Welcome to Evently

Lorem ipsum proin gravida nibh vel veali quetean sollic lorem quis bibendum nibh vel velit.

Evently

Stay Connected & Follow us

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

International Competition III: Fear Not

10 PLN

International Competition III: Fear Not

International Competition

Konkurs Międzynarodowy to bez wątpienia najważniejszy komponent festiwalu filmowego. Zaprogramowanie go to wielka przyjemność, ale przede wszystkim ogromne wyzwanie – spośród setek zgłoszeń dokonaliśmy selekcji kilkunastu międzynarodowych produkcji, które wyjątkowo nas poruszają, a także w atrakcyjny sposób podejmują intrygujące zagadnienia lub wręcz przeciwnie – obrazują dylematy życia codziennego.

W Konkursie Międzynarodowym znalazło się 21 filmów, wyprodukowanych w 23 krajach. Ułożone zostały w cztery zestawy, luźno ze sobą powiązanie wiodącą linią tematyczną: program NEVER ALONE interpretuje zagadnienie życia w grupie lub w samotności, DECISION TIME traktuje o niełatwych wyborach i ich nieuchronnych konsekwencjach, FEAR NOT nakłania do konfrontacji z rozmaitymi lękami, natomiast ME & YOU przygląda się nieoczywistym relacjom.

Autorzy konkursowych filmów posiadają wyśmienite wyczucie medium filmu. Poddają je rozmaitym eksperymentom i śmiało obierają własne ścieżki artystycznego rozwoju, czego efektem jest oryginalne, wciągające, ambitne kino krótkometrażowe.

International Competition is undoubtedly the most important component of the film festival. Its programming is both a pleasure and a challenge – among hundreds of entries we have selected a few international productions that we found exceptionally moving, ones that discuss intriguing issues in an appealing way, or in contrary – present ordinary dilemmas.

International Competition encompasses 21 films produced in 23 countries. We have grouped them in four sets, loosely linked with a specific subject: NEVER ALONE ruminates on the issue of living in a community, or in solitude, DECISION TIME focuses on difficult choices and their inevitable consequences, FEAR NOT encourages facing a variety of  fears , while ME & YOU takes a closer look at ambiguous relationships.

The authors of competition films have an extraordinary sense of film as a medium. The subject it to various experiments and are not afraid to take their own paths of artistic development, what results in original, engaging and ambitious short cinema.

FEAR NOT

czas trwania: 90’

Spragnionych mocnych wrażeń zapraszamy do krainy rozmaitych lęków – przed nieznanym, przyszłością, końcem świata, a nawet przed niezależnością kobiet. Autorzy filmów ukazują strach pod różnymi postaciami, korzystając z klasycznych gatunków, takich jak musical, komedia czy horror, jednak modyfikując je na potrzeby autorskiego stylu. Wszystko to sprawia, że program FEAR NOT to niewątpliwie najbardziej eksperymentalna propozycja w Konkursie Międzynarodowym. Ale nie lękajcie się, bo strach ma wielkie oczy i zazwyczaj po konfrontacji z nim okazuje się, że nie było czego się bać.

We invite our most intrepid viewers to the land of various fears – of the unknown, the future, the end of the world, and even female independence. The film authors present fear in different forms, using classic genres such as musical, comedy, or horror, yet altering them for the needs of their authorial style. All these elements make FEAR NOT, undoubtedly the most experimental part of the International Competition program. But fear not, because usually after the confrontation you will realize that the apprehension was unnecessary.

International Competition III: Fear Not

 

Jululu

 

Jululu to muzyczna podróż do zakątka Afryki na południu Włoch, obejmująca ogromne plantacje pomidorów w prowincji Foggia.

 

Jululu is a musical journey into a corner of Africa in Southern Italy, covering vast plantations of tomatoes in the province of Foggia.

 

Italy 2017. Documentary. 15’. Director: Michele Cinque. Production: Valerio Ciampicacigli, Fabio Parente, Charlotte Marie Kretschmer.
Michele Cinque (b. in 1984), graduated in Philosophy at La Sapienza University in Rome, has been working in documentary production since 2004. Directed several documentaries and television series. Currently working on his new feature documentary. Selected filmography: 2015: SICILY JASS: THE FIRST WORLD’S MAN IN JAZZ, 2013: X-LIFE, 2012: MR. JAZZ: LOUIS ARMSTRONG STORY.

Contact: submissions@augohr.de

 

Bigger Than Life

Muzyczny film w czterech aktach. Nacisk położony jest na tworzenie historii narodowej poprzez architekturę i planowanie urbanistyczne. Czy to byłoby coś nowego? Czy ta opowieść do nas przemówi?

A music film in four acts. The focus is on the fabrication of national history through architecture and urban planning. Would that be something new? Will we buy that (hi)story?

Macedonia/Italy/Germany 2018. Experimental. 30’. Director: Adnan Softić. Production: Adnan Softić.

Adnan Softić  is a visual artist and director. He studied Film and Aesthetic Theory at the University of Fine Arts of Hamburg, where he also was a professor of Film and Time Based Media. In his works he is consistently dealing with historical and remembrance politics issues.

Contact: festival@kinolom.com

 

Counterfeit Kunkoo

Smita odkrywa, że wynajem mieszkania w średniozamożnej dzielnicy Bombaju, wielomilionowym mieście, wiąże się ze spełnieniem pewnego dziwnego wymogu. Zostaje przymuszona do konfrontacji z najróżniejszymi, nieprzyjemnymi postaciami.

In a city that houses millions, Smita finds herself fighting beasts of different kinds as she discovers a strange prerequisite to renting a house in the middle-class Mumbai.

India 2017. Fiction. 15’. Director: Reema Sengupta. Production: Producer: Surekha Sengupta.

Reema Sengupta is a writer-director-editor based in Mumbai. Directed narrative films, music-videos, commercials, interactive video installations across India, UK, South Korea and the US. In 2014 co-founded CATNIP production house. Selected filmography: 2012: The Tigers, They’re All Dead, 2012: Tyu’s Company.

Contact: kunal@catnipculture.com

 

Monelle

 

Grupa dziewcząt zasypia wśród architektonicznych elementów Casa del Fascio Terragni w Como. Latarki wydobywają obrazy, które pojawiają się na chwilę, po czym gasną, pogrążając ekran w ciemności.

 

A groupr of young girls falls asleep among the architectural elements of Terragni’s Casa del Fascio in Como. Flashlights create images that appear for an instant before fading and covering the screen in darkness.

 

Italy 2017. Experimental. 16’. Director: Diego Marcon. Production: In Between Art Film.

Diego Marcon (b. in Busto Arsizio in 1985) is currently based in Italy. Graduated in film editing at the Scuola Civica di Cinema, Televisione e Nuovi Media di Milano and got a Degree in Visual Arts at the IUAV University of Venice. His research focuses on the relation between reality and representation.

Contact: die.marcon@gmail.com

La Chute (The Fall)

Gdy niebiańskie istoty zstępują na Ziemię, nadwyrężając swoją populację, na świecie następuje zachwianie porządku. Tragiczny upadek prowadzi do powstania kluczowych przeciwieństw: Piekła i Nieba.

As celestial beings descend to Earth vitiating its population, the world’s order imbalances. A tragic fall leads to the parturition of two crucial opposites: Heaven and Hell..

France 2018. Animation. 14’. Director: Boris Labbé. Production: Sacrebleu Productions.

Boris Labbé was born in 1987 in Lannemezan, France. Artist and animation film director working between France and Spain. His art comes through several forms: short films, audiovisual concerts and video installations. Selected filmography: 2016: Orogenesis, 2016: Any Road, 2015: Rhizome, 2013: Danse macabre.

Contact: distribution@sacrebleuprod.com