Działania całoroczne

 

Short Waves Festival to nie tylko festiwalowy tydzień, ale także całoroczna promocja kina krótkometrażowego. 


Od lat dbamy o to, aby nasza publiczność w Poznaniu i całej Polsce miała dostęp do wysokiej jakości krótkiego kina. 
Nasza działalność to regularne wydarzenia tematyczne mające na celu promowanie kina krótkometrażowego.

Działania całoroczne 2024

Manhattan Short Festiva to międzynarodowy festiwal krótkometrażowy, który prezentuje najlepsze krótkie filmy z całego świata. To doskonała okazja, by zobaczyć najnowsze trendy w kinie krótkometrażowym oraz wziąć udział w głosowaniu na najlepszy film!

Program:
🎬 The Talent | reż. Thomas May Bailey | Wielka Brytania | 15min
Na planie reklamy luksusowego samochodu, niedoceniany asystent postanawia wykorzystać swoją szansę, by zwrócić na siebie uwagę gwiazdy. To napięte studium męskości, dojrzewania i pożądania.
🎬 I’m Not a Robot | reż. Victoria Warmerdam | Holandia | 22min
Kobieta wielokrotnie oblewa test bezpieczeństwa komputerowego. Nagle jej człowieczeństwo jest poddane wątpliwości.
🎬 Mother | reż. Mariia Felenko | Ukraina | 8min
Wraz z wybuchem wojny w Ukrainie Katya postanawia opuścić swoje rodzinne miasto i zabrać ze sobą matkę. Jednak matka jest zajęta robieniem manicure.
🎬 Dovecote | reż. Marco Perego | Włochy | 17min
Mała łódź płynie kanałami Wenecji, aż do więzienia dla kobiet, gdzie jedna z osadzonych ma szansę na nowo odkryć wolność.
🎬 Pathological | reż. Alison Rich | Stany Zjednoczone | 17min
Pewnego dnia patologiczna kłamczyni budzi się i odkrywa, że jej kłamstwa stały się prawdą.
🎬 Alarms | reż. Nicolas Panay | Francja | 17min
Odpowiedzialny za plac budowy Pierre, skrupulatnie nadzoruje jej zakończenie, upewniając się, że postęp nie odbywa się kosztem bezpieczeństwa.
🎬 Favourites | reż. Nick Russell | Australia | 5min
Dwójka rodziców staje przed niemożliwym wyborem, gdy ich rodzinny wyjazd kempingowy przybiera tragiczny obrót.
🎬 The Man Who Could Not Remain Silent | reż. Nebojša Slijepčević | Chorwacja, Bułgaria, Francja, Słowenia | 13min
Bośnia, 1993 rok. Siły paramilitarne zatrzymują pociąg w ramach operacji czystek etnicznych. Spośród 500 pasażerów tylko jeden mężczyzna ośmiela się im przeciwstawić. Prawdziwa historia i zdobywca Złotej Palmy na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2024 roku.
🎬 Room Taken | reż. TJ O’Grady-Peyton | Irlandia | 18min
Bezdomny mężczyzna wprowadza się do domu niewidomej kobiety, która nie zdaje sobie sprawy z jego obecności. Rozwija się między nimi dziwna więź.
🎬 Jane Austen’s Period Drama | reż. Julia Aks, Steve Pinder | Stany Zjednoczone | 13min
Anglia, 1813 rok. W trakcie długo oczekiwanych oświadczyn panna Estrogenia Talbot dostaje miesiączki. Jej narzeczony, pan Dickley, myli krew z obrażeniem, a wkrótce staje się jasne, że jego kosztowne wykształcenie miało swoje braki.

SWF Beyond to seria wydarzeń, które poświęciliśmy przypominaniu i odkrywaniu na nowo produkcji 15. edycji Short Waves Festival. Przez pół roku, w każdą trzecią środę miesiąca, spotykaliśmy się w Psie Andaluzyjskim, a na ekranie gościły filmy z Konkursu Polskiego oraz Konkursu RAW. 

Więcej informacji i program SWF Beyond TUTAJ

DKF Interwaves to założony przez Fundację Ad Arte we współpracy z Katedrą Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, pierwszy w Polsce Dyskusyjny Klub Filmowy dedykowany głównie kinu eksperymentalnemu. Spotkania DKF Interwaves poświęcone były programowi Konkursu Głównego 15. Short Waves Festival.

Więcej informacji i program DKF Interwaves TUTAJ

Rethink / Rebuild to twórczo-edukacyjny projekt realizowany przy wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, który kładzie nacisk na międzykulturowe wartości i wypracowywanie wspólnych, opartych na demokratyzacji kultury i tolerancji perspektyw przyszłości. Wydarzenia obejmowały pokazy filmowe, warsztaty oraz dyskusje, które odbyły się w Poznaniu oraz w Berlinie.

Rethink / Rebuild: Wolność Ruchu skupiał się na kwestii ruchu społecznego, napływów i odpływów migracyjnych oraz imperatywnej kwestii tożsamości społecznej. Filmowe obrazy zaprezentowały dosłowne i metaforyczne wędrówki, które dotykają nas bez względu na pochodzenie, warunki ekonomiczne i środowiskowe. Zastanowiliśmy się wspólnie nad tym, w jaki sposób zanurzenie w tym wszechobecnym ruchu wpływa na nas, nasze ciała i poczucie tożsamości na różnych płaszczyznach.

