International short film festival from Poznań, Poland.

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

Jurorzy

KONKURS POLSKI & KONKURS MIĘDZYNARODOWY

Simone Späni

Simone Späni studiowała filmoznawstwo, filologię i literaturę niemiecką oraz historię sztuki na Uniwersytecie w Zurychu. Jest członkiem komitetu programowego Berlinale Shorts i przez długi czas była programerką Internationale Kurzfilmtage Winterthur. Dodatkowo, pracuje jako konsultantka festiwali i warsztatów (film, teatr i muzyka), głównie w Szwajcarii (Zurych i Genewa), Berlinie i Rwandzie (Kigali). Niedawno utworzyła własną butikową wytwórnię filmową COCOON PRODUCTIONS w Zurychu, która zajmuje się produkcją filmów krótko- i pełnometrażowych (dokumenty i fabuły) oraz wideo-instalacji. Cocoon jest partnerem panafrykańskiego programu REALNESS - A SCREENWRITERS RESIDENCY w RPA (prowadzony przez URUCU MEDIA). Wytwórnia skupia się na różnorodnej scenie filmowej, krajowej i międzynarodowej.

Margarida Moz

Programerka krótkiego metrażu Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Indie Lisboa, dyrektorka Portugalskiej Agencji Filmowej, magister antropologii społecznej. W przemyśle filmowym pracuje od 20 lat, zarówno przy researchu filmów dokumentalnych i produkcji, jak i współpracując z kilkunastoma festiwalami filmowymi w Portugalii. Obecnie wykłada antropologię na uniwersytecie, pracuje jako programerka krótkiego metrażu i jedna z dyrektorek Portugal Film - Portugalskiej Agencji Filmowej, która reprezentuje kinematografię portugalską za granicą.

Łukasz Ronduda

Historyk sztuki, wykładowca akademicki, kurator, pisarz, scenarzysta, reżyser. Kurator Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, inicjator projektu Filmoteka Muzeum. Wykładowca akademicki z tytułem doktora prowadzący wykłady i seminaria z historii sztuki, estetyki, historii i teorii filmu na polskich i zagranicznych uczelniach, między innymi Princeton University i Columbia University w Nowym Jorku. Adiunkt na wydziale psychologii w warszawskiej Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Badacz i znawca filmu eksperymentalnego. Reżyser i scenarzysta filmu Performer (wspólnie z Maciejem Sobieszczańskim), który podczas Berlinale 2015 zdobył nagrodę Think: Film Award. Reżyser filmu Serce miłości, który pokazywany był m.in. na festiwalu w Berlinie i Rotterdamie.

DANCES WITH CAMERA

Paulina Święcańska

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia na wydziale rytmiki, Uniwersytetu Zielonogórskiego studiów I stopnia na kierunku Animacja Kultury i Sportu. Pedagog i Instruktor Tańca Współczesnego uznany przez Narodowe Centrum Kultury. Absolwentka Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie studia II stopnia na kierunku kulturoznawstwo oraz kinetografii R. Labana w Instytucie Choreologii w Poznaniu. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku menedżer kultury oraz Uniwersytetu Łódzkiego – produkcja teatralna. Jako choreografka stworzyła do tej pory 18 choreografii autorskich m.in. ,,Wariacje na temat jedzenia” czy ,,Hybryda”, które pokazywane były na polskich i zagranicznych festiwalach. Mocno zaangażowana w animację miasta Warszawy żywą i bezpośrednią sztuką m.in. poprzez Festiwal Warszawskiej Sztuki Niezależnej Re:wizje 2008-2012, gdzie była kuratorką tańca. Współorganizatorka Warszawskiej Platformy Tańca 2014-2016, Organizatorka I w Polsce Festiwalu Kontakt Improwizacji Warsaw Flow w latach 2010-2016. Obecnie współtworzy Fundację Artystyczną PERFORM, dzięki której realizuje projekty artystyczne, społeczne i edukacyjne, pracując przy tym z artystami różnych kierunków i profesji.

Marc Wagenbach

Studiował teatrologię, filmoznawstwo i studia o telewizji w Sydney, Berlinie i Bayreuth. Uzyskał doktorat w zakresie medioznawstwa na Uniwersytecie w Kolonii. W 2007 roku został asystentem Piny Bausch. W latach 2009-2013 pełnił funkcję kierownika rozwoju Fundacji Piny Bausch. Od 2016 pracuje przy festiwalu TANZRAUSCHEN w Wuppertalu, w 2019 był dyrektorem targów kina tańca dancescreen 2019 w ramach tego festiwalu. Na co dzień pracuje na całym świecie zarówno w teorii jak i praktyce jako dramaturg, menedżer kulturalny i producent kreatywny.

