Welcome to Evently

Lorem ipsum proin gravida nibh vel veali quetean sollic lorem quis bibendum nibh vel velit.

Evently

Stay Connected & Follow us

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

Opis programu

Do 10. edycji Short Waves Festival zgłoszono rekordową ilość filmów – 2 450, z czego 32 zakwalifikowały się do Konkursu Międzynarodowego. Jego program to niejako lustro współczesnego świata (a raczej światów), w których przeglądamy się oczami niezwykle uzdolnionych autorów krótkometrażowej sztuki filmowej, pochodzących z 24 krajów zlokalizowanych na 5 kontynentach. Okazuje się jednak, że wcale nie dzieli nas położenie geograficzne, uwarunkowania społeczne i kulturowe bądź wyznawane wartości. Jesteśmy tożsami w obliczu zmian, zarówno globalnych, jak i tych bardziej prywatnych, które zaskakują nas w najmniej spodziewanym momencie życia.

Konkurs Międzynarodowy składa się z 6 zestawów filmowych – w każdym z nich inne zagadnienie pełne nieoczywistych rozstrzygnięć fabularnych, wizualnych i formalnych. Autorzy prezentowanych filmów odważnie eksplorują pojęcie sztuki, niekiedy zmierzając w stronę eksperymentalnych impresji. Obrazują ambiwalencję światów, które nas bawią, intrygują, niepokoją, zachwycają, lecz przede wszystkim – kształtują.

IC I: DREAMLANDS

When You Awake    

Nienaukowe, komediowe badanie tego, co przeżywa dwoje zahipnotyzowanych ludzi. Ekscytująca podróż do nieświadomego umysłu, w którym wszystkie obrazy, dźwięki i muzyka pochodzą z odnalezionych materiałów filmowych.

USA 2016. Experimental. 11’. Director: Jay Rosenblatt. Production: Jay Rosenblatt Films.

Rosenblatt is a recipient of Guggenheim and Rockefeller Fellowship. A selection of his films had screenings at New York’s Film Forum and at MoMA.

 

HIWA

Jay budzi się w Manili. Miał koszmar. Był w Atenach. We śnie ateńskie słońce jest tak słabe, że może patrzeć na nie wprost, nie ślepnąc. Co może śnić o miejscu, którego nigdy nie odwiedził?

Greece 2017. Fiction. 11’. Director: Jacqueline Lentzou. Production: Jacqueline Lentzou, Vicky Miha.

Lentzou graduated from the London Film School in 2013. Her work revolves around coming-of-age, loneliness, non-traditional family constructs, intimacy and dreams.

 

Lagi Senang Jaga Sekandang Lembu (It’s Easier to Raise Cattle)

W odległej wiosce, dwie nastolatki łączy osobliwa przyjaźń. Kiedy jedna odkrywa mroczne sekrety drugiej, obserwuje zmiany zachodzące w nowej przyjaciółce, kumulujące się w formie przemocy, potworności i namiętności.

Malaysia 2017. Fiction. 18’. Director: Amanda Nell Eu. Production: Gan Hui Yee.

Born in 1985, based in Malaysia. Graduated from the London Film School with an MA in Filmmaking. She likes to explore the female identity within the context of South East Asia.

 

A Photo of Me

Jestem dzieckiem lat 50-tych, moimi zabawkami i rodziną, patrzę w kamerę. Jestem zaspanym dzieckiem na “obrazach” Darry. Mój umysł migocze od przeszłości do teraźniejszości, we wspomnieniach i snach.

Australia 2017. Animation. 11’. Director: Dennis Tupicoff. Production: Jungle Pictures.

Graduated from Queensland University. Made his first film in 1976. Dennis has also been a lecturer, and conducted workshops in Europe, USA, Asia and Australia.

 

Astrometal
Grupa znajomych przygotowuje się na imprezę w sercu Aten. Trafiają na opuszczony klub, w którym nadal gra muzyka, ale nikt jej nie słucha. Jedno po drugim zasypiają, poddając się zbiorowemu snu.

Greece 2017. Fiction. 25’. Director: Efthimis Kosemund Sanidis. Production: Despoina Sifniadou/BOO Productions.

Born with Greek/German nationality in 1983, Efthimis studied Informatics Engineering and Contemporary Arts at Le Fresnoy – Studio National in France. He participated in festivals such as Locarno Film Festival, Venice Film Festival.

 

What Happens to the Mountain

Długodystansowy kierowca, włóczęga, podróżuje od niewyraźnej rzeczywistości do wizji życia po życiu, przywołanej przez ducha góry.

USA 2016. Experimental. 12’. Director: Christin Turner. Production: Christin Turner.

Turner (1985) is a filmmaker and artist based in Boulder, Colorado. Her films navigate the psychological terrains of landscape, material, and image.

IC II: FAMILY THING

Retouch

Podczas podnoszenia ciężarów w domu, mąż Maryam doznaje wypadku. Kiedy sztanga spada na jego gardło i sprawia, że mężczyzna jest bliski śmierci, kobieta podejmuje decyzję.

Iran 2017. Fiction. 19’. Director: Kaveh Mazaheri. Production: Iranian Youth Cinema Society (IYCS). Mazaheri (b. 1981) in Tehran, Iran. An interest in cinema led Mazaheri to writing for Iranian film magazines. He has made more than twenty documentaries and movies.

 

On the Ropes

„On the Ropes” odzwierciedla libańskie społeczeństwo poprzez portret rodziny, której życie jest zawieszone i utknęło w otchłani, jak wszystko inne w Libanie.

Lebanon 2016. Fiction. 20’. Director: Manon Nammour. Production: Khabbaz production.

Nammour is a 26 years old Lebanese director and production designer, graduated in filmmaking from Notre Dame University. He has worked on short films, music videos and advertisement.

 

Ambi

Kolejna zwyczajna noc dla Deno i Sary, zmagających się ze codzienną rutyną. Jednak tym razem, gdy napięcie rośnie, wpadają na pomysł, który może kolosalnie zaważyć na ich przyszłości.

Macedonia 2016. Fiction. 19’. Director: Marija Apcevska. Production: Blazhe Dulev.

Apcevska (born in Macedonia) graduated at the Academy of Dramatic Arts, Skopje. She continued her education at the New York Film Academy, LA with MA in filmmaking.

 

 

I Made You, I Kill You

Myślę, że ten film jest mi niezbędny w obecnym momencie życia. Zawsze byłem zawstydzony mówiąc o swoim dzieciństwie. To przysparzało mi wiele smutku.

France/Romania 2016. Documentary/Animation. 14’. Director: Alexandru Petru Bădelită. Production: Le Fresnoy.

Multimedia artist based between Mexico and France. He is co-author of the project SEFT-1 Abandoned Railway Exploration Probe and collective Astrovandalistas.

 

Negative Space

Słodko-gorzka historia relacji między ojcem a jego synem, Samem. Dla ojca, który wiecznie jest w podróży służbowej, uczenie syna skutecznego pakowania walizki stanowi okazję do budowania więzi.

France 2017. Animation. 6’. Directors: Max Porter, Ru Kuwahata. Production: Ikki Films, Manuel Cam Studio, Ikki Inc.

Porter and Kuwahata are a filmmaking duo based in Baltimore. They made together many short films, TV commercials, music videos and comics.

IC III: ANOTHER PLANET

Min Börda (The Burden)

Mroczny musical rozgrywany w przestrzeni handlowo-usługowej. Zwierzęcy pracownicy komercyjnych obiektów, radzą sobie z nudą i egzystencjalnym niepokojem za pomocą radosnych, tanecznych układów.

Sweden 2017. Animation. 14’. Director: Niki Lindroth von Bahr. Production: Malade AB.

Animation director and costume designer based in Sweden. She received her MD in fine art at the Royal Institute of Art in Stockholm. Filmography: “Bath House”, “Tord & Tord”.

 

Après le volcan (After the Volcano)

Ziemia się trzęsie, popiół spada z nieba i jeszcze ten ogień, którego strażacy nie są w stanie ugasić. Mieszkańcy wsi postanawiają schronić się w lesie. Otoczeni dzikimi zwierzętami, rozpoczynają nowe życie.

France 2016. Experimental. 17’. Director: Léo Favier. Production: Les Films Sauvages

Favier (b. 1985) is an Berlin based author, designer and filmmaker. He graduated at the École supérieure des arts décoratifs of Strasbourg.

 

The Beast

Zwyczajny dzień w wiosce kulturowej Zulu. Shaka siedzący na wystawce dla turystów, dzieli się frustracją ze współpracownikami. Kiedy zbliża się koniec pracy, jego protest osiąga wymiar szekspirowski.

Brazil/France/South Africa 2016. Fiction. 24’. Directors: Samantha Nell, Michael Wahrmann. Production: Dominique Welinski.

Nell and Wahrmann are both directors and producers. Their film had premiere in the 2016 Cannes Film Festival.

 

Copa Loca

Historia Copa-Loca, opuszczonego greckiego letniego kurortu. Paulina żyje w sercu Copa-Loca. Wszyscy troszczą się o Paulinę i ona troszczy się o wszystkich – w każdy możliwy sposób.

Greece 2017. Fiction. 14’. Director: Christos Massalas. Production: Christos Massalas.

Massalas (b. 1986) studied at Kingston University and London Film School. His short films won awards at festivals such as Locarno, São Paulo, Uppsala. Currently based in Athens.

 

Armageddon 2

Internet na Kubie działa bardzo powolnie. Filmy, telewizję i informacje krążą na czarnym rynku za zapisane na zewnętrznych dyskach twardych zwanych „el paquete semanal”.

Cuba 2017. Experimental. 6’. Director: Corey Hughes. Production: Estephania Bonnett Alonso, Liliana Diaz Castillo.

Hughes, based in Baltimore, has participated in international workshops including the NYU/FAMU in Prague and Filming Cuba with Werner Herzog.

 

Contact

Gdzieś pomiędzy rzeczywistością a fantazją, budzi się kobieca świadomość obudzona podróżą w głąb siebie, odzwierciedlającą otaczający ją świat.

Spain 2017. Animation. 8’. Director: Alessando Novelli. Production: UniKo.

Novelli is an Italian director. He currently lives between Spain and Portugal, running his new project Newgold and working as director, designer and animator.

IC IV: WILD BEAUTY

Piękno dzikiej przyrody od zawsze fascynuje człowieka, którego wrodzona ciekawość kieruje ku temu, co nieodkryte, niepoznane i nieobliczalne. Człowiek i natura tylko pozornie się uzupełniają, subtelnie prowadząc odwieczną walkę o dominację. Pragniemy udomowić jej żywioł, zamknąć w swoich mieszkaniach, przystosować do własnego użytku, naiwnie wierząc, że nam się uda. Co takiego jest w dzikiej naturze, że tak fascynuje, oczarowuje, a nawet wyzwala pierwotne żądze? Czy w kontakcie z jej niszczycielską siłą ujawni się pierwotna, zwierzęca natura człowieka?  

 

La peau sauvage (Wild Skin)

Spokojne życie samotnej kobiety zostaje zakłócone, gdy odkrywa w swoim mieszkaniu małego pytona. Jego obecność wyzwala w niej najgłębsze pragnienia i pozwala wyrazić swoje prawdziwe “ja”.

Canada 2016. Fiction. 19’. Director: Ariane Louis-Seize. Production: Art & Essai.

Graduated at the INIS film institute, won first place at SODEC’s „cours écrire ton court” contest. She co-writes her first feature film, „Three Monkees”.

 

The Rabbit Hunt

Siedemnastoletni Chris poluje na króliki w polach trzciny cukrowej.

Film rejestruje tradycję polowań, która wśród migrantów pracujących na farmach sięga początków XX wieku.

USA/Hungary 2017. Documentary. 12’. Director: Patrick Bresnan. Production: – Patrick Bresnan, Ivete Lucas.

Bresnan is a visual artist and filmmaker. He holds a MD in Sustainability. He was named to Filmmaker Magazine’s 25 New Faces of Independent Film.

 

Call of Cuteness

Konsumpcyjny koszmar, w którym przedmioty ulegają fetyszyzacji, a ciała ujawniają przyczyny i skutki władzy, przyjemności i nienawiści.

Germany 2017. Animation. 4’. Director: Brenda Lien. Production: Brenda Lien.

Lien (b. 1995) works as an independent filmmaker and film music composer. She has won several prizes for her film and musical works and is a scholar at the “Studienstiftung des deutschen Volkes“.

 

Flores

W obliczu kryzysu naturalnego populacja Azorów jest zmuszona do eksmisji z powodu niekontrolowanej plagi hortensji. Dwaj młodzi żołnierze opowiadają o smutku tych, którzy zostali zmuszeni do odejścia.

Portugal 2017. Fiction. 27’. Director: Jorge Jácome. Production: João Figueiras, Blackmaria.

Jácome (b. 1988) is a filmmaker, graduated in ESTC, in Lisbon. In his works he investigates relations between utopias, melancholy, disappearance and desire.

 

Perfect Darkness

Gus i Anna są na wakacjach. Podczas nocnego spaceru dochodzi do zwierzeń. Czy otoczeni dziką przyrodą będą w stanie zażegnać konflikt? Krótka opowieść o naturze miłości.

Belgium 2016. Fiction. 24’. Director: Maaike Neuville, Production: Brecht Van Elslande & Bert Lesaffer.

Neuville (b. 1983) uses her acting experience in her work as a director – and the other way around. Filmography: “Terug Weg”, Sonnet 81, Perfect Darkness, Rouwdagboek.

IC V: BORDERLINE

Nieprzewidywalność życia to jeden z jego największych atutów, który równie dobrze w ułamku sekundy może okazać się jego największych przekleństwem. Wszystko zależy od sposobu w jaki zareaguje się na mniej lub bardziej świadomie zaplanowane zmiany. Bohaterowie zostaną wystawieni na próbę, która zaważy na ich dalszym życiu i sprawi, że dowiedzą się o sobie czegoś, czego nigdy by się nie spodziewali. Spróbują zachować zdrowy rozsądek, ale tak niewiele potrzeba, aby stracić nad sobą kontrolę… Emocje wezmą górę, skłaniając do dramatycznych decyzji, od których nie będzie odwrotu.

 

Valparaiso

Rocío, czekając na deportację do ojczystego kraju, zachodzi w ciążę. Ciężarne nie mogą być przetrzymywane, dlatego do czasu rozwiązania zostaje wypuszczona. Musi kontynuować niechcianą ciążę na wolności.

Italy 2016. Fiction. 20’. Director: Carlo Sironi. Production: Giovanni Pompili.

At the age of 18 he began to study photography and to work on film sets. His short films have been well received and premiered at prestigious festivals.

 

Gionatan con la G (Gionatan with a G)

Gionatan ma dziewięć lat. W szpitalnej poczekalni podsłuchuje matkę, która kłamie na temat ran na swojej twarzy. Ze słodyczami w rękach i fatalnym pomysłem w głowie, Gionatan postanawia uciec.

Italy 2016. Fiction. 15’. Director: Gianluca Santoni. Production:  Centro Sperimentale di Cinematografia Production.

Santoni (b. 1991) graduated from Centro Sperimentale di Cinematografia School. He made web series, commercials, short movies and films.

 

Gamechanger

W drodze na misję wojskową, Max zostaje wciągnięty w zabawę w wojnę z dziećmi sąsiadów. Kiedy traci kontrolę, chłopcy zostają wciągnięci w jego wewnętrzną bitwę.

Netherlands 2016. Fiction. 10’. Director: Christian van Duuren. Production: BIND, Joram Willink & Piet-Harm Sterk.

Van Duuren (1984) studied Audiovisual Media in Utrecht as D.O.P. and director. Selected work: “Letting You Go”, “Meantime” and “Gamechanger”.

 

Et toujours nous marcherons (And still we will walk on)

Simon przybywa do Paryża w poszukiwaniu brata. Podążając jego śladami, odkrywa głębię niewidzialnego miasta. Spotyka ludzi z marginesu, mówiących tysiącem języków.

France 2016. Fiction. 25’. Director: Jonathan Millet. Production: FILMS GRAND HUIT – HÉLICOTRONC – OFFSHORE.

Millet (born in Paris) studied philosophy and cinema. He travelled around the world shooting inaccessible countries like Iran, Sudan, Colombia and Pakistan.

 

Birthday

Młoda pielęgniarka bardziej niż swojej pracy nie znosi tylko starych ludzi. W pokoju nr 12, odkrywa pacjentkę, która właśnie skończyła sto lat: gdzieś musi być jej prezent urodzinowy…

Italy 2017. Fiction. 15’. Director: Alberto Viavattene. Production: Indastria Film, Grey Ladder.

Viavattene (b. 1986, Turin) took part in the camera department of Paolo Sorrentino’s productions like “Youth” and “The Young Pope” HBO tv series.

IC VI: FRIENDS FOR LIFE

Przyjaźń ma różne oblicza: każda jest oryginalna, każda równie istotna, każda podnosi na duchu w trudnych momentach. Może to być przyjaźń od dzieciństwa, która kształtuje osobowość w okresie dojrzewania, sprzyja lekkomyślności i generuje kreatywne pomysły na spędzanie wolnego czasu w pozornie nudnym miejscu zamieszkania. A jeśli ludzie zawodzą, zawsze pozostają zwierzęta, których przywiązanie równie skutecznie eliminuje poczucie samotności…. Ale czy aby na pewno?

Doceń swoich przyjaciół, bo co byś zrobił, gdyby pewnego dnia wszyscy oni zniknęli bez śladu?

 

 

And So We Put Goldfish In The Pool

Pewnego letniego dnia, w basenie szkoły średniej znaleziono 400 złotych rybek. Oto historia czterech 15-letnich dziewcząt, które je tam umieściły.

Japan 2016. Fiction. 28’. Director: Makoto Nagahisa. Production: ProducerRobot Communications Inc.

Nagahisa (b. 1984) studied French Literature in Aoyama Gakuin University. His film won Short Film Grand Jury Prize at Sundance Film Festival.

 

Catherine

Catherine uwielbia zwierzęta domowe, najbardziej swojego kota. Jest jedyną istotą, z którą potrafi się porozumieć. Czy kiedykolwiek znajdzie przyjaźń lub miłość?

Belgium 2016. Animation. 12’. Director: Britt Raes. Production: Creative Conspiracy.

Loves to draw and tell stories. Working in animation makes her happy every day.

She likes indie music, Totoro and riding her bike. Filmography: “Homemade”, “Les Dernieres Pieces”, “Child’s Play”, “Catherine”.

 

Wolta (Volte)

Zuzia od kilku lat trenuje woltyżerkę. Ze względu na wiek, jest zwieńczeniem akrobatycznej piramidy. Do czasu: w kolejnym sezonie okazuje się, że figury z jej udziałem nie mają już gracji i lekkości.

Poland 2017. Documentary. 14’. Directors: Monika Kotecka, Karolina Poryzała. Production: Studio Munka.

Kotecka (b. 1981) studied Social Sciences, Photography and Cinematography. Poryzała (b. 1978) is photographer and screenwriter. They work together as Kurkot Kollektiv.

 

Ain’t Got No Fear

Grupa nastoletnich przyjaciół, dorastających na odległych terenach przemysłowych w Anglii, rapuje do dźwięków wyburzania elektrowni. Przez jej likwidację cała społeczność zostaje bez pracy.

UK 2016. Documentary. 10’. Director: Mikhail Karikis. Production: Mikhail Karikis.

Karikis is a Greek-British. His work embraces moving image, sound, performance and other media. Karikis’s works are exhibited widely including Venice Biennale.

 

Martin Pleure (Martin Cries)

Wyobraź sobie – pewnego dnia budzisz się, a wszyscy twoi przyjaciele zniknęli. Szukasz ich wszędzie. W każdej kryjówce, na mokradłach, obok rzeki. Szukasz, ale nie możesz znaleźć.

France 2017. Animation. 17’. Director: Jonathan Vinel. Production: AKA PRODUCTIONS.

Vinel (b. 1988) studied in the editing department of La Fémis. He works with Caroline Poggi. They are currently preparing their first feature film called “Jessica Forever”.

 

 

Valparaiso

Rocío, czekając na deportację do ojczystego kraju, zachodzi w ciążę. Ciężarne nie mogą być przetrzymywane, dlatego do czasu rozwiązania zostaje wypuszczona. Musi kontynuować niechcianą ciążę na wolności.

Italy 2016. Fiction. 20’. Director: Carlo Sironi. Production: Giovanni Pompili.

At the age of 18 he began to study photography and to work on film sets. His short films have been well received and premiered at prestigious festivals.

 

Gionatan con la G (Gionatan with a G)

Gionatan ma dziewięć lat. W szpitalnej poczekalni podsłuchuje matkę, która kłamie na temat ran na swojej twarzy. Ze słodyczami w rękach i fatalnym pomysłem w głowie, Gionatan postanawia uciec.

Italy 2016. Fiction. 15’. Director: Gianluca Santoni. Production:  Centro Sperimentale di Cinematografia Production.

Santoni (b. 1991) graduated from Centro Sperimentale di Cinematografia School. He made web series, commercials, short movies and films.

 

Gamechanger

W drodze na misję wojskową, Max zostaje wciągnięty w zabawę w wojnę z dziećmi sąsiadów. Kiedy traci kontrolę, chłopcy zostają wciągnięci w jego wewnętrzną bitwę.

Netherlands 2016. Fiction. 10’. Director: Christian van Duuren. Production: BIND, Joram Willink & Piet-Harm Sterk.

Van Duuren (1984) studied Audiovisual Media in Utrecht as D.O.P. and director. Selected work: “Letting You Go”, “Meantime” and “Gamechanger”.

 

Et toujours nous marcherons (And still we will walk on)

Simon przybywa do Paryża w poszukiwaniu brata. Podążając jego śladami, odkrywa głębię niewidzialnego miasta. Spotyka ludzi z marginesu, mówiących tysiącem języków.

France 2016. Fiction. 25’. Director: Jonathan Millet. Production: FILMS GRAND HUIT – HÉLICOTRONC – OFFSHORE.

Millet (born in Paris) studied philosophy and cinema. He travelled around the world shooting inaccessible countries like Iran, Sudan, Colombia and Pakistan.

 

Birthday

Młoda pielęgniarka bardziej niż swojej pracy nie znosi tylko starych ludzi. W pokoju nr 12, odkrywa pacjentkę, która właśnie skończyła sto lat: gdzieś musi być jej prezent urodzinowy…

Italy 2017. Fiction. 15’. Director: Alberto Viavattene. Production: Indastria Film, Grey Ladder.

Viavattene (b. 1986, Turin) took part in the camera department of Paolo Sorrentino’s productions like “Youth” and “The Young Pope” HBO tv series.

Konkurs Polski to idealna okazja, by nie tylko docenić najciekawsze filmy, ale przede wszystkim podzielić się z widzami tym, co najciekawsze w świecie krótkiego metrażu. Dlatego w tym roku nabór do konkursu był otwarty i bezpłatny, a zgłoszonych zostało ponad 2000 filmów. Ich ilość i jakość to bezdyskusyjny dowód na to, że krótki metraż w Polsce ma się świetnie. W ramach różnorodnych krótkich form – a długość tegorocznych filmów konkursowych waha się od 4 do 30 minut – reżyserki i reżyserzy sięgają po pełną paletę emocji i środków wyrazu. Bawią, tumanią, straszą, eksperymentują i skłaniają do refleksji. Powiedzmy to szczerze, krótko i bez ogródek: tak, te trzy konkursowe zestawy gromadzą wszystkie odcienie polskiego krótkiego metrażu. Od euforii i bankietu, przez fajerwerki aż po proch.

KP I: BEZ ODWROTU

Są gesty, których nie można cofnąć, drogi, z których nie można zawrócić i wybory, które podejmuje się nieodwołalnie. Bohaterzy filmów z tego zestawu znają te sytuacje doskonale. Jedni, zetknięci z  sytuacją graniczną, prowokują w nas myśl o tym, co zrobilibyśmy na ich miejscu. Inni doświadczają rytuału przejścia; przekraczają granicę między dzieciństwem a dorosłością; ruszają w drogę, z której nikt nie wrócił. To wszystko brzmi bardzo poważnie, ale dzięki radykalnym gestom nie zabraknie też salw niepohamowanego śmiechu.

 

Dziwny Przypadek (Strange Case)

Surrealistyczna podróż w głąb świadomości. Sekwencja osobistych doświadczeń bohatera i echo pamięci zbiorowej. Świat wyłania się z delikatnych pociągnięć pędzla i barwnych plam.

Poland 2017. Animation. 14’. Director: Zbigniew Czapla. Production: Warsztat Filmowy – Tomasz Wolf.

Zbigniew Czapla is screenwriter, director, animator, painter and graphic artist. He graduated from the Graphic Arts Department of the Academy of Fine Arts in Cracow. Selected filmography: „This world” (2014), „T.” (2014), „Toto” (2013).

 

Najpiękniejsze fajerwerki ever (The Best Fireworks Ever)

Współczesność, jedno z europejskich miast. Opowiada o jdniu z życia trójki młodych przyjaciół, którzy w obliczu fikcyjnego konfliktu zbrojnego w ich kraju muszą zmodyfikować swoje plany na przyszłość.

Poland 2017. Fiction. 28’. Director: Aleksandra Terpińska. Production: Munk Studio.

Aleksandra Terpińska graduated from Directing studies at the University of Silesia in Katowice. She is a director and screenwriter of short films, documentaries, commercials and music videos. Selected filmography: “America”, “Czech swan”, “Chicken”.

 

Proch (Dust)

Co dzieje się z ciałem i dobytkiem osoby samotnej po śmierci. Film, zamknięty w surowej formie, zadaje pytania o sens istnienia, znaczenie jednostki, wartość dóbr materialnych.

Poland 2016. Documentary. 25’. Director: Jakub Radej. Production: WRiTV.

Jakub Radej is a director and screenwriter born in 1991 in Cieszyn. He is a graduate of Film Directing at the University of Silesia and the DOK PRO documentary course at the Wajda School. Selected filmography: ”Sweet Home Czyzewo”, “God bless you”., “Ghetto Gospel”.

 

Deer Boy

Rozgrywa się na pograniczu baśni i horroru opowieść o instynktach. O pierwszym polowaniu. Rodzicielska czułość splata się tu z odrazą, sen z rzeczywistością, a dziecięca wrażliwość z nauką zabijania.

Poland 2017. Fiction. 15’. Director: Katarzyna Gondek. Production: Centrala.

Katarzyna Gondek is a writer and filmmaker. Born in 1982 in Poland. A graduate of film studies and documentary course in Wajda School. Selected filmography: “Figure”, “Bruise ballet”, “The Supreme”.

 

Bankiet (Banquet)

Główny bohater znajduje się na bankiecie, podczas którego nie potrafi odnaleźć się w towarzystwie. Aby nie odstawać od reszty zaczyna powtarzać czynności wykonywane przez innych gości.

 

Poland 2016. Animation. 4’. Director: Julia Orlik. Production: Lodz Film School.

Julia Orlik was born in 1996, she graduated from Animation Films And Film Special Effects course at the Film School in Lodz.

KP II: HERSTORIA

Herstoria – połączenie angielskich słów her i story, to właśnie “jej historia”, opowiadana z punkty widzenia kobiety, przez kobietę, choć nie zawsze o kobiecie. To nie chwytliwa feministyczna metka, lecz zmiana perspektywy i świetna okazja, by poddać eksperymentowi sposoby opowiadania – no właśnie – historii. Ten świat kobiet nie będzie tak kolorowy jak w popularnym czasopiśmie, nie zawsze znajdziemy w nim gotowe recepty na to jak żyć i kim być. Ten świat jest trochę bardziej skomplikowany, nieprzewidywalny i dziwny, a bohaterki i bohaterzy nie mają gotowych odpowiedzi na każde pytanie.

 

Casting

Zofia jest początkującą aktorką. Mieszka w małym mieście, gdzie razem z Kubą wychowuje kilkumiesięczną córkę.Dostaje szansę zagrania u boku znanej aktorki. Na castingu musi dokonać ważnego wyboru.

Poland 2017. Fiction. 20’. Director: Katarzyna Iskra. Production: Gdynia Film School.

Katarzyna Iskra was born and raised in Polish mountains. She took her first steps in directing at Tel Aviv University and is a graduate of Gdynia Film School. Casting is her diploma project. Selected filmography (codirection):  “F. 63.9”, “Milk”, “Arrival”.

 

O Matko! (Oh Mother!)

Matka i syn wciąż zamieniają się miejscami i rolami: raz to matka jest dorosła, innym razem syn

dorośleje i opiekuje się nagle zdziecinniałą matką. Układ działa bez zarzutu – do czasu.

 

Poland 2017. Animation. 12’. Director: Paulina Ziółkowska. Production: Lodz Film School, Fumi Studio

Paulina Ziółkowska was born in 1988 in Wroclaw. She graduated from the Department of Graphic Design at the Academy of Fine Arts in Wroclaw. She is currently studying animation at the National Film School in Lodz. Selected filmography: “Bless you!”,  “Flip flat”.

 

Heimat

Pięcioosobowa, dziwaczna rodzina spotyka się na komisariacie w małej miejscowości. Dorosłe dzieci muszą zeznawać przeciwko mężczyźnie, który pobił ich ojca.

Poland 2017. Fiction. 24’. Director: Emi Buchwald. Production: Lodz Film School.

Emi Buchwald born in 1991. She graduated from Film Directing at the National Film School in Łódź. Prior to her education in Łódź, she had completed a documentary course at the Wajda School. Selected filmography: “Education”, “Driving school”, “Brothers”.

 

Świat Marysi (Marysia’s World)

Intymny dokument o trudach związanych z wkraczaniem w dorosłość. Tytułowa Marysia ma 20 lat i co chwilę ma nowy pomysł na życie. Nie rozstaje się z telefonem i żyje w napiętej relacji z mamą.

Poland 2017. Documentary. 20’. Director: Katarzyna Ewa Żak. Production: WRiTV.

Katarzyna Ewa Żak was born in 1988. She is a student of Image Realisation at the Silesian University. She is also a photojournalist and an author of movie photos.

 

Euforia (Euphoria)

Doświadczona hodowczyni wprowadza młodą dziewczynę w świat wystaw psów rasowych. Kobiety próbują się zaprzyjaźnić, pomimo panującej w tym środowisku bezwzględnej rywalizacji.

Poland 2017. Documentary. 16’. Director: Natalia Pietsch. Production: Munk Studio, SFP, LeLe Crossmedia Production.

Natalia Pietsch was born in 1988 in Krakow. She graduated with honours from the Academy of Fine Arts in Katowice (graphics). She is studying Film Image Production at the University of Silesia.

KP III: DWA ŚWIATY

Metafora dwóch światów nie jest niczym nowym, ale spina ramą przeróżne historie. To tu znajdziemy tych, którzy funkcjonują na granicy światów i widzą więcej, bo mają wgląd w przeszłość i przyszłość. Skoro światy są dwa, to na pewno istnieje między nimi płynna lub wyraźna granica i na tej balansują bohaterzy, niczym cyrkowcy na linie. To może również oznaczać, że istnieje jakieś “tu” i jakieś “tam” – miejsce, z którego można wyruszyć i to, do którego chce się dotrzeć. Czy czeka tam spełnienie marzeń? Jeśli nie ono, to co?

A metaphor of two worlds is nothing new, yet it joins different stories together. Here we will find those who exist on the border of the worlds and see more, because they have an insight into the past and the future. Since there are two worlds. there must also be a clear borderline for the characters to balance on with acrobatic skill. It may also mean that there exists “here” and “there” – a place one starts from and a place one may reach. Does the fulfillment of dreams await there? If not, then what is there?

 

Figury niemożliwe i inne historie II (Impossible figures and other stories II)

Bohaterką filmu jest kobieta, która w codziennej bieganinie potyka się i przewraca. Kiedy wstaje, odkrywa, że jej dom zbudowany jest z paradoksów i wypełniony iluzjami.

Poland 2016. Animation. 15’. Director: Marta Pajek. Production: Animoon sp. z o.o.

Marta Pajek was born in 1982 in Kielce. She graduated from Academy of Fine Arts in Krakow, where she specialized in animated film. As part of an exchange programme she studied in Turku Arts Academy. Selected filmography: “Sleepincords”, “Next door”, “After apples”.

 

Fusy (Dregs)

Beata jest bowiem telewizyjną wróżką na telefon. Codziennie doradza innym ludziom mimo niepowodzeń we własnym życiu. Jej życie zmienia się diametralnie, gdy nieomal doprowadzi do tragedii.

Poland 2017. Fiction. 28’. Director: Kordian Kądziela. Production: WRiTV.

Kordian Kądziela is director and screenwriter. He has graduated from Film and television directing at the University of Silesia. Selected filmography: “Lockjaw”, “Larp” , “Boo!”.

 

Nic nowego pod słońcem (Nothing New Under the Sun)

Michał pracuje przy hodowli krów. Po pracy wraca do domu, je i odpoczywa. Każdy dzień Michała wygląda dokładnie tak samo. Pewnego dnia przyjeżdża do niego poznana przez internet dziewczyna.

Poland 2017. Fiction. 25’. Director: Damian Kocur. Production: WRiTV.

Damian Kocur is studying cinematography at the University of Silesia. His movies were shown and prized at numerous festivals all over the world. Selected filmography: “The Return”, “What I want”, “Lesson”.

 

Czarnoksiężnik z krainy U.S. (The Wizard of U.S.)

Animowany kolaż, satyra powieści L. Franka Bauma. Tajemnicze tornado porywa Dorotkę i przenosi do niezwykłego. Podąża na spotkanie Czarnoksiężnika, który ma spełnić jej marzenia.

Poland 2017. Animation. 23’. Director: Balbina Bruszewska. Production: WJTeam.

Balbina Bruszewska (b. 1982) is writer and director of animations and music videos. Graduate of the Polish National Film School in Lodz and the UCLA Extensios CA in writing for television. Selected filmography: “The good, the truth and the beauty”, “The city sails on”.

Dances with Camera to międzynarodowy konkurs krótkometrażowych filmów, których wspólnym językiem jest ruch i taniec. W ramach pokazów prezentowane są filmy tańca z całego świata, odsłaniające przez widzami nieograniczone możliwości fizycznej ekspresji i filmowego obrazowania. W tym roku wyselekcjonowaliśmy 23 tytuły z 14 krajów, które będą konkurowały o uznanie Jury i publiczności. W programie znalazły się filmy fabularne, dokumenty, animacje, a także projekty eksperymentalne i choreograficzne impresje. Są wśród nich propozycje refleksyjne, ale też filmy urzekające humorem. Jak zwykle nie zabraknie tańca, cielesnej narracji i zaskakujących ruchowych poszukiwań.

Dances with Camera jest częścią Short Waves Festival już od 5 lat, a pokazy konkursowe niezmiennie cieszą się popularnością zarówno wśród miłośników tańca, jak i filmu. Dlatego z okazji 10. edycji Festiwalu oprócz konkursowych pokazów Dances with Camera przygotowaliśmy także specjalny pokaz polskich filmów tańca, Polish Moves.

pokazy

Dances with Camera I: Słodownia +3 / 20.03.2018 / 19:00 / 90’ + Q&A

Dances with Camera II: Słodownia +3 / 21.03.2018 / 19:00 / 90’ + Q&A

Dances with Camera I

Heron

Improwizowany film taneczny o marginalizacji i miejskich rytuałach przejścia. Zainspirowało go spotkania z ranną czaplą. Pięknie wyzywająca, pełna wdzięku i boleści – oddawała moje poczucie bezsilności.

USA 2016. 5’. Director: Roxana Barba. Production: Roxana Barba

Barba is a choreographer and performer whose practice incorporates interdisciplinary uses of dance, film and video. Studied at Pontificia Universidad Católica. Selected filmography: “Zenú”, “Mango Season”.

 

SIX SOLOS

Indywidualna czy wspólna ekspresja? Możemy stać się czymś więcej niż tylko sumą części. Solowi tancerze wchodzą na pustą scenę, rozpoczynają tańce indywidualne, które z czasem splatają się w jeden występ.

UK 2016. 7’. Director: Simon Fildes. Production: Goat

Fildes has worked as a researcher, creative producer, project manager and teacher. He has spent most of his working life as a freelance in the arts, music and media sectors.

Carte blanche

Poeta wędrujący. Drewno liści i ulotne przebłyski. Wyobraźnia to ruch, ruch staje się tańcem. Obok głównego bohatera pojawiają się nieuchwytne postacie kuszące go znakiem, tańcem, namiętnym uściskiem.

Italy 2017. 6’. Director: Augenblick. Production: Augenblick Associazione Culturale

Augenblick is a video dance and performance collective, formed in 2014 by Alessandra Elettra Badoino. Since 2015 it’s been a cultural association based in Genoa, Italy.

 

In search of lost time

Mężczyzna i kobieta, zawieszeni w tym samym surrealistycznym miejscu, lecz innym czasie. Renzi, z pomocą kamerzysty i performerów, tworzy czarno-białą medytację o pamięci i nieobecności.

USA 2017. 9’. Director: Marta Renzi. Production: And Dancers, Inc.

Creator of over 20 short films. Called “a fearless explorer of unconventional sites” for her site-specific choreography. Commissioned by public television to make 2 half-hour video dances in the 80s.

Home

Dom, który się rozpada. Związek, który się rozpada. Kiedy nic już nie zostało.

Nederlands 2017. 1’. Director: Nicola Hepp. Production: Nicola Hepp

Obtained her Master at the Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Her live performances have involved video and projections since 2003. Selected filmography: “The Double”, “Walk”, “Echo”.

 

Porcelain

Stół, dwa krzesła, filiżanki do herbaty… Życie i jego liczne zmiany, spotkania, dzielenie się, troska, zależność i strata. Para pokazuje historię akceptacji zmiany wywołanej poważnym problemem zdrowotnym.

UK 2017. 7’. Director: Roswitha Chesher. Production: Louisa Borg-Costanzi Potts, Trinity Laban

Chesher originally trained as a dancer and choreographer at Trinity Laban. She creates dance for camera films and video installations for live work.

 

Cold Storage

Hołd dla wirtuozerii fizyczności i komedii cichego ekranu. Na odludnym arktycznym brzegu rybak odkrywa swojego prehistorycznego odpowiednika zamrożonego w lodzie. Odmraża go na dziką całonocną imprezę.

Film that pays homage to the physical performances and melancholy comedy of the classic silent screen. On a desolate arctic shore, fisherman discovers his prehistoric counterpart frozen in the ice, and thaws him out for a wild all-night party.

Finland 2016. 9’. Director: Thomas Freundlich. Production: Lumikinos Production

Freundlich is leading practitioner in Finland’s vibrantly growing independent dance film scene. He makes dance shorts, documentaries, 3D projects and projection design for the stage.

 

Kâbus

Turcja przeżywa niepokojący zwrot polityczny. Jak spać, gdy słyszy się duchy wojny? Skąd się wzięły te eksplozje? Z miasta czy z własnej głowy?

France 2017. 8’. Director: Alice Fargier. Production: bathysphere productions

Fargier (b. 1984) is a Swiss French director. Her “The Water and the Wall” received many awards. She just finished her latest film, a short documentary called “The Visit”.

 

CARGO

Niepewność rzeczywistości, która przenika codzienne życie. Czy to się dzieje naprawdę? Krótki, jednoujęciowy film taneczny.

Germany 2017. 4’. Director: Jasmine Ellis. Production: Jasmine Ellis, Bad Posture Productions

Ellis is a Canadian filmmaker and choreographer based in Munich. Co-founded Bad Posture Productions, dedicated to contemporary dance films. Selected work: “Plan B”, “Informatie”.

The Leaning and the Blind

Przy Krzywej Wieży w Pizie trwa niekończąca się choreografia. Setki nieznajomych szarpie się i błądzi w powietrzu, jak ślepi szukający drogi. Powstaje wspólny język ruchu, globalna grę w głuchy telefon.

Finland 2017. 12’. Director: Sara Pathirane. Production: Sara Pathirane

Pathirane’s work deals with the tradition of landscape painting and the problematics of taking a picture. She works with video, painting and live-installations.

Жар Птица (Firebird)

Artystyczna impresja napędzane rytmem muzyki i swobodą tańca. Tworzy magiczny świat, w którym Miłość jest wiodącą metafizyczną siłą pokonującą życie i śmierć.

Bulgaria 2016. 7’. Director: Velislava Gospodinova. Production: Red Stroke
Freelance art director, compositor and animator. She works commercially in the field of visual effects and 2D compositing. Radiant person with dark imaginative mind and crazy twisted dreams.

The Dance of the Living Stones

Młodzi, włoscy artyści; sycylijski zespół indie-rockowy; arcydzieło land-artu i małe, pełne życia miasto. Stworzenie połączenia między sztuką, tańcem i muzyką jest nadrzędnym celem w tej opowieści o Sycylii.

Italy 2017. 5’. Director: Angelo De Grande. Production: Giuseppe Dugo

De Grande is an art historian with a PhD from Paris’ EPHE. His first work, “Sailor Acoustic Song for French chanteuse Irina R”, has won the Imperia Film Festival and the Avanca Film Festival in 2016.

Dance Rome Rise

Sam wyszedłeś spośród kwiatów. Ze mnie usunięto piękny świat kolorów i ruchu. Jak się czujesz, jeśli wiesz, że koniec świata nadejdzie w ciągu trzech dni? Co byś zrobił? Jak byś to wyraził?

Italy 2016. 8’. Director: Javier Cardenete Rivera. Production: Filmo a.c., Real Academia de España en Roma

Cardenete Rivera finished Complutense University of Madrid. He explores audiovisual narratives with fiction, non-fiction and videodance projects.

 

True Love Waits

Przejmująca opowieść o stracie i samotności. Światowej sławy choreografka, Bobbi Jene Smith, prezentuje hipnotyczny taniec do „True Love Waits” zespołu Radiohead.

Israel 2017. 3’. Director: Adi Halfin. Production: Dallas Simms

Halfin is an award-winning director and screenwriter. Has screenings in over 70 film festivals, including Cannes and Berlinale, and have won international prizes. She divides her time between Tel-Aviv and Berlin.

Dances with Camera II

Above the light

Above the light” rozgrywa się na dachu wieżowca na tle zachodu słońca i ulicznych świateł.

UK 2016. 6’. Director: Heike Salzer. Production: Salts & Jack Laidlaw

Salzer is a German performer, choreographer, curator, lecturer and researcher. In 2017 she was invited to join the board of directors of the Sans Souci Festival of Dance Cinema.

Skuggdjur (Shadow Animals)

Marall idzie z rodzicami na przyjęcie, ma się dobrze zachowywać. Dorośli wokół niej próbują się dopasować – nie każdemu to wychodzi. Nikt poza dziewczynką nie dostrzega cienia krążącego po domu.

Sweden 2017. 22’. Director: Jerry Carlsson. Production: Garagefilm International

Carlsson graduated from Valand Academy in 2015. In 2015 Jerry was selected for the European Film Promotions programme „FUTURE FRAMES: Ten filmmakers to follow” at Karlovy Vary.

The doubts and reflections of Eve

Film inspirowany postacią biblijnej Ewy oraz wierszem Adama Zagajewskiego „Spróbuj opiewać okaleczony świat”. Pokazuje kontrast pomiędzy pięknem i brutalnością świata.

Spain, Poland 2017. 9’. Director: Eva Campos Suarez. Production: Plat Artistic Association

Campos Suarez is freelance photo- and videographer based in Brussels. She cooperates with polish choreographer Marta Kosieradzka.

Kalt (Cold)

Obraz cierpienia matki, która nie jest w stanie poczuć miłości do swojego dziecka, bez względu na podejmowane próby. Wpada w depresję, przez co trudno jej żyć dalej.

Germany 2017. 6’. Director: Sven Niemeyer. Production: red penguin

Niemeyer received his comprehensive theater education with a focus on dance in Hamburg and Munich. Numerous trainings in Seattle, LA and NY let him ripen in the dance field. “Cold” is his first movie.

Eurêka !

Społeczność ludzi z zespołem Downa żyje w ruinach dawnego wesołego miasteczka. Znajdują mechaniczną lalkę, graną przez jedynego pełnosprawnego aktora, i wykonują z nią cyrkowy numer.

Canada 2016. 15’. Director: David B. Ricard. Production: Les productions des pieds des mains (Menka Nagrani)

Ricard (b. 1984) works as a cinematographer and video designer. He collaborated with the socially-engaged choreographer Menka Nagrani on this project.

60 PULSES

Film eksploruje ideę wysiłku, która daje możliwość korzystania z taktyk i wyznaczania celów. Postać kobieca uwięziona w wewnętrznej podróży porusza się po zardzewiałym pomieszczeniu otoczonym przez okna.

Greece 2016. 3’. Director: Aliki Chiotaki. Production: Aliki Chiotaki

Chiotaki is an interdisciplinary artist who explores body motion, rhythms and forms in space through movement observation and videography. Her art crosses video, dance, drawing and photography.

The Yellow Room

Jessiki i Junji, każde zamknięte w samotnej wiązce światła, ostrożnie krążą wokół siebie. Kończyny splatają się, ciała chwytają zanim uderzą o ziemię. Czy są kochankami? Czy są jednością?

USA 2017. 5’. Director: Sara Pathirane. Production: Visual Artist

Pathirane’s work deals with the tradition of landscape painting and the problematics of taking a picture. She has studied in the Finnish Academy of Fine Arts and Accademia Albertina in Torino.

Bhairava

Bhairava przywołuje aspekty Shivy, Pana Tańca, jako niszczyciela zła i strażnika czasu. Choreograf Shantala Shivalingappa tworzy żywe wcielenie bóstwa, osadzone w sugestywnym krajobrazie Hampi w Indiach.

Canada 2017. 14’. Directors: Marlene Millar, Philip Szporer. Production: Mouvement Perpétuel

Millar and Szporer met in 1986. Their professional talents merged ten years later with the video series Moments in Motion.

Ballata dell’ipocondria (Ballad of Hypochondria)

Droga dla muzyki i obrazów zawieszona między narracją a eksperymentowaniem, technologią a trybalizmem. Skupia się na symbolicznej pracy nad schematem kolorów.

Italy 2017. 6’. Director: Antonello Matarazzo. Production: Antonello Matarazzo

Matarazzo is painter and video artist. His work takes place in the most recent tendency called “Medialismo”, intended to integrate different media (photo, picture, video).

Jury

Kerstin Hamburg

Urodzona w Nordhausen w Turyngii. Studiowała na uniwersytecie w Wuppertal, gdzie mieszka i pracuje od 1995. Pracuje jako communication designer skupiając się na fotografii. W 2013 roku wraz z grupą artystów, kuratorów, tancerzy, projektantów stron internetowych i dystrybutorów filmowych założyła Tanzraushen, stowarzyszenie wspierające idee i zamierzenia festiwalu Dance on Screen. Pierwsza edycja TANZRAUSHEN – International Dance on Screen Festival odbyła się w Wuppertal w 2016 roku.

Krzysztof Stasiak

Producent filmowy, realizator dźwięku i reżyser. Członek Europejskiej Akademii Filmowej i nauczyciel w Warszawskiej Szkole Filmowej. Doktorant PWSFTviT w Łodzi. Stypendysta Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury. Uczestnik warsztatów „Sound of the Image” (Berlin), „European Video Dance Heritage” (Madryt), „Screendance Masterclass” (Perth), „Winnipeg Screendance Intensive” (Kanada).

Twórca filmów: „Masina” i “Tactum – żywioły tańca” prezentowanych na wielu festiwalach w kraju i za granicą.

Gitta Wigro

Niezależna programerka filmów tańca mieszkającą w Londynie. Gościnnie selekcjonowała pokazy filmowe, wygłaszała wykłady i była członkinią jury na wielu międzynarodowych festiwalach. Prowadziła brytyjski festiwal Dance on Screen. Obecnie jest programerką konkursu filmów o tańcu na Leeds International Film Festival i wykładowczynią na kierunku film tańca na poziomie studiów magisterskich w London Contemporary Dance School. Współzałożycielka organizacji zajmującej się rozwojem artystycznym Independent Dance.

Międzynarodowy konkurs Urban View powraca do programu Festiwalu ze zdwojoną siłą. Wyselekcjonowane obrazy ukazują otoczenie człowieka w skodyfikowanej formule. Autorzy filmów poświęconych tematyce architektury, urbanistyki i designu stawiają punkt ciężkości na tym, co często stanowi jedynie tło dla opowiadanych historii. Odsłaniają przed widzami fragmenty rzeczywistości w sposób nieoczywisty, dekonstruują zastany porządek estetyczny i ukazują miejsca znane i te jeszcze niepoznane. Urban View prezentuje sumę spojrzeń z różnych stron świata, dostarcza inspiracji i skłania do refleksji na temat zamieszkiwania i przebywania w danej przestrzeni. Poprzez różnorodne formy filmowe przenika w głąb tkanki miejskiej i podąża za zmiennym tempem życia jej mieszkańców. Architektura nie jest scenografią życia codziennego, lecz pełni rolę głównego bohatera, który prowadzi widza przez swoją historię dzięki wizualnej warstwie medium filmowego. A ta historia wciąga!

 

Tshweesh (Disruption)

Mieszkańcy Bejrutu od dawna wyczekiwali rozpoczęcia Pucharu Świata w piłce nożnej. Życie zdaje się płynąć normalnie, ale transmisja pierwszego meczu zostaje przerwana przez dziwne fale dźwiękowe.

Lebanon 2017. Documentary. 26’. Director: Feyrouz Serhal. Production: Fiction 2.0, Roummana, Zeitun Films, Placeless Films.

Feyrouz Serhal acquired her Master’s degree in Film and Screen Studies at Goldsmiths College

University of London, after having worked as director and producer at Arab TV channels in the Middle East. Her first short fiction film “Tshweesh” was premiered in Locarno. Serhal is in development of her first feature film.

Contact: feyrouz@roummana.com

 

 

The Nest

Historia samotnej matki trójki dzieci, popchniętej do ekstremum w wyniku eksmisji i przekazania mieszkania imigrantom drugiej linii. Harmonia społeczna rozpada się na skutek odsuwania ludzi na margines.

UK 2016. Fiction. 20’. Director: Jamie Jones. Production: Shelley Jones.

Jamie Jones is a director from London who started his career shooting documentaries for networks like the BBC and MTV. He has written and directed an array of award-winning short films, winning the Film London competition at BAFTA for his short film “The Birdcage”. He is currently in post-production for his first feature film.

Contact: jamie@beyondfiction.co.uk

 

Wolkenkuckucksheim (Cloud-Cuckoo-Land)

Zaciekawiona tym, jak kształtują nas przestrzenie, w których dorastamy, autorka przeprowadza wywiad ze swoimi rodzicami (architektami). Opowiadają jej o procesie projektowania domu z dzieciństwa.

Germany 2016. Documentary. 7’. Director: Lilian Hess. Production:  Lilian Hess.

Lilian Hess is a German documentary filmmaker based in London. She focuses on stories about

youth, relationships, and family histories. Previous films include “Anna” (2016) and “Revising

Anneliese” (2017).

Contact: lilian.s.hess@gmail.com

 

 

Project X

Tajny przewodnik zabiera widzów w podróż do TITANPOINTE. Rami Malek i Michelle Williams, w oparciu na tajne dokumenty NSA, ujawniają działania pozbawionego okien drapacza chmur w centrum Manhattanu.

USA 2016. Documentary. 11’. Directors: Laura Poitras, Henrik Moltke. Production: Field of Vision.

Laura Poitras is a filmmaker and journalist. Her film “Citizenfour”won an Oscar for best documentary. Her reporting on NSA surveillance received the George Polk Award for National Security journalism, and shared in the 2014 Pulitzer Prize for public service. She recently exhibited her first solo museum show at the Whitney Museum of American Art.

Contact: studio@praxisfilms.org

 

Nature: All Rights Reserved

W świecie, w którym pierwotna natura zanika, pojawia się jej nowa, sztuczna forma. Ten eseistyczny dokument bada kontekst, doświadczenie i różne formy symulowanej natury w formie eksperymentu.

The Netherlands 2016. Documentary. 22’. Director: Sebastian Mulder. Production: Sebastian Mulder

Sebastian Mulder has always been fascinated with the changing relationships between humans and nature and hopes to examine this subject more in his future work. Sebastian Mulder has a love for experimental en poetic documentaries.

Contact: sebastianlevimulder@gmail.com

 

Leninopad (The Fall of Lenin)

Ironiczny dokument o pożegnaniu z widmami ZSRR na Ukrainie. Sesja spirytystyczna z duchem Lenina; przeszłość, teraźniejszość i przyszłość; świt i zmierzch bożków oraz ich osobliwe życie pozagrobowe.

Ukraine 2017. Documentary. 12’. Director: Svitlana Shymko. Production: Yulia Serdyukova.

Svitlana Shymko is an independent director from Ukraine, a graduate of the DocNomads international MA program in documentary film directing. Her short films were shown at numerous international film festivals. Svitlana is working on developing political, social, and feminist topics in documentary cinema.

Contact: svitlana.shymko@gmail.com

 

Impresso in-urbe

 

Film przechodzi przez tekstury przestrzeni miejskiej: materialność architektury, narożników i prospektów, rysunków bruku, placów, cegieł. To szczegółowa dekompozycja „peleryny” miasta.

Italy 2017. Documentary. 17’. Director: Giuseppe Spina. Production: Accademia di Belle Arti di Bologna, Nomadica, Home Movies.

Giuseppe Spina’s work investigates on cinematic language, sound and writing’s experiments.

He is the director of Nomadica – an international network for the experimental cinema.

Contact: info@nomadica.eu

 

Livorno 32

Dom na obrzeżach miasta pogrążony w ciemności: w mieszkaniach, jedno po drugim, gasną światła. Chłopiec odbiera telefon od ojca, który prosi go o ostatnią przysługę. Zawsze mówi, że to będzie ostatnia.

 

Israel 2017. Fiction. 11’. Director: Miki Polonski. Production: Miki Polonski.

Contact: contact@ilyamarcus.com

Przepis jest prosty, a metoda niezawodna. 10 programerów i dyrektorów najciekawszych festiwali krótkiego kina w Europie połączyło siły i stworzyło konkursowy zestaw 10 filmów.  Świeżych, inspirujących – po prostu najlepszych. Subiektywny przegląd najnowszych trendów w twórczości krótkometrażowej przygotowany przez osoby, które rocznie oglądają kilkaset, jeśli nie kilka tysięcy krótkich filmów. Finalna selekcja obejmuje zarówno formy eksperymentalne, jak i kino społeczne, historie o wkraczaniu w dorosłość i animowany musical. Wszystko, co chcielibyście zobaczyć w krótkim kinie i o wiele, wiele więcej.

Ten szczególny program obejrzy międzynarodowe jury składające się z kolejnych 20 prominentnych przedstawicieli świata krótkiego kina, które następnie zadecyduje o przyznaniu nagrody dla zwycięskiego tytułu w wysokości 10 tys. złotych.

Best of Ten to projekt, któremu przyświeca idea szczególnie bliska festiwalom filmowym – wymiany i współpracy, a także dzielenia się tym, co najlepsze.

SET I

Prima Noapte (First Night)

Selected by Maja Šuša – Bašta Fest

Zbliżają się urodziny Alexa, więc jego ojciec, Calin, przygotował dla syna specjalną niespodziankę: pierwszy raz z dziewczyną.

Romania 2016. Fiction. 17’. Director: Andrei Tanase. Production: Bogdan Craciun.

Andrei Tănase studied cinema at the National Film School in Bucharest and works as a freelancer. His filmography includes awarded short films such as “Summer Break” (Luna Prize at NexT IFF 2015).

Contact: andrei.tns@gmail.com

 

We Love Moses

Selected by: Rich Warren – Encounters Short Film Festival

W wieku 12 lat, Ella zaliczyła pierwszą bójkę. W tym samym wieku odkryła seks. Teraz ma 18 lat i wspomina obsesję na punkcie Mosesa – przyjaciela swojego brata. Oraz tajemnicy, którą wciąż w sobie nosi.

UK 2016. Fiction. 15’. Director: Dionne Edwards. Production: Georgia Goggin.

Dionne Edwards – b. 1986. Selected filmography: “Hi, Miss!”, “Ball Talk”, “We Love Moses” (which premiered at BFI London Film Festival 2016 and has won multiple awards worldwide). Contact: tengtengfilms@gmail.com

 

Min Bӧrda (The Burden)

Selected by Lucile Bourliaud – Flatpack Festival

Mroczny musical rozgrywający się  w przestrzeni handlowo-usługowej, usytuowanej obok autostrady. Zwierzęcy pracownicy komercyjnych obiektów radzą sobie z nudą i egzystencjalnym niepokojem za pomocą radosnych, tanecznych numerów.

Sweden 2017. Animation. 14’. Director: Niki Lindroth von Bahr. Production: Malade AB.

Animation director and costume designer based in Sweden. She received her MD in fine art at the Royal Institute of Art in Stockholm. Filmography: “Bath House”, “Tord & Tord”.

Contact: niki.lindroth@gmail.com

 

Killing Klaus Kinski

Selected by Per Fikse – Minimalen Kortfilmfestival

Pogoda i przytłaczająca dżungla sprawiają, że ekipa filmowa planuje zamach na głównego aktora. Powracamy do obrosłej w mity historii, gdzie na planie “Fitzcarralda” Herzog fantazjuje o zabójstwie Kinskiego.

Colombia, Greece 2016. Fiction. 21’. Director: Spiros Stathoulopoulos. Production: David Corredor. Stathoulopoulos is a film director and screenwriter best known for “PVC-1” and “Meteora” – film nominated  for the Golden Bear at the Berlin International Film Festival.

Contact: david@candelariafilms.com

 

The Hollow Coin

Selected by Sven Schwarz – Internationales KurzFilmFestival Hamburg

Będąc czymś pomiędzy thrillerem szpiegowskim a wygłupem, niepoważny lecz w czarujący sposób film opowiada o człowieku w budce telefonicznej, który rozpaczliwie próbuje odzyskać kartę SD ukrytą w wydrążonej monecie.  

USA 2016. Experimental. 12’. Director: Frank Heath. Production: Frank Heath.

Frank Heath (1982, USA) is an artist and filmmaker living and working in New York. His work has been shown in solo and group exhibitions worldwide, e.g. in New York and Hong Kong.

Contact: frankheath@gmail.com

Kino Rialto / 24.03.2018 / 16:00 / 90’


SET II

Hairat

Wybrany przez:  Sanne Jehoul – Glasgow Short Film Festival

Od ponad 35 lat Yussuf Mume Saleh podróżuje nocą na przedmieścia miasta Harar, by spotykać się ze swoimi ukochanymi hienami.

 

Etiopia 2016. Dokument. 6’. Reżyser: Jessica Beshir. Produkcja: Jessica Beshir.

Jessica Beshir urodziła się w Mexico City. Jest aktorką i producentką znaną również z “Heroin” (2017) i “He Who Dances on Wood” (2016).

Kontakt: jessybeshir@gmail.com

 

La Bouche (The Mouth)

Wybrany przez:  Laurence Boyce – PÖFF Shorts

Mężczyzna dowiaduje się brutalnym morderstwie swojej córki, która ginie z rąk swojego męża. Żyje w zawieszeniu pomiędzy potrzebą pokoju i pragnieniem zemsty. Film muzyczny z udziałem mistrza perkusji z Gwinei, Mohameda Bangoura, znanego jako “Diable Rouge” – “Czerwony Diabeł”, częściowo oparty na prawdziwej historii.

Francja 2017. Eksperymentalny. 19’. Reżyser: Camilo Restrepo. Produkcja:  5 à 7 Films.

Urodzony w 1975 w Kolumbii. Mieszka i pracuje w Paryżu. Jego filmografia zawiera: “Cilaos”, “Impression of a War” i “As the Sun’s Shadow Continues to Extend When it is Setting”.

Kontakt: contact@camilo-restrepo-films.net

 

After School Knife Fight

Wybrany przez: Anne Gaschütz – Filmfest Dresden

Laëtitia, Roca, Nico i Naël spotykają się na ostatnią próbę swojego zespołu. Grupa niebawem przestanie istnieć, gdyż Laëtitia wyjeżdża na studia. Historia o młodych ludziach, którzy nie chcą się rozstać.

Francja 2017. Fabuła. 21’. Reżyserowie: Caroline Poggi, Jonathan Vinel. Produkcja:  Ecce Films.

Jonathan (1988) studiował edycję filmową na La Fémis. Caroline (1990) studiowała na Uniwersytecie IV w Paryżu oraz na Korsyce. Ich film został nagrodzony Złotym Niedźwiedziem (Berlinale Shorts).

Kontakt: rinaldi@eccefilms.fr  

 

Gutten er sulten (The Hunger)

 

 

Wybrany przez: Vincent Langouche – Internationaal Kortfilmfestival Leuven

Szesnastoletni chłopak szuka towarzystwa kryminalistów, aby udowodnić swój hart ducha. Pełna ekspresji gotycka opowieść o życiu na przedmieściach, dojrzewaniu i poszukiwaniach wrażeń w młodym wieku.

Norwegia 2017. Fabuła. 20’. Reżyser: Kenneth Karlstad. Produkcja: Petter Onstad Løkke.

Karlstad (b. 1984) to reżyser zamieszkały w Oslo tworzący teledyski, reklamy i filmy fabularne. W 2015 jego film “Told You by Eva & the Heartmaker” został nagrodzony na Norwegian Short Film Festival.

Kontakt: Toril.Simonsen@nfi.no

 

The Fifth Wall

Wybrany przez: Doris Bauer –  VIS Vienna Shorts

Przeźroczysta szyba zostaje poddana oddziaływaniu fizycznych sił – film pełni rolę metafory nieustającego spektaklu i społeczeństwa wpatrzonego w ekrany.

 

Austria 2017. Eksperymentalny. 12’. Reżyserowie:  Florian Kindlinger, Peter Kutin. Produkcja: Kutin | Kindlinger.  Artystyczne duo, które pracuje z dźwiękiem i jego pochodnymi. Poszukuje potencjału w tarciu oraz zwrotów psychologicznych pomiędzy relacjami dźwięk-obraz-objekt.

Kontakt:  kutin@klingt.org

 

Kino Rialto / 24.03.2018 / 18:00 / 90’

Stary człowiek i może

Ten wyjątkowy zestaw wyprowadza starość z marginesu w samo centrum. „Stary Człowiek i może” ukazuje opowieści o dojrzałości i jej przeróżnych wymiarach: romantycznej, zabawnej, melancholijnej czy buntowniczej. Bohaterowie filmów podchodzą do życia z humorem, pełną podziwu odwagą i witalnością. Czasem pomimo trudności i upadków przekonują, że jesień życia mieni się różnymi barwami, a większość z nich ma w sobie tylko ciepłe odcienie.

Dziadek

Poland 2017. Documentary. 17‘. Director: Andrzej Święch

 

Na językach

Poland 2017. Animation. 4‘. Director: Karolina Borgiasz

 

Soury

France 2016. Fiction. 20‘. Director: Christophe Switzer

 

True Blue

Greece 2016. Dokument. 29‘. Director: Haris Raftogiannis

 

11 Life Lessons From an Awesome Old Dyke

USA 2015. Documentary. 9‘. Director: Allison Khoury


Oscar® Nominated Shorts fabuły i animacje

Nagroda Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie filmu. Najważniejsi przedstawiciele branży filmowej od lat 30. nie zapominają uhonorować również krótkiego metrażu, który stanowi istotną część amerykańskiej kinematografii. Podczas 90. rocznicy rozdania nagród konkursu o jej złotą statuetkę będzie walczyło 15 filmów krótkometrażowych w 3 kategoriach: animacja, fabuła i dokument. Chociaż rzadko wspominane w prasie, zestawy te poruszają ważne tematy i ukazują wyjątkowe historie.

Najlepszy krótkometrażowy film animowany:


Dear Basketball / reż. Glen Keane / USA 2017/ 6‘
Garden Party / reż. Victor Caire, Gabriel Grapperon / USA 2016 / 7‘
Lou / reż. Dave Mullins / USA 2017 / 7‘
Negative Space / reż. Max Porter, Ru Kuwahata / France 2017 / 5‘
Revolting Rhymes / reż. Jakob Schuh, Jan Lachauer / UK 2017 / 29‘

Łączny czas: 54 minut

Total time: 54 min

 

Najlepszy krótkometrażowy film aktorski:


DeKalb Elementary / reż. Reed Van Dyk / USA 2016 / 21‘
The Eleven O’Clock / reż. Derin Seale / Australia 2016 / 13‘
My Nephew Emmett / reż. Kevin Wilson Jr. / USA 2017 / 20‘
The Silent Child / reż. Chris Overton / UK 2017 / 20‘
Watu Wote/All of Us / reż. Katja Benrath / Germany 2017 / 22‘

Łączny czas: 96 minut

Total time: 96 min


Dances with Camera: Polish Moves!

Taniec jest aktem filozoficznym – ruch jest aktem myśli. Polish moves to selekcja polskich filmów, w której splatają się różne drogi myślenia o tańcu i ruchu.

Obecność tańca w programie Short Waves Festival stała się już tradycją, za sprawą międzynarodowego konkursu Dances with Camera, który od pięciu lat prezentuje polskiej publiczności wyselekcjonowane filmy tańca z całego świata. W tym roku, z okazji 10. edycji Festiwalu poszerzamy tę formułę o specjalny pokaz Polish moves, skoncentrowany na filmach tańca polskich twórców.

 

Gatunki chronione (Endangered Species)
Poland 2014. 18’.
Director: Anu Czerwiński.

 

Dom (Home)
Poland 2017. 2’.
Director: Adam Bartoszewicz.

 

A Rare Window
Poland 2016. 4’.
Director: Łukasz Zięba.

 

Inicjacja (Initiation)
Poland 2017. 18’.
Director: Iwona Pasińska.

 

Passar calle. Zmierzanie (Passar calle. Wending)
Poland 2015. 9’.
Director: Anna Ochman.

 

 

Desmia
Poland 2017. 2’

Director: Alicja Miszczor-Jobda.

 

 

Syrenada (Sirenade)
Poland 2016. 8’.
Directors: Krystyna Lama Szydłowska, Zofia Tomczyk.

 

Pathetique
Poland 2015. 4’.
Directors: Alicja Hoppel.

 

City Tissue
Poland 2016. 3’.
Director: Marta Kosieradzka

 

 

Girl Power Shorts

Rzeczywistość ukazana w tej selekcji filmowej skupiona jest na kobiecych bohaterkach i ich niezwykłych lub zupełnie zwyczajnych życiowych historiach. Publiczność będzie miała okazję poznać dorastającą Tex, zmagającą się z pierwszymi problemami dorosłego życia, Meryem – kobietę w sercu walki przeciwko Państwu Islamskiemu czy grupkę przyjaciółek, które marzą o wyrwaniu się z małego japońskiego miasteczka. Girl Power Shorts eksplorują przyjaźń, miłość, stratę, bunt i walkę, a także ukazują inspirujące, pogłębione spojrzenie na to, co znaczy być dziewczyną i kobietą we współczesnym świecie.

 

Meryem

The Netherlands 2017. Documentary. 15’.

Director: Reber Dosky

 

Tex

The Netherlands 2017. Fiction. 18’.

Director: Jonas Smulders

 

Sandra

The Philippines 2016. Fiction. 15’.

Director: Carlo Francisco Manatad

 

Amor

The Netherlands 2017. Fiction. 22’.

Director: Isabel Lamberti

 

And So We Put Goldfish In The Pool

Japan 2016. Fiction. 28’.

Director: Makoto Nagahisa

 

Kino Rialto / 22.03.2018 / 22:00 / 90’

Comedy shorts

Comedy Shorts to zestaw, który zawsze stara się trafiać w przeróżne gusta widza, ukazując szeroką paletę różnego rodzaju humoru. Tym razem nie tylko ukaże zabawne i abstrakcyjne sytuacje z życia codziennego, ale także zajmie się relacjami międzyludzkimi, w których humor odgrywa ważną rolę. Podczas seansu widz zdemaskuje telewizyjną rzeczywistość, wplącze się w porwanie sławnego aktora czy przyjrzy się romantycznej relacji między robotem a dziewczyną. Priorytetowym zadaniem filmów z tego zestawu jest rozśmieszyć widza za wszelką cenę. Komediowy set będzie dobrą rozgrzewką przed piątkową nocą!

 

The Artificial Humors

Portugal/Brasil 2017. Fiction. 30‘.

Director: Gabriel Abrantes

 

Offstage

Romania 2017. Fiction. 25‘.

Director: Andrei Huteleac

 

Studio 5 (Because The World Never Stops)

Sweden 2017. Documentary. 12‘.

Director: Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck

 

Klem (Stuck)

Netherlands 2016. Fiction. 10‘.

Director: Mathijs Geijskes

 

Anatomy

Sweden 2017. Animation. 8‘.

Director: Patrik Eklund

HOT SHORTS

To najgorętszy zestaw Short Film Festival 2018! Filmy, w których bohaterowie nie tylko odkrywają swoją seksualność i poznają swoje ciało, ale także starają się zrozumieć, czym staje się seks w kontaktach międzyludzkich i jak wpływa na ich tożsamość. Selekcja filmowa opowiada o silnej, czasem brutalnej namiętności, pierwszych próbach flirtu czy obsesyjnym zauroczeniu. Różne obrazy doświadczeń seksualnych bohaterów, mniej lub bardziej intensywne, wypełnią salę kinową przyjemną atmosferą zmysłowości.

 

Klimat i Wanilia

Poland 2016. Documentary. 16‘
Director: Bogna Kowalczyk

 

Juliette

Belgium 2016. Animation. 7‘

Director: Lora D’Addazio

 

Night of Ponchongas

Spain 2013. Fiction. 15‘

Director: Roberto Bueso

 

Nymphet

Belgium 2016. Ficiton. 12‘. Director: Laura Hermanides

La Nuit Je Danse Avec La Mort (Night I Dance With Death)

France 2017. Animation. 6‘. Director: Vincent Gibaud

 

Funemployed

UK 2016. Fiction. 13‘

Director: Sophie Ansell, Annie Jenkins

 

Le banquet de la concubine (Banquet of the Concubine)

China 2012. Animation. 12‘

Director: Hefang Wei

 

Kino Rialto / 24.03.2018 / 22:00 / 80‘

SWF Dla Dzieci: KUKI

Program KUKI: Krótkie filmy dla Najmłodszych jest skierowany do dzieci w wieku 4-9 lat i pokazuje, że wyobraźnia filmowa nie ma granic. Zobaczcie góry, jajka i komputer ożywają. Bajkę o przyjaźni, niezręcznych sytuacjach na przystanku autobusowym, czy niezwykłą codzienność małego chłopca z Indii.  A przede wszystkim, zabawny i zróżnicowany zestaw, który pokazuje stylistyczne i narracyjne spektrum krótkiego filmu – od wyzwań takich jak ubóstwo na świecie i kino dające do myślenia, po filmy cudownie głupie, czy nawet – otwierające oczy.

Some Thing

Germany 2015. Animation. 7’.

Director: Elena Walf

 

Paraplü

Germany 2008. Animation. 3’.

Director: Markus Kempken

 

AAA

Switzerland 2014. Animation. 2’.

Director: Andreas Hummel

 

Zwei Freunde (Two Friends)

France 2014. Animation. 4’.

Director: Natalia Chernysheva

 

Forever Mine

The Netherland 2013. Animation. 7’.

Director: Michael Visser  

 

The Wild Life of Koyaa – Phone (3/4)

Slovenia 2005. Animation. 3’.

Director: Kolja Saksida

 

Freilandeier (Free-Range Eggs)

Germany 2006. Animation. 10’.

Director: Daniel Faigle

 

Amar

India, UK 2011. Documentary. 9’.

Director: Andrew Hinton

 

Electric Soul

Finland 2013. Animation. 5’.

Director: Joni Männistö

Short Matters to projekt Europejskiej Akademii Filmowej ukazujący panoramę najważniejszych filmów krótkometrażowych europejskich młodych twórców. Ta niezwykła inicjatywa działa przy współpracy z festiwalami z całego kontynentu, na których wybierane są najlepsze filmy uprawnione do zdobycia Europejskiej Nagrody Filmowej. Po całorocznej trasie z wybranymi produkcjami, jury Europejskiej Akademii Filmowej wybiera najlepszy z nich. W tym roku widzowie mają szansę zobaczyć trzy ekscytujące zestawy filmowe ukazujące współczesne problemy z najróżniejszych zakątków świata.

Short Matters I

Wannabe

Coco ma 17 lat i desperacko pragnie stać się sławna, mimo że nie jest zbyt utalentowana. Na kanale „Coco Channel” kreuje pewną siebie dziewczynę, którą tak bardzo pragnie stać się w rzeczywistości.

Austria/Germany 2016. Documentary/Fiction. 30‘. Director: Jannis Lenz.

Programmer: Clermont-Ferrand International Short Film Festival

 

Young Men At Their Window

Dwóch grafików podczas pracy pracy przypadkowo zaczyna bawić się możliwościami skanera. Hipotezy i egzystencjalne przemyślenia powodują, że zapominają o dziwnych obrazach wyłaniających się z maszyny.

France 2017. Fiction. 18’. Director: Loukianos Mashonas

Programmer: Locarno Festival

 

The Disinherited

Portret ojca reżyserki, który zmaga się z upadkiem rodzinnego biznesu. Brak pieniędzy zmusza go do podwożenia klientów na wieczory kawalerskie. W końcu jego cierpliwość się kończy.  

Spain 2017. Documentary/Fiction. 19’.  Director: Laura Ferrés.

Programmer: Curtas Vila do Conde – International Film Festival

 

Copa-Loca

Historia Copa-Loca, opuszczonego greckiego letniego kurortu. Paulina żyje w sercu Copa-Loca. Wszyscy troszczą się o Paulinę i się o wszystkich troszczy – w każdy możliwy sposób.

Greece 2017. Fiction. 14’. Director: Christos Massalas.

Programmer: Sarajevo Film Festival

 

Love

Abstrakcyjne sytuacje o charakterze haiku ujawniają przekształcenia w atmosferze pewnej planety, spowodowane zmianami grawitacji i światła. Ta pulsująca planeta sprawia, że jej mieszkańcy jednoczą się w przeróżny sposób.

Hungary/France 2016. Animation. 14’. Director: Réka Bucsi.

Programmer: Uppsala International Short Film Festival

Short Matters II

En La Boca

Rodzina Molina żyje w Buenos Aires. Pracuje w cieniu legendarnego stadionu Boca Juniors. Sprzedając fałszywe bilety na mecze piłki nożnej, wplątuje się w konflikt ze skorumpowaną policją.

Switzerland/Argentina 2016. Documentary. 26’. Director: Matteo Gariglio.

Programmer: Krakow Film Festival

 

The Circle

„W Mezopotamii żyją dzieci różnego pochodzenia, religii i języków.”

Zwyczajny dzień w szkole 7-letniej Kurdyjki, Zelal. Wszystko zmienia się, kiedy turecki nauczyciel przedstawia literę tygodnia: „O”.

Turkey 2016. Fiction. 14’. Director: Rûken Tekeş.

Programmer: International Short Film Festival in Drama

 

Information Skies

Las, niedaleka przyszłość. Film stawia pytanie jak bardzo zanurzenie w rzeczywistości rozszerzonej, połączone z ograniczeniami ludzkiej emocjonalności, wpływa na percepcję tego czym jest “rzeczywistość”.

Netherlands 2017. Experimental fiction. 24’. Director: Metahaven (Daniel van der Velden & Vinca Kruk).

Programmer: International Film Festival Rotterdam

 

You’ll be fine

Daj sobie trochę czasu. Przejdzie ci. Jean świętuje swoje urodziny, upija się i przypomina sobie okropny weekend, który doprowadził do rozstania z Mathilde.

France 2017. Animation/Fiction. 15’. Director: Céline Devaux.

Programmer: Venice Film Festival

 

Timecode

Luna i Diego są stróżami parkingu samochodowego. Diego pracuje na nocną zmianę, a Luna w ciągu dnia.

Spain 2016. Fiction. 15’. Director: Juanjo Giménez.

Programmer: Film Fest Gent

Short Matters III

Fight on a Swedish Beach!!

NIEZAPOMNIANA BÓJKA NA PLAŻY!! Do tego właśnie dochodzi, kiedy krzyczysz „sieg heil” i nazywasz czyjąś żonę dziwką.

Sweden 2016. Fiction. 15’. Director: Simon Vahlne.

Programmer: Valladolid International Film Festival

 

The Party

Belfast 1972. Laurence wita Mickey’a – swojego kuzyna i zbiega politycznego, imprezą pełną alkoholu, tańca i miłości. Nad ranem jednak rzeczywistość zdaje się ich doganiać.

Ireland 2016. Fiction. 14’. Director: Andrea Harkin.

Programmer: Cork Film Festival

 

Written/Unwritten

Na oddziale położniczym Romska rodzina dowiaduje się, że ich nieletnia córka właśnie urodziła dziewczynkę. Atmosfera zagęszcza się, kiedy pracownicy szpitala proszą o podpisanie dokumentów.

Romania 2016. Fiction. 20’. Director: Adrian Silișteanu.

Programmer: Tampere Film Festival

 

 

The Artificial Humors

Historia rdzennej mieszkanki Mato Grosso, która zakochuje się w robocie – wschodzącej gwieździe stand-up’u. Film porusza tematy humoru, antropologii i sztucznej inteligencji.

Portugal 2016. Fiction. 29’. Director: Gabriel Abrantes.

