pleasure and a challenge – among hundreds of entries we have selected a few international productions that we found exceptionally moving, ones that discuss intriguing issues in an appealing way, or in contrary – present ordinary dilemmas.

International Competition encompasses 21 films produced in 23 countries. We have grouped them in four sets, loosely linked with a specific subject: NEVER ALONE ruminates on the issue of living in a community, or in solitude, DECISION TIME focuses on difficult choices and their inevitable consequences, FEAR NOT encourages facing a variety of  fears , while ME & YOU takes a closer look at ambiguous relationships.

The authors of competition films have an extraordinary sense of film as a medium. The subject it to various experiments and are not afraid to take their own paths of artistic development, what results in original, engaging and ambitious short cinema.

DECISION TIME

czas trwania: 85’

Gdyby się dobrze zastanowić, okaże się, że co kilka minut podejmujemy decyzję – co ubrać, co zjeść, co kupić, gdzie się spotkać ze znajomymi. Całe życie składa się z wyborów – łatwych, trudnych, spontanicznych lub przemyślanych. Każdy z nich niesie ze sobą konsekwencje. Bohaterowie pięciu konkursowych filmów zostaną postawieni przed ciężkim zadaniem – zmierzenia się z własną psychiką i dylematem w dokonaniu pewnego wyboru. Co ze sobą zrobić, gdy ma się za dużo wolnego czasu? Czy podążać za normą społeczną, czy też sprzeciwić się oczekiwaniom innych? Kiedy opłaca się zaryzykować?

If you think about it carefully, you’ll realize that you make a decision every few minutes – what to wear, what to eat, what to buy, where to meet your friends. Our entire life is composed of choices – easy, hard, spontaneous, or well thought out. Every single one of them has consequences. The protagonists of five competition films will be put in front of a difficult task of facing themselves and a certain dilemma. What to do with yourself if you have too much free time? To follow a social norm, or to resist the expectations of others? When does it pay off to take a risk?

International Competition II: Decision Time

 

L’été et tout le reste (The summer and all the rest)

 

Kiedy pod koniec lata ostatnie promy z turystami odpływają i większość znajomych Marc-Antoine’a wyjeżdża na studia lub do pracy, on i jego przyjaciel Mickael pozostają w tyle na opuszczonej wyspie.

 

When at the end of the summer the last ferries with tourists leave and most of young Marc-

Antoine’s friends leave for college or work, he and his friend Mickael are left behind on the deserted island.

 

Netherlands 2018. Fiction. 18’. Director: Sven Bresser. Production: Steven Rubinstein Malamud, Marc Bary.

Sven Bresser is a filmmaker based in Amsterdam, born in 1992. Graduated from the HKU University of the Arts Utrecht in 2016 with the short film ‘Cavello’. His mid-length film ‘Free Fight’ will premiere at the Netherlands Film Festival in September.

Contact: info@someshorts.com

 

Câm Lặng (The Mute)

 

Przed swoim wielkim dniem w deszczową noc, młoda dziewczyna próbuje znaleźć odpowiedź na temat miłości.

 

On a rainy night, before her big day a young woman is trying to find an answer to the question of love.

 

USA/Vietnam 2018. Fiction. 15’. Director: Pham Thien An. Production: Pham Thien An, Tran Van Thi.

Pham Thien An (b. in 1989 in Viet Nam). After 4 years of undergraduate majors in Information Technology degree at Lotus University, Ho Chi Minh city, he realized his interest in cinematography and film making. In 2015, he moved to Houston, Texas and continued working as a freelance filmmaker.

Contact: lightson@lightsonfilm.org

 

Brotherhood

 

Mohamed jest pasterzem mieszkającym na wiejskich terenach w Tunezji z żoną i dwoma synami. Jest głęboko wstrząśnięty, kiedy jego najstarszy syn Malik wraca do domu po długiej podróży z tajemniczą nową żoną.

 

Mohamed is a shepherd living in rural Tunisia with his wife and two sons. He is deeply agitated when his oldest son Malik returns home after a long journey bringing a mysterious new wife.

 

Canada/Tunisia/Qatar/Sweden 2018. Fiction. 25’. Director: Meryam Joobeur. Production: Habib Attia, Sarra Ben-Hassen, Maria Gracia Turgeon.

Tunisian-American writer/director Meryam Joobeur is a graduate of Mel Hoppenheim School of

Cinema in Montréal. She is currently developing three feature films including the feature version

of ‘Brotherhood’ and has participated in the Berlinale Talent Lab (2016) and TIFF Talent Lab (2016).

Contact: coordo@travellingdistribution.com

 

Lunch Time

 

16-letnia dziewczyna przybywa do szpitala, aby zidentyfikować ciało swojej matki. Ze względu na młody wiek, personel nie wpuszcza jej do kostnicy.

 

A 16 year old girl arrives to the hospital to identify her mother’s body. Due to her young age, the hospital staff refuses to let her inside the morgue.

 

Iran 2017. Fiction. 16’. Director: Alireza Ghasemi. Production: Alireza Ghasemi.

Alireza Ghasemi (b. 1990 in Iran), received his MFA degree from Tehran University of Art. He was the director of the 11th Nahal Student Short Film Festival, and later became a member of the Nahal Academy. In addition to writing and directing, he founded The Globe International Silent Film Festival in 2015.

Contact: m.pouriaa@gmail.com

I Signed the Petition

Palestyńczyk ​​podpisuje internetową petycję, jednak zaraz po tym wpada w panikę i zwątpienie. Podczas rozmowy z przyjacielem analizuje, dekonstruuje i interpretuje znaczenie swojego wyboru.

Immediately after a Palestinian man signs an online petition, he is thrown into a panic-inducing spiral of self-doubt. Over the course of a conversation with an understanding friend, he analyses, deconstructs and interprets the meaning of his choice.

UK/Germany/Switzerland 2018. Documentary. 11’. Director: Mahdi Fleifel. Production: Patrick Campbell, Mahdi Fleifel.

Mahdi Fleifel is a Danish-Palestinian film director who graduated in 2009 from the UK National Film & TV School. Co-founder of London-based production company Nakba FilmWorks. Currently based in Amsterdam. His debut feature “A World Not Ours” (2012), premiered at the Toronto International Film Festival.

Contact: patrick@nakbafilmworks.com