Finał Short Waves Festival 2019 – wyniki konkursów

23.03 w Sali Wielkiej CK Zamek odbyła się gala wręczenia nagród, które zostały przyznane we wszystkich konkursach Short Waves Festival 2019. Podczas festiwalu jury i publiczność pilnie oglądał filmy z selekcji konkursowej. Po burzliwych obradach i skrupulatnym głosowaniu zapadły werdykty, które zostały ogłoszone podczas gali.

INTERNATIONAL COMPETITION

Jury w składzie: Sigrid Hadenius, Ilya Marcus, Paweł Wieszczeciński zdecydowało o przyznaniu następujących nagród:

I Nagroda – 10 000 PLN

Déploiements (Deployments), directed by Stéphanie Lagarde, France/Netherlands 2018

Nagroda przyznana za “wyjątkową pracę kamery, która pochłania swymi obrazami, tworząc poczucie zagrożenia i zdekonstruowanej męskości.”

II Nagroda – 5 000 PLN

Câm Lặng (The Mute), reż. An Pham Thien, USA/Vietnam 2018

Film porusza tematykę bezsilności, poprzez nagromadzenie środków artystycznych, a także bogate wykorzystanie elementów techniki filmowej. Sprawia, że odbiór dzieła staje się mocniejszy.

III Nagroda – 2 500 PLN

Gardhi (Fence) – reż. Lendita Zeqiraj, Kosovo/Croatia/France 2018

Jury wyróżniło film Gardhi za: niewinne ujęcie tematu dorastania, bazującego na kontraście pomiędzy dzieciństwem, a dorosłością.

Nagroda publiczności – 2 500 PLN

Tungrus, directed by Rushi Chandna, India 2017

KONKURS POLSKI

Jury w składzie Sigrid Hadenius, Ilya Marcus i Paweł Wieszczeciński  przyznało następujące nagrody:

I Nagroda – 10 000 PLN

Gość (The Guest), reż. Sebastian Weber, Polska 2018

Jurorzy nagrodzili film za: intymny i szczery portret rzeczywistości, z którą rzadko mamy okazję się zetknąć oraz to, jak w pełen szacunku, wymowny i bezpośredni sposób reżyser pozwala nam zajrzeć do świata protagonisty.

II Nagroda – 5 000 PLN

Jestem synem górnika (I am a Miner’s Son), reż. Michał Soja i Róża Duda, Polska 2018

Jurorzy nagrodzili film za: zabranie publiczności w immersyjną podróż, doświadczaną w narracji pierwszoosobowej, w trakcie której reżyserzy prowadzą nas poprzez dialog między człowiekiem a przestrzenią.

III Nagroda – 2 500 PLN

O Jezu! (Oh, God!), reż. Betina Bożek, Polska 2017

Jurorzy nagrodzili film za: udane połączenie wesołości i groteski w tak krótkim formacie.

Nagroda publiczności – Siostry (The Sisters), reż. Michał Hytroś, Polska 2017

DANCES WITH CAMERA

Jury w składzie: Sarah Möller, Francesca Poglie i Jeannette Ginslov nagrodziło następujące filmy:

I Nagroda – 5 000 PLN

Sisters, reż. Daphne Lucker, Holandia 2018

Film przedstawiający problem z elegancką wrażliwością. Praca kamery, edycja i choreografia są dobrze zintegrowane i wyrafinowane. Doskonała jakość wykonania.

II Nagroda – 3 000 PLN

Competing for Sunlight: Ash, reżyseria Dagmar Dachauer, Austria 2017

Reżyser traktuje temat straty z troską i wyrafinowaną wrażliwością zarówno w medium przekazu, jak i gestu.

III Nagroda – 1 000 PLN

Altera, reż. Baptiste Rouveure, Francja 2018

Film odwraca dialog między ciałami, emocjami i przestrzeniami architektonicznymi. Kamera i montaż są dobrze przemyślane, zmieniając odpowiednio emocje towarzyszące znajdywaniu inności.

Dances with Camera Nagroda publiczności – 1 000 PLN

Sisters, reż. Daphne Lucker, Holandia 2018

URBAN VIEW

Nagroda Publiczności – Urban View Audience Award – 2 000 PLN

Operation Jane Walk, reż. Robin Klengel i Leonhard Müllner, Austria 2018

Gratulujemy wszystkim zwycięzcom!

 

 

Podczas pokazu we współpracy z KASKcinema w Gent 30 kwietnia 2025 r. zaprezentujemy program RAW, którego kuratorem jest Wout Biesmans. Program powstał na bazie konkursu, który swoją pierwszą odsłonę miał podczas festiwalu Short Waves 2023 roku. RAW został stworzony, aby zapewnić większą widoczność produkcjom, które często znajdują się poza kanonem klasycznych festiwali filmowych ze względu na swoją unikatową sygnaturę. Program ten jest odpowiedzią na szerszą dyskusję na temat tego, kto kształtuje promocję kultury i kto definiuje granice między kinem a sztuką medialną.
RAW oznacza refleksję, przygodę i badania. Spodziewaj się połączenia animacji, multimediów i filmu autorskiego, który stoi na przecięciu kina i eksperymentu. W menu: filmowanie tygrysa tasmańskiego, filmowiec z obsesją na punkcie ping ponga, dwie cyberprzestrzenie – jedna z nich pokazuje delfina w wolnym związku z piętnastoma nadmuchiwanymi zwierzętami, haiku, opowieść o duchach i młodym człowieku, który marzy o tym, by pewnego dnia móc latać.

Po pokazie przygotowanym we współpracy z KASKcinema odbędzie się Q&A z Lucie Grannec i Spencerem Jamesem Bogaertem. 

  • We All Want a Place to Call Our Own / reż. Daniela Delgado Viteri / Ecuador / 2022 / 13’
  • For Mouna / reż. Spencer James Bogaert / Belgium / 2022 / 14’
  • Furrie / reż. Lucie Grannec / France / 2022 / 9’ 
  • Mars / reż. Yann les Jours / France / 2023 / 1’ 
  • Elantra is almost a life / reż. Maja Skjøth Hegelund / United States / 2023 / 7’
  • Di Visi di Pietra Memoria / reż. Andrea Bordoli / Switzerland / 2022 / 9’
  • Enflightenment / reż. Wey Yinn Teo / Malaysia / 2023 / 11’ 

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.