Programmer: Berlin International Film Festival

W tym roku fokus geograficzno-tematyczny jest poświęcony kinematografii Wielkiej Brytanii. Pod hasłem IN OR OUT kryje się komentarz rzeczywistości post-brexitowej dokonany świeżym językiem filmu. Skupimy się na tematyce społecznej – na warsztat weźmiemy kategorię wspólnoty w kontekście przestrzeni, interesów i wartości. Co to znaczy być “w” lub “poza” wspólnotą narodową, lokalną, grupą rówieśniczą? Jak kształtują się relacje w mikrowspólnotach osób wykluczonych? Do współtworzenia wydarzeń zaprosiliśmy wiodące festiwale filmów krótkometrażowych z UK – London Short Film Festival, Encounters Short Film and Animation Festival, a także Glasgow Film Festival.

 

Poza programem filmowym odbędą się także spotkania z twórcami oraz wydarzenia branżowe – Creativity Talks zorganizowane we współpracy z British Council.

 

pokazy / screenings:

 

London Short Film Festival: Young Rebels / 20.03 / 17:00 / Kino Muza

Encounters Short Film Festival: British Animations / 21.03 / 17:00 / Kino Muza

New Queer Visions Festival: Brytol bites / 22.03 / 17:00 / Kino Muza

Glasgow Short Film Festival: Short Docs from Scotland / 23.03 / 17:00 / Kino Muza

Encounters Short Film Festival: Deaf Shorts / 25.03 / 13:00 / Kino Pałacowe

 

London Short Film Festival: Young Rebels

Programmer: Philip Ilson

Filmy prezentowane w tej sekcji przyglądają się tożsamości narodowej młodych Brytyjczyków w kontekście Brexitu. Małoletni buntownicy doceniają znaczenie lokalnej społeczności, są świadomi, jak ważne zajmują w niej miejsce. Wielka Brytania istnieje w dzisiejszej formie dzięki postaciom, których niezależność przyczyniła się do jej rozwoju: czy mówimy o silnych, niezależnych kobietach, osobach kolorowych czy mieszanych etnosów. Stworzyli tożsamość kulturową kraju i chęć do życia w harmonii i radości.

Work

UK 2017. Fiction. 13’.

Director: Aneil Karia

 

Dependent

UK 2017. Fiction. 18’

Director: Phil Sheerin

 

Cut

UK 2017. Fiction. 19’

Director: Eva Sigurdarottir

 

1745

UK 2017. Fiction. 19’

Director: Gordon Napier

 

Joy in People

UK 2017. Fiction. 15’

Director: Oscar Hudson

 

Łączny czas / Total time: 84’

Encounters Short Film Festival: British Animations

Programmer: Kieran Argo
Prezentujemy krótki przegląd animacji z Encounters Festival w Bristolu, pokazujący Wielką Brytanię jako kraj różnorodności, konfliktów i sprzeczności! Zmagania z dotychczas nieznanym, bolesnym okresem przejściowym i niebezpieczną sytuacją polityczną, dają okazję do ukazania różnorakich talentów twórczych i umiejętności opowiadania historii – zarówno przez wschodzących, jak i uznanych animatorów.

 

Films to Break Projectors

UK 2017. Animation. 5’

Director: Tim Grabham

 

For Ray

UK 2017. Animation. 4’

Director: Heidi Stokes

 

Santiago

UK 2016. Animation. 2’

Director: Emma Allen

 

The Ship

UK 2017. Animation. 3’

Director: Natasha Price

 

The Strongest of the Strange

United Kingdom 2017. Animation. 3’

Director: James Merritt

 

Life Cycles

UK 2016. Animation. 4’

Director: Ross Hogg

 

Homegrown

UK 2017. Animation. 9’

Director: Quentin Haberham

 

Not the End of the World

UK 2017. Animation. 8’

Director: Jack Bennett

 

The Station

UK 2017. Animation. 4’

Director: Jocelyn Wat

 

British Cakes 4 British Boys

UK 2017. Animation. 3’

Director: Tobias Cameron

 

Maternae

UK 2017. Animation. 1’

Director: Marta Lemos

 

Invisible Barriers

UK 2016. Animation. 2’

Director: Mustashrik Mahbub

 

Catawampus

UK 2017. Animation. 3’

Director: Jessica Mehler

 

Johnno’s Dead

UK, France 2017. Animation. 8’

Director: Chris Shepherd

 

Łączny czas / total time: 72’

New Queer Visions Festival: Brytol bites

Programmer: Simon Savory

 

New Queer Visions prezentuje selekcję zadziornych krótkich metraży, które rozważają temat przeszłości i przyszłości brytyjskiej społeczności LGBTQ+. Każda historia oferuje fascynujący wgląd w niezauważalne gołym okiem detale. Od wychowywania dzieci przez osoby transseksualne i związków w dynamice butch/femme, poprzez nieprzyzwoitą komedię dla niesłyszących, aż po magiczne sztuczki podczas kolacji. Warto podejść do seansów z rozwagą: niektóre z tych filmów gryzą!

 

The Colour of His Hair

UK 2017. Documentary. 23’.

Director: Sam Ashby

 

46

UK 2017. Fiction. 15’.

Director: Joseph Adesunloye

 

Silent Laughs

UK 2016. Documentary. 10’.

Director: Natalia Kouneli

 

Everything that I’m Not

UK 2017. Documentary. 15’.

Director: Roman Manfredi

 

Mum

UK 2017. Fiction. 14’.

Director: Anne-Marie O’Connor

 

Where We Are Now

UK 2017. Documentary. 9’.

Director: Lucie Rachel

 

Fay Presto: Queen of Close-up

UK 2017. Documentary. 17’.

Director: Hanna Aqvilin

 

Łączny czas / Total time: 103’

Glasgow Short Film Festival: Short Docs from Scotland

Programmer: Sanne Jehoul

Szkocja ma za sobą burzliwe lata: ruchy związane z pochodzeniem i tożsamością kulturową zaczęły się mnożyć, dyskutowano nad referendum dotyczącym niepodległości, Brexitem oraz zniechęcającym stanem brytyjskiej polityki. Jest czego się obawiać, wiele powodów do pesymizmu. Filmy z tego przeglądu są silnie zakorzenione w szkockim kontekście. Jednak obok krytycznego komentarza na temat współczesnego społeczeństwa pokazują też odporność wspólnot – ich poczucia nadziei, optymizmu i siły.

 

Chappin’

UK 2014. Documentary. 11’

Director: Igor Slepov

 

Who Are We?

UK 2016. Documentary. 4’

Director: John Smith

 

Mining Poems or Odes

UK 2015. Documentary. 11’

Director: Callum Rice

 

Random White Dudes – Young Fathers

UK 2017. Documentary, music video. 4’

Director: Young Fathers

 

The Banana Republic

UK 2017. Documentary. 11’

Director: Scott Calonico

 

We Journey Together

UK 2017. Documentary. 9’

Directors: Moya Crowley, Chris McGill

 

United We Will Swim… Again

UK 2015. Documentary. 26’

Director: Fran Higson

 

Łączny czas / total time: 76’

Encounters Short Film Festival: Deaf Shorts

Programmers: David Ellington, Rich Warren

Encounters z dumą prezentuje specjalny program dla osób niesłyszących. Filmy wybrane do tego programu prezentują niepełnosprawność słuchową nie jako główną formę konfliktu ale jako część szerszej historii. Autorzy filmów to osoby zarówno słyszące jaki i niesłyszące, a rezultat końcowy to niezwykła reprezentacja społeczności niesłyszącej w XXI wieku. Stworzone we współpracy z niesłyszącym filmowcem i artystą Davidem Ellingtonem oraz dyrektorem Encounters Festival Director Richem Warrenem.

 

Swimming in the Desert

USA 2017. Fiction. 17’

Director: Alvaro Ron

 

Hitch

Australia 2016. Fiction. 11’

Directors: Sophie Hexter, Poppy Walker

 

Nevith the Dragon

UK 2017. Animation. 9’

Director: Paul Miller

 

The silent child

UK 2017. Fiction. 20’

Director: Chris Overton

 

4

UK 2014. Fiction. 7’

Director: Bim Ajadi

 

Silent Laughs

UK 2016. Documentary. 11’

Director: Natalia Kouneli

 

The Song for Single

China 2016. Fiction. 6’

Directors: Zheng Xiaosan, Sam Zheng

 

Sign of an Affair

UK 2017. Fiction. 28’

Director: Louis Neethling

 

Łączny czas / total time: 109’

All-In

Wydarzenie artystyczne przygotowane przez twórców Short Waves Festival na 10. lat działalności. W trakcie wieczoru otwierającego festiwal skupimy się na mocy i poetyce kina, co stanowić będzie okazję do bezpośredniego spotkania twórców z publicznością. Zdarzenie nie ma charakteru zwyczajowej ceremonii czy jubileuszu, ale jest raczej świadomą grą z pewną konwencją i festiwalową estetyką czerwonego dywanu. Scenariusz wydarzenia obejmuje przegląd najlepszych filmów z kolejnych edycji festiwalu, a także elementy z pola sztuk wizualnych i performatywnych, ze ścieżką dźwiękową specjalnie stworzoną na tę okazję przez naszego kompozytora, DJa i sound-makera, Elvirę.

All-In jest okazją do świętowania, przy wsparciu znakomitych gości, a sam tytuł odnosi się zarówno do wyboru filmów z kolejnych dziesięciu lat festiwalu, jak i charakterystycznego dla zespołu twórców Short Waves Festival łączenia różnych dyscyplin artystycznych we wspólnym, kinematograficznym doświadczeniu.

 

Scenariusz i reżyseria: Szymon Stemplewski, Krzysztof Łukomski

Muzyka: Elvira

Goście specjalni: REBEKA, All-In Performance-Team

Współpraca: Franciszek Sterczewski, Agnieszka Obszańska

Design & visuale: Adam Romel

 

Aula Artis / 20.03.2018 / 20:00 / 90’

Random Home Cinema

Niepowtarzalny klimat filmowych domówek po raz kolejny na Short Waves Festival!

Tegoroczne Random Home Cinema tworzą cztery seanse filmowe w prywatnych mieszkaniach. To selekcja krótkich metraży z całego świata, przygotowanych przez kuratorów i programerów z najważniejszych europejskich festiwali filmowych*, owiana tajemnicą aż do momentu uczestnictwa w wydarzeniu. To też dodatkowe atrakcje zaplanowane w połączeniu z tematem pokazu filmowego, muzyka, wydarzenia performatywne… i przede wszystkim: aktywny udział gospodarzy w projektowaniu niestandardowego kina domowego – zgodnie z ich preferencjami i zainteresowaniami. Wszystko to sprawia, że Random Home Cinema walczy z tzw. „czwartą ścianą”, dekonstruuje tradycyjny podział ról podczas wydarzenia i, pozostając w trendzie „event cinema”, pozwala na zaangażowanie uczestników w zupełnie inny niż tradycyjnie sposób. Ale przede wszystkim, gwarantuje niezapomnianą domówkę, którą na pewno zapamiętacie na dłużej, niż klasyczną imprezę u znajomych. A kto z nas nie lubi wyjątkowych domówek?


*Program filmowy został przygotowany we współpracy z Warszawskim Festiwalem Filmowym, London Short Film Festival oraz Torino Short Film Market.

Prywatne mieszkania / 21-24.03.2018 / 20:00

KINO FORMA | Off The Beaten Track

Kuratorzy: Szymon Stemplewski, Agnieszka Czaplewska

Premierowa odsłona wydarzenia nadającego pokazom filmowym nową formę i jakość. Realizacja site specific, dedykowana przestrzeni klubu Farby mieszczącego się w dawnym sklepie z artykułami malarskimi na Wildzie, znanego z promocji niezależnej kultury, zwłaszcza muzyki. Charakter tego miejsca w pełni wybrzmi podczas KINO FORMA: Off The Beaten Track, w całości poświęconemu zagadnieniu dźwięku. Formuła wydarzenia będzie się opierać na starannie wybranym programie filmowym pokazującym związki sound artu z codziennym życiem. Dopasowane elementy scenograficzne i performatywne nadadzą projektowi niepowtarzalną dramaturgię.

Pokazy:

Farby / 22.03.2018 / 18:00 / 19:15 / 20:45 / 60’

Farby / 23.03.2018 / 18:00 / 19:15 / 20:45 / 60’

Farby / 24.03.2018 / 18:00 / 19:15 / 20:45 / 60’

A Wall is A Screen
A Wall is A Screen to powstała w Hamburgu inicjatywa wyrosła z refleksji nad współczesnymi trendami urbanizacyjnymi, organizacją przestrzeni miejskiej i ich społecznymi konsekwencjami. Akcja łączy ideę zwiedzania miasta z przewodnikiem z elementami kina plenerowego. Program wydarzenia jest selekcjonowany zgodnie z ustalonym tematem, który jest skorelowany z konkretną przestrzenią miejską. Twórcami projektu są pasjonaci kina i profesjonaliści z branży filmowej: Peter Stein, Sabine Horn, Sarah Adams, Sven Schwarz i Sylvia Grom. Głównym celem inicjatywy jest ukazanie różnorodności krótkiego metrażu, jego współdziałania z otoczeniem oraz innego spojrzenia na tkankę miejską przez pryzmat produkcji filmowych. Projekt A Wall is A Screen rozwija się od 2003 i odwiedził już ponad 30 krajów na świecie. Poznańska odsłona wydarzenia w trakcie Short Waves Festival będzie stanowiła polską premierę projektu i jest realizowana we współpracy z Goethe Institut.
Stary Rynek / 23.03.2018 / 19:30 / 90’
SWF: DIY

Z okazji 10. urodzin postanowiliśmy przygotować specjalny pokaz filmów z 9 minionych edycji wyselekcjonowanych przez… widzów Short Waves Festival! Na przełomie lutego i  marca przez 10 dni trwał plebiscyt publiczności, w ramach którego można było zagłosować na ulubione krótkometrażowe produkcje z całego świata. Ostatecznie, skomponowany został zestaw 90 minut Waszych festiwalowych ulubieńców. Wydarzenie to doskonała okazja, żeby zapoznać się z historią festiwalu i nadrobić zaległości w klasyce współczesnego krótkiego kina. Tego nie można przegapić!