 

Program: 

▪️ Lapso / Caroline Cavalcanti, Beatriz Oliveira, Juan Queiroz, Dora Rosa, Thayanne Lima / Brazil / 2023 / 25′
▪️ Mutts / Clebs // Halima Ouardiri / Canada, Morocco / 2019 / 17′
▪️ Terra Mater / Kantarama Gahigiri, Cheryl Isheja / Rwanda / 2023 / 10’
▪️ And me, I am dancing too / Mohammad Valizadegan / Iran / 2023 / 21’
▪️ Selva / Sofía Quirós Ubeda / Costa Rica / 2017 / 17’

Projekt Rethink Rebuild: Keine Grenzen połączył cenne warsztaty dotyczące tworzenia zinów oraz dyskusję na temat tego, jak małe formy drukowane wpływają na oddolne działania i niezależne inicjatywy.

Projekt Rethink / Rebuild narodził się z dialogu z Fundacją Współpracy Polsko-Niemieckiej – przenieśliśmy się więc z Poznania do Berlina, gdzie odbyło się trzecie wydarzenie z tej serii. Była to okazja do spędzenia czasu w twórczy, angażujący i uwrażliwiający sposób na tematykę tolerancji społecznej, inkluzywności oraz demokratyzacji kultury w każdym wymiarze. Tym razem skupiliśmy się na eksplorowaniu tematów związanych z publikowaniem i wydawnictwami we współpracy z polskim i niemieckim partnerem.

Działania całoroczne 2023

Święto Krótkiego Kina, które w 2023 roku przypada na dzień 22 grudnia, to pokazy filmów krótkometrażowych w całej Polsce w dniach 21-22 grudnia – tylko w kinach!

Przesilenie zimowe i początek astronomicznej zimy to moment, gdy na półkuli północnej Słońce góruje w  zenicie na zwrotniku Koziorożca. To najkrótszy dzień w roku! 10 lat temu we Francji narodził się pomysł,  aby właśnie ten dzień ustanowić Międzynarodowym Dniem Filmu Krótkometrażowego. Co roku kinomani  na całym świecie spotykają się w kinie, by wspólnie celebrować wyjątkowość i magię krótkiej formy  filmowej, także w Polsce. Najkrótszy dzień jest zazwyczaj dniem ruchomym, przechodząc płynnie z 21 na  22 grudnia, w zależności od roku. 

Więcej informacji i program Święta Krótkiego Kina ➔ TUTAJ

Miesiąc po zakończeniu 15. SWF, kontynuując współpracę z Wydziałem Animacji i Intermediów, powróciliśmy do formuły i miejsca, które towarzyszyły nam w trakcie trwania festiwalu. Showcase OFF SWF #2 była drugą odsłoną pokazów, w których programie znalazły się filmy zgłoszone podczas naborów konkursowych, nie włączone jednak do oficjalnej, festiwalowej selekcji. Mieliście więc okazję zobaczyć zestaw, który z jednej strony był surowy, a z drugiej – różnorodny tematycznie i formalnie, prezentujący wiele perspektyw twórczych na realizację krótkiego metrażu.

Program: 

  • Noise Train / Pol de Plecker / Belgia / 2023 / fiction / 20’
  • Image me / Till Gombert / Germany / 2023 / experimental / 5’
  • The final nail in the coffin / Connor Kehelly / Irlandia / 2023 / animation / 8’
  • Waking up in silence / Daniel Asadi Faezi, Mila Zhluktenko Germany / 2023 / fiction / 17’
  • Flores del Otro Patio / Jorge Cadena / Germany / 2023 / fiction / 15’
  • Tria / Giulia Grandinetti / Italy / 2023 / fiction / 17’
  • Bleu Silico / Eloïse Le Gallo / France / 2023 / experimental / 16’
  • Death in August / Bruno Abib / Portugal / 2023 / fiction / 16’
  • Seagulls Scream on the Weekend / Freder ik Stuut / Netherlands / 2023 / documentary / 10’
  • Salute to the sun / Darko Masnec / Croatia / 2023 / animation / 8’
  • The garden of heart / Olivér Hegyi / Hungary / 2023 / animation / 10’
  • Her dress for the final Martina Mestrovic / Croatia / 2023 / animation / 8’
  • The perfect fit / Meinardas Valkevičius / Latvia / 2023 / animation / 10’
  • It’s nice in here / Robert-Jonathan Koeyers / Netherlands / 2023 / animation / 15’
  • Stump Silva Kuusniemi / Finland / 2023 / fiction / 17’
  • Nightswims / PV Lehtinen / Finland / 2023 / experimental / 4’
  • Riders / Andrea Russo / Italy / 2023 / fiction / 13’
  • Blue print / Dan Robert Lahiani / France / 2023 / fiction / 11’
  • Not go gentle / Sasha Ihnatovich / Slovenia / 2023 / fiction / 5’
  • La fornace / Daniele Ciprì / Italy / 2023 / fiction / 19’
  • Stateless / Tawfik Sabouni / Belgia / 2023 / fiction / 26’
  • Godspeed / Silke van Kamp / Netherlands / 2023 / fiction / 8’
  • Shinigami / Lina Laraki / France / 2023 / experimental / 13’
  • P.D.O / Samy Sidali / France / 2023 / fiction / 18’
  • Invisibles / Matthieu Salmon / France / 2023 / fiction / 23’
  • Binaud and Claude / Mélanie Laleu / France / 2023 / