Short Waves Festival z nową dyrektorką wkracza w drugą dekadę.

11. edycja to otwarcie drugiej dekady istnienia Short Waves Festival, które dokonuje się na fundamentach dotychczasowego doświadczenia w tworzeniu festiwalu i jego ugruntowanej już tożsamości. Dwie symboliczne jedynki skłaniają nas do refleksji i poszukiwania nowych sposobów myślenia, wyjście poza szablon, schemat, strefę komfortu. Wejście w drugą dekadę istnienia Short Waves Festival rozpoczynamy od poszukiwania nowych rozwiązań, zarówno w programowaniu samego festiwalu i poszczególnych wydarzeń, jak i niestandardowych sposobów promocji, docierania do publiczności i dzielenia się wspólnymi doświadczeniami.

Otwieranie się na nowe to także faza zmian. Od stycznia 2019 roku nową dyrektorką SWF zostanie Emilia Mazik – urodzona w Tarnowskich Górach na Śląsku, a od 5 lat życiowo i zawodowo związana z Poznaniem. Absolwentka filozofii i kulturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, od ponad 4 lat koordynuje projekty w Fundacji Edukacji Kulturalnej „Ad Arte”, której flagowym projektem jest właśnie Short Waves Festival. Emilia współpracę z Fundacją zaczęła od dystrybucji filmowej, po czym przejęła zarządzanie działem programowym oraz projektami międzynarodowymi. Odwiedziła kilkadziesiąt festiwali filmowych w Polsce i zagranicą – jako programerka i jurorka w konkursach filmowych. Szymon Stemplewski, który jest założycielem SWF i był jego dyrektorem przez dziesięć lat, pozostaje w zespole jako concept designer oraz współautor projektu KINO FORMA.

Do pobrania:

SWF2019_zmiana dyrektora_info prasowe

Podczas pokazu we współpracy z KASKcinema w Gent 30 kwietnia 2025 r. zaprezentujemy program RAW, którego kuratorem jest Wout Biesmans. Program powstał na bazie konkursu, który swoją pierwszą odsłonę miał podczas festiwalu Short Waves 2023 roku. RAW został stworzony, aby zapewnić większą widoczność produkcjom, które często znajdują się poza kanonem klasycznych festiwali filmowych ze względu na swoją unikatową sygnaturę. Program ten jest odpowiedzią na szerszą dyskusję na temat tego, kto kształtuje promocję kultury i kto definiuje granice między kinem a sztuką medialną.
RAW oznacza refleksję, przygodę i badania. Spodziewaj się połączenia animacji, multimediów i filmu autorskiego, który stoi na przecięciu kina i eksperymentu. W menu: filmowanie tygrysa tasmańskiego, filmowiec z obsesją na punkcie ping ponga, dwie cyberprzestrzenie – jedna z nich pokazuje delfina w wolnym związku z piętnastoma nadmuchiwanymi zwierzętami, haiku, opowieść o duchach i młodym człowieku, który marzy o tym, by pewnego dnia móc latać.

Po pokazie przygotowanym we współpracy z KASKcinema odbędzie się Q&A z Lucie Grannec i Spencerem Jamesem Bogaertem. 

  • We All Want a Place to Call Our Own / reż. Daniela Delgado Viteri / Ecuador / 2022 / 13’
  • For Mouna / reż. Spencer James Bogaert / Belgium / 2022 / 14’
  • Furrie / reż. Lucie Grannec / France / 2022 / 9’ 
  • Mars / reż. Yann les Jours / France / 2023 / 1’ 
  • Elantra is almost a life / reż. Maja Skjøth Hegelund / United States / 2023 / 7’
  • Di Visi di Pietra Memoria / reż. Andrea Bordoli / Switzerland / 2022 / 9’
  • Enflightenment / reż. Wey Yinn Teo / Malaysia / 2023 / 11’ 

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.