Dom Tramwajarza / 25.03.2018 / 17:00 / 90’

SWF: Award Ceremony

Uroczyste wręczenie nagród przyznanych we wszystkich konkursach oraz pokaz nagrodzonych filmów.

Kino Pałacowe / 25.03.2018 / 20:00

POZNAŃ ID

Poznań ID, czyli program branżowy realizowany podczas SWF, pojawi się w międzynarodowej odsłonie w postaci wydarzenia European Short Pitch. Jest to inicjatywa ukierunkowana na promocję europejskich koprodukcji filmów krótkometrażowych. Składa się z trzech etapów: warsztatów scenariopisarskich, sesji online i forum koprodukcyjnego. Młodzi profesjonaliści przyjadą do Poznania, aby między 21 a 25 marca zaprezentować swoje projekty filmowe w formie pitchingu. Przyglądać się im będą doświadczeni przedstawiciele branży filmowej: producenci, dystrybutorzy oraz agenci sprzedaży – poszukujący projektów wartych wsparcia w zakresie produkcji, promocji i dystrybucji. Pitching to coraz bardziej powszechna praktyka w branży filmowej. Chcemy z nią zapoznać polskie środowisko filmowe, dlatego wszystkie sesje pitchingowe są otwarte dla publiczności. Wydarzenie European Short Pitch wieńczy gala wręczenia nagród połączona z pokazem ESP: Screen It!, czyli projekcją filmów powstałych dzięki udziałowi w European Short Pitch.

Organizatorem European Short Pitch jest Europejska Sieć Młodego Kina NISI MASA – obecna w 31 europejskich krajach. Współorganizatorem forum koprodukcyjnego jest Fundacja Ad Arte – organizator programu branżowego POZNAŃ ID.

Kino Rialto / 23.03.2018 / 20:00 / 120’
Kino Rialto / 24.03.2018 / 9:30 / 210’

European Short Pitch: Screen it!

European Short Pitch z radością przedstawia 4 najnowsze filmy pochodzące z ostatniej edycji warsztatów scenariuszowych i forum post-produkcyjnego, będącego częścią Short Waves Festival. Zdecydowanie europejskie i radzące sobie świetnie na festiwalach, filmy dobrze oddają ideę ESP: promocję dobrze rokujących twórców filmowych.

Wolta
Poland 2017. Documentary. 14’
Directors: Monika Kotecka, Karolina Poryzała

 

Deer Boy
Poland 2017. Fiction. 15’
Director: Katarzyna Gondek

 

Into the blue
Croatia 2017. Fiction. 22’
Director: Antoneta Alamat Kusijanović

 

Mother’s Day
Lithuania 2017. Fiction. 13’
Director: Kamile Milasiute

Kino Rialto / 24.03.2018 / 20:00 / 90’

Creativity Talks: Access to audiovisual culture

Panel dyskusyjny poświęcony dobrym praktykom w zakresie zwiększania dostępności kultury audiowizualnej dla osób z różnego typu niepełnosprawnościami.

O swoich doświadczeniach w tej materii opowiedzą organizatorki dwóch wiodących europejskich festiwali filmowych, a także ekspert zajmujący się dostępnością kultury oraz przeciwdziałaniem przemocy i dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne czy niepełnosprawność. Wydarzenie zostało objęte patronatem Fundacji Mili Ludzie z Poznania.

 

Uczestnicy:

Thomas Grimshaw – London Short Film Festival

Marcin Halicki – Fundacja Mili Ludzie

Anne Gaschütz – Filmfest Dresden

 

Moderator: Emilia Mazik – Short Waves Festival

Biurowiec Za Bramką / 23.03.2018 / 15:00 / 60’ / ENG

zapisy: zapisy@shortwaves.pl

Creativity Talk: Film Programming

Panel dyskusyjny z zaproszonymi gośćmi dotyczący sztuki programowania festiwalu i roli programerów w branży filmowej. Czy można porównać rolę programera festiwalu do roli kuratora znanej ze świata sztuk wizualnych? Jakie trendy można zauważyć w kreowaniu programów festiwali filmowych? Czy programowanie festiwalu to działanie, które wiąże się z tworzeniem polityki kulturalnej?

Uczestnicy :

Philip Ilson – London Short Film Festival

Sanne Jehoul – Glasgow Short Film Festival

Lucile Bourliaud – Flatpack Festival

Enrico Vannucci – La Biennale di Venezia

 

Moderator: Laurence Boyce – PÖFF Shorts

Biurowiec Za Bramką / 24.03.2018 / 13:30 / 60’ / ENG

zapisy: zapisy@shortwaves.pl

Brunch Filmowy – spotkaj programmerów

Jesteś reżyserem? A może interesuje Cię jak wygląda praca przy festiwalu filmowym? Sobotni brunch to wyjątkowa możliwość, aby poznać programerów europejskich festiwali filmowych oraz gości 10. edycji Short Waves Festival. W przyjemnej atmosferze, przy filiżance kawy, będzie można dowiedzieć się, ile trwa proces selekcji, jakich filmów szukają programerzy i zapytać o kulisy ich zawodu. Zapraszamy!

Dobra i Wino / 24.03.2018 / 12:00 / 90’ / ENG

zapisy: zapisy@shortwaves.pl

Miejscem, do którego zapraszamy w tym roku festiwalowych gości i publiczność jest klubokawiarnia PIES andaluzyjski. W programie pokazy filmów z zaprzyjaźnionych festiwali: Żubroffka International Film Festival, La Guarimba International Film Festival, Filmfest Dresden oraz specjalny pokaz z okazji 10 lat współpracy ze Studiem Munka (więcej informacji o pokazach na stronach …) Projekcje zostaną okraszone oprawą muzyczną nawiązującą do tonu prezentowanych filmów, którą przygotuje DJ Piniata.

 

W PSIE andaluzyjskim niezobowiązująca atmosfera będzie sprzyjać rozmowom z przyjezdnymi gośćmi i profesjonalistami z branży filmowej, a także do wspólnej zabawie przy setach djskich. Po audiowizualnym widowisku All-In na otwarcie, Michał Strugarek zmiksuje jazzowe sample, soulowe wokale i kosmiczne syntezatory zabierając obecnych w międzygatunkowa muzyczna podróż. W piątkowy wieczór muzyczny klimat stworzy Khamen z kolektywu Wypożyczalnia Kumpli, związany także z formacjami Braintease czy Redroom, a ostatnio działający również solo. Znany z upodobania do głębokiego, basowego groove’u i melodycznych brzmień. Sobota muzycznie będzie należeć do Pudla [WOSK Sound System], który podzieli się swoimi ulubionymi brzmieniami plasującymi się między takimi gatunkami jak soul, disco, new wave czy house.

All –In Afterparty: Michał Stugarek dj set / 20.03.2018 / 21:30

Wypożyczalnia kumpli dj set 23.03.2018 / 23:00 /

Pudel [WOSK Sound System] dj set /24.03.2018 / 23:00

Teledyski z Żubruffki

Programmer: Maciej Rant

Specjalny zestaw teledysków z konkursu klipów muzycznych Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych ŻUBROFFKA z Białegostoku. ŻUBROFFKA to impreza bez granic, szanująca odmienność oraz różnorodność tak charakterystyczną dla podlaskiej ziemi – miejsca spotkań twórców otwartych na świat i ludzi. Kolejna edycja festiwalu odbędzie się w dniach 5-9 grudnia 2018 roku.

 

 

DVA: No Survi  

Slovakia 2015. 3’.

Directors: Andrej Kolencik, Peter Skala

 

Tommy Cash: Leave me alone

Estonia 2015. 3′.

Director: Tomas Tammemets (Tommy Cash)

 

Los Viejos: Amnesia en el Estado

Mexico 2016. 3’.

Director: Esteban Azuela

 

Bonobo: No Reason (ft. Nick Murphy)

UK 2017. 4’.

Director: Oscar Hudson

 

Rio Wolta: Through My Street

Switzerland  2015. 5′.

Director: Piet Baumgartner

 

Trevor Dickson: Powers

France 2015. 3’.

Director: Romain Laurent  

 

Husky: Ghost

Australia 2017. 3’.

Director: Jonathan Chong

 

Zebra Katz ft. Leila: God of Ghosts / Nu Renegade

Austria 2015. 12′.

Director: Florian Pochlatko

 

Antony & Cleopatra: Love Is A Lonely Dancer

Spain, UK 2016. 3’.

Director: Alan Masferrer

 

Raffertie: Last Train Home

South Africa 2016. 4’.

Director: Gerhard Human

 

Flying Lotus: Fuckkkyouuu

United States 2015. 8’.

Director: Eddie Alcazar

 

Mark Pritchard ft. Thom Yorke: Beautiful People

UK 2016. 6′.

Director: Michał Marczak   

 

The Blaze: Territory

France 2017.  6’.

Director: The Blaze  

 

Łączny czas / total time: 63’

Short Fictions from La Guarimba IFF

Programmer: Giulio Vita

Chcieliśmy pokazać selekcję filmów z różnych kontynentów; tych, które oddają klimat naszego festiwalu. Włochy, Senegal i Peru to kraje zaproszone do pokazania czterech filmów obecnych w poprzednich edycjach naszego konkursu. Łącząc animację z fabułą, komedię i dramat, miłość i nienawiść – mamy nadzieję, że spodoba wam się ta małpia selekcja!

 

La flèche delta  

France, Italy 2014. 9’.

Director: Francesco Vecchi

 

One seat in the plane

Senegal 2016. 16’.

Director: Khadidiatou Sow

 

Persefone

Italy 2014. 18’.

Director: Grazia Tricarico

 

Porno Star

Peru 2011. 19’.

Directors: Yashim Bahamonde, Nelson Mendoza

 

Łączny czas / total time: 62’

Shorts from Filmfest Dresden: Dance!

Programmer: Anne Gaschütz / Filmfest Dresden

Nieprzerwane splątanie ciał. Gładki ruch w rytm kiczowatego, japońskiego popu.

Gniew! Opór. Żal. Muzyka. Taniec. Ruch. Zabierze nas w miejsca, gdzie ruch ciała jest aktem wolności. Gdzie inni wabią nas do swoich surrealistycznych światów, ponętnie kołysząc biodrami. Gdzie człowiek pokonuje demony dzięki prostej formie tańca. Matki i córki w końcu mogą znaleźć wspólny język. Nienawiść może przerodzić się w ruch wielu. Rytm może pokonać strach. Nieznajomy może na ten krótki moment stać się najbliższą osobą w czyimś życiu. A przede wszystkim – ty też możesz potańczyć pod koniec nocy.

 

Riot

France 2017. Animation/Documentary. 13’.

Director: Frank Ternier

 

The Ordinary

France 2016. Fiction. 10’.

Directors: Julien Dara, Simon Dara  

 

Kolmnurga afäär

Estonia 2012. Animation. 12’.

Director: Andres Tenusaar

 

She / Her

The Netherlands 2015. Fiction. 11’.

Director: Sonja Wyss  

 

Reizigers in de Nacht

The Netherlands 2013. Fiction. 10’.

Director: Ena Sendijarević

 

Nou Nen feat.utae

Japan 2015. Animation. 3’.

Director: Sawako Kabuki

10 LAT ZE STUDIEM MUNKA

Programmerka: Kaja Klimek

W marcu 2018 roku mija 10 lat od powołania Studia Munka, które na swoim koncie ma produkcję ośmiu pełnometrażowych debiutów filmowych oraz prawie 200 krótkich metraży powstałych w ramach programów „30 Minut”, „Pierwszy Dokument” i „Młoda Animacja”. Młodzi twórcy, którzy chcą zrealizować swój pierwszy film w profesjonalnych warunkach mogą liczyć tam na opiekę artystyczną, produkcyjną i promocyjną nad projektem. W Studiu debiutowali między innymi Jan P. Matuszyński, Agnieszka Smoczyńska, Bartosz Konopka, Borys Lankosz, Maria Sadowska, Kuba Czekaj czy Piotr Domalewski.

Aria Diva

Poland 2007. Fiction. 30’.

Director: Agnieszka Smoczyńska

 

Obiekt

Poland 2015. Documentary. 15’.

Director: Paulina Skibińska

 

Noise

Poland 2010. Animation. 6’.

Director: Piotr Adamski

 

Jak głęboki jest ocean

Poland 2013. Fiction. 30’.

Director: Filip Syczyński  

 

Kawałek lata

Poland 2010. Documentary. 23’.

Director: Marta Minorowicz