2019 okiem zespołu Short Waves Festival!


 
Emilia Mazik (Dyrektorka festiwalu): Trudno wybrać jeden! Moje odkrycia 2019 to na pewno duet Neozoon oraz fabuła Community Gardens w reż. Vytautasa Katkusa. Ogromnie szanuję także Past Perfect Jorge Jacome, którego poprzedni film Flores pokazywaliśmy na festiwalu w roku 2018. Z kolei moja ulubiona animacja festiwalowego sezonu 2019 to Slug Life w reż. Sophie Koko Gate.

   
Aleksandra Ławska (Koordynatorka programu): Castle to Castle,  Emmanuel Marre —>  jeden z niewielu filmów, który wzrusza mnie do cna. Poczucie samotności, zagubienia i niesprawiedliwości w tak bezkompromisowej i surowej formie dotarł do serducha ze zdwojoną siłą. I cudowne dialogi!

   
Urszula Wysocka (Koordynatorka produkcji): I Signed The Petition, reż. Mahdi Fleifel – za ukazanie w bardzo przystępnej formie, że nawet na pozór proste wybory mogą być polityczne

   
Anna Golon (Biuro festiwalowe / Awesome Shorts): Acid Rain — wspaniale głośny i dobre sety w tle.

   
Szymon Stemplewski (Concept Designer): Najlepszy to nie jest najlepsze słowo. Do tego określają to jako video, a nie film, a widziałem to jako instalację… Bjørn Melhus Sugar.

   
Emilia Mazik (Dyrektorka festiwalu): 11. edycja Short Waves Festival zawsze będzie mi bardzo bliska, jako iż w 2019 zadebiutowałam w roli dyrektorki festiwalu, co wiązało się z ogromnym stresem i poczuciem odpowiedzialności. Myślę, że odetchnęłam dopiero, kiedy opadło konfetti na gali wręczenia nagród. A jeśli chodzi o konkretne wydarzenie, to na pewno live act brainbows w wykonaniu Rainera Kohlbergera w Pawilonie w ramach sekcji „beyond cinema”.
 
Aleksandra Ławska (Koordynatorka programu): Znowu, trudno o jeden, ale RHC z naszymi przyjaciółmi z Concorto był one and only. Wieczór spędzony w super atmosferze, w fantastycznym mieszkaniu z najlepszym towarzystwem – Kung Fury wjechało na pełnej!
 
Urszula Wysocka (Koordynatorka produkcji): produkcja festiwalu stawia poprzeczkę dość wysoko w kontekście “najlepszych momentów”. to te, w których widzę, że wszystko działa tak, jak powinno. podczas swf 2019 miałam wiele takich momentów:) wspaniale było widzieć, że zarówno ekipa jak i nasi goście dobrze czują się na festiwalu. szczególnie wzruszający był dla mnie występ Rainera w Pawilonie, na którym cieszyła nie tylko wartość audiowizualna wydarzenia i super frekwencja, ale też świetny feedback, który otrzymujemy do teraz.
 
Anna Golon (Biuro festiwalowe / Awesome Shorts): każdy kiedy pojawia się muzyka, czy to w wykonaniu naszych gosci czy członków ekipy #ukulele muzyka i śpiewanko w biurze festiwalowym jest najlepsze !
 
Szymon Stemplewski (Concept Designer): John Badalu, dużo więcej niż moment, wyróżnienie za całokształt.
   
Emilia Mazik (Dyrektorka festiwalu): Na pewno zapadnie mi w pamięć wyjazd na Kurzfilmtage Winterthur do Szwajcarii, gdzie w listopadzie miałam przyjemność prowadzić masterclass z Ewą Puszczyńską – jedną z najbardziej inspirujących kobiet-producentek w Europie. Do tego doskonała selekcja filmowa i możliwość spotkania przyjaciół z branży krótkometrażowej z całego świata. Wracam za rok!
 
Aleksandra Ławska (Koordynatorka programu): Trudno o jeden, ale najlepiej wspominam Vienna Shorts: za profesjonalizm, niezwykle dobry program filmowy, super ciekawe rozmowy, a i mieszkanie z widokiem na Operę Wiedeńską też zaliczam do całkiem miłych akcentów tego wyjazdu :))) (thx to the best flatmate ever Mathieu Jenssen)
 
Urszula Wysocka (Koordynatorka produkcji): transmediale 2019: za inspiracje!
 
Anna Golon (Biuro festiwalowe / Awesome Shorts): Concorto festival na długo zapisze się w mojej pamięci i to nie tylko przez #shortwavesgirls a przede wszystkim super atmosferę – włoskie wakacje!
 
Szymon Stemplewski (Concept Designer): Wyjazd… tu dla odmiany chciałbym wskazać coś, coś niezwykle pięknego i filmowego zarazem: afterparty w Klubie „Peron” w trakcie 40. International Cinematographers’ Film Festival MANAKI BROTHERS w Bitoli. Ale może być też sama Bitola, jeśli tak trzeba.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.