Marlene Millar

Otrzymała tytuł licencjata sztuk pięknych na Uniwersytecie Concordia. Następnie ukończyła studia magisterskie w School of the Art Instute of Chicago. W 1999 otrzymała Pew Fellowship z mediów tanecznych na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Marlene Millar świętowała ostatnio trzydzieści lat pracy w branży filmowej wystawą solową, w skład której weszły jej najbardziej ambitne prace, w tym instalacja “Witness” we Threshold Artspace. Seria “The Migration Dance Film Project”, wyreżyserowana przez Marlene, z choreografią Sandy SIlva,zdobyła ponad dwudzieścia nagród na takich festiwalach jak Short Waves, Aesthetica, San Francisco Dance Film Festival, Cinematica i Cinedans. Razem z Philipem Szporerem, Marlene stworzyła od 2000 roku wiele prac w ramach Mouvement Perpétuel - ich tanecznego domu produkcyjnego. Marlene prowadzi warsztaty na całym świecie. Stara się wspierać w ten sposób rzemiosło procesu kreatywnego w zakresie tworzenia niezależnych filmów.

KONKURS POLSKICH FILMÓW EKSPERYMENTALNYCH

Aleksandra Kubiak

Artystka wizualna, autorka performansów, filmów, form przestrzennych. W latach 2002–2013 roku współtworzyła z Karoliną Wiktor Grupę Sędzia Główny. Od 2014 roku Aleksandra Kubiak pracuje nad autobiograficznym cyklem dzieł, w którym łączy często trudne, rodzinne doświadczenia z eksperymentem na polu działań filmowych, na styku performansu, filmu dokumentalnego, teatru. Pracuje z aktorami, jest autorką scenariuszy, pisze teksty, reżyseruje. W cyklu powstały m.in. filmy „Śliczna jesteś Laleczko” z aktorką Elżbietą Lisowską-Kopeć, wideoperformans „Mięso słonia” z Moniką Buchowiec, „Żyj, głuptasie!” z Arturem Belingiem. Od 2017 pracuje w Instytucie Sztuk Wizualnych na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Michał Matuszewski

Kurator programu filmowego Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, gdzie prowadzi kino. Autor i organizator wielu przeglądów i retrospektyw kina artystycznego, eksperymentalnego i gatunkowego. Członek jury na kilku międzynarodowych festiwalach. Zainteresowany nowymi mediami oraz VR a szczególnie ich aspektem instytucjonalnym oraz nie-ludzką perspektywą w kinie.

Gerald Weber

Urodzony w 1965 roku w Wiedniu w Austrii. Studiował historię, geografię, filozofię i filmoznawstwo w Wiedniu i Barcelonie. Współtwórca “Projektor - discussion forum on film, video and new media” i współorganizator międzynarodowego sympozjum filmSUBJECTtheory. Od 1997 stały członek zespołu sixpackfilm, międzynarodowej agencji sprzedaży i dystrybucji austriackich filmów krótkometrażowych, eksperymentalnych i wideo-artu. Kurator licznych programów filmowych na festiwalach, w kinotekach i instytucjach w Austrii i na całym świecie. Od 2004 wicedyrektor sixpackfilm. Prowadzi wykłady, moderuje panele dyskusyjne o kinie i warsztaty o kuratorowaniu programów filmowych, udziela się również jako niezależny programer filmowy. Pisze również o mediach i kinie.

JURY MŁODYCH

Michał Matejczuk

Uczeń LO Marii Magdaleny w Poznaniu. Entuzjasta festiwali filmowych, koncertów i streetfoodu. W kinie poszukuje zagadnień filozoficznych i moralnych oraz motywu samotności. Uwielbia muzykę elektroniczną, w szczególności postindustrial. W wolnych chwilach przechadza się po Poznaniu w poszukiwaniu niedoskonałości i streetartu. Szczególne miejsce w jego sercu zajmują produkcje Adult Swim, a zwłaszcza miniserial The Shivering Truth.

Joanna Nowicka

Jestem uczennicą poznańskiego Marcinka, której zainteresowania można podzielić najkrócej na trzy obszary: kino, język i środowisko. Dla mnie język jest narzędziem filmu, a film z kolei narzędziem środowiska – kino ma wielki potencjał do jego ochrony i rozwoju. W styczniu byłam jurorką podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Biarritz we Francji. Od dziewięciu lat trenuję jeździectwo.

Maja Szklarska

Mam na imię Maja. Jestem entuzjastką kinematografii, literatury, podróży i koncertowych przygód. Fascynuję się twórczością Tima Burtona oraz Xaviera Dolana, a także szeroko pojętym kinem dokumentalnym. Jako osoba, która bardzo chętnie angażuje się w różnorodne projekty, prawdziwą przyjemność sprawia mi możliwość brania udziału w rozmaitych festiwalach filmowych oraz muzycznych.