2019 okiem zespołu Short Waves Festival!


 
Emilia Mazik (Dyrektorka festiwalu): Trudno wybrać jeden! Moje odkrycia 2019 to na pewno duet Neozoon oraz fabuła Community Gardens w reż. Vytautasa Katkusa. Ogromnie szanuję także Past Perfect Jorge Jacome, którego poprzedni film Flores pokazywaliśmy na festiwalu w roku 2018. Z kolei moja ulubiona animacja festiwalowego sezonu 2019 to Slug Life w reż. Sophie Koko Gate.

   
Aleksandra Ławska (Koordynatorka programu): Castle to Castle,  Emmanuel Marre —>  jeden z niewielu filmów, który wzrusza mnie do cna. Poczucie samotności, zagubienia i niesprawiedliwości w tak bezkompromisowej i surowej formie dotarł do serducha ze zdwojoną siłą. I cudowne dialogi!

   
Urszula Wysocka (Koordynatorka produkcji): I Signed The Petition, reż. Mahdi Fleifel – za ukazanie w bardzo przystępnej formie, że nawet na pozór proste wybory mogą być polityczne

   
Anna Golon (Biuro festiwalowe / Awesome Shorts): Acid Rain — wspaniale głośny i dobre sety w tle.

   
Szymon Stemplewski (Concept Designer): Najlepszy to nie jest najlepsze słowo. Do tego określają to jako video, a nie film, a widziałem to jako instalację… Bjørn Melhus Sugar.

   
Emilia Mazik (Dyrektorka festiwalu): 11. edycja Short Waves Festival zawsze będzie mi bardzo bliska, jako iż w 2019 zadebiutowałam w roli dyrektorki festiwalu, co wiązało się z ogromnym stresem i poczuciem odpowiedzialności. Myślę, że odetchnęłam dopiero, kiedy opadło konfetti na gali wręczenia nagród. A jeśli chodzi o konkretne wydarzenie, to na pewno live act brainbows w wykonaniu Rainera Kohlbergera w Pawilonie w ramach sekcji „beyond cinema”.
 
Aleksandra Ławska (Koordynatorka programu): Znowu, trudno o jeden, ale RHC z naszymi przyjaciółmi z Concorto był one and only. Wieczór spędzony w super atmosferze, w fantastycznym mieszkaniu z najlepszym towarzystwem – Kung Fury wjechało na pełnej!
 
Urszula Wysocka (Koordynatorka produkcji): produkcja festiwalu stawia poprzeczkę dość wysoko w kontekście “najlepszych momentów”. to te, w których widzę, że wszystko działa tak, jak powinno. podczas swf 2019 miałam wiele takich momentów:) wspaniale było widzieć, że zarówno ekipa jak i nasi goście dobrze czują się na festiwalu. szczególnie wzruszający był dla mnie występ Rainera w Pawilonie, na którym cieszyła nie tylko wartość audiowizualna wydarzenia i super frekwencja, ale też świetny feedback, który otrzymujemy do teraz.
 
Anna Golon (Biuro festiwalowe / Awesome Shorts): każdy kiedy pojawia się muzyka, czy to w wykonaniu naszych gosci czy członków ekipy #ukulele muzyka i śpiewanko w biurze festiwalowym jest najlepsze !
 
Szymon Stemplewski (Concept Designer): John Badalu, dużo więcej niż moment, wyróżnienie za całokształt.
   
Emilia Mazik (Dyrektorka festiwalu): Na pewno zapadnie mi w pamięć wyjazd na Kurzfilmtage Winterthur do Szwajcarii, gdzie w listopadzie miałam przyjemność prowadzić masterclass z Ewą Puszczyńską – jedną z najbardziej inspirujących kobiet-producentek w Europie. Do tego doskonała selekcja filmowa i możliwość spotkania przyjaciół z branży krótkometrażowej z całego świata. Wracam za rok!
 
Aleksandra Ławska (Koordynatorka programu): Trudno o jeden, ale najlepiej wspominam Vienna Shorts: za profesjonalizm, niezwykle dobry program filmowy, super ciekawe rozmowy, a i mieszkanie z widokiem na Operę Wiedeńską też zaliczam do całkiem miłych akcentów tego wyjazdu :))) (thx to the best flatmate ever Mathieu Jenssen)
 
Urszula Wysocka (Koordynatorka produkcji): transmediale 2019: za inspiracje!
 
Anna Golon (Biuro festiwalowe / Awesome Shorts): Concorto festival na długo zapisze się w mojej pamięci i to nie tylko przez #shortwavesgirls a przede wszystkim super atmosferę – włoskie wakacje!
 
Szymon Stemplewski (Concept Designer): Wyjazd… tu dla odmiany chciałbym wskazać coś, coś niezwykle pięknego i filmowego zarazem: afterparty w Klubie „Peron” w trakcie 40. International Cinematographers’ Film Festival MANAKI BROTHERS w Bitoli. Ale może być też sama Bitola, jeśli tak trzeba.

Podczas pokazu we współpracy z KASKcinema w Gent 30 kwietnia 2025 r. zaprezentujemy program RAW, którego kuratorem jest Wout Biesmans. Program powstał na bazie konkursu, który swoją pierwszą odsłonę miał podczas festiwalu Short Waves 2023 roku. RAW został stworzony, aby zapewnić większą widoczność produkcjom, które często znajdują się poza kanonem klasycznych festiwali filmowych ze względu na swoją unikatową sygnaturę. Program ten jest odpowiedzią na szerszą dyskusję na temat tego, kto kształtuje promocję kultury i kto definiuje granice między kinem a sztuką medialną.
RAW oznacza refleksję, przygodę i badania. Spodziewaj się połączenia animacji, multimediów i filmu autorskiego, który stoi na przecięciu kina i eksperymentu. W menu: filmowanie tygrysa tasmańskiego, filmowiec z obsesją na punkcie ping ponga, dwie cyberprzestrzenie – jedna z nich pokazuje delfina w wolnym związku z piętnastoma nadmuchiwanymi zwierzętami, haiku, opowieść o duchach i młodym człowieku, który marzy o tym, by pewnego dnia móc latać.

Po pokazie przygotowanym we współpracy z KASKcinema odbędzie się Q&A z Lucie Grannec i Spencerem Jamesem Bogaertem. 

  • We All Want a Place to Call Our Own / reż. Daniela Delgado Viteri / Ecuador / 2022 / 13’
  • For Mouna / reż. Spencer James Bogaert / Belgium / 2022 / 14’
  • Furrie / reż. Lucie Grannec / France / 2022 / 9’ 
  • Mars / reż. Yann les Jours / France / 2023 / 1’ 
  • Elantra is almost a life / reż. Maja Skjøth Hegelund / United States / 2023 / 7’
  • Di Visi di Pietra Memoria / reż. Andrea Bordoli / Switzerland / 2022 / 9’
  • Enflightenment / reż. Wey Yinn Teo / Malaysia / 2023 / 11’ 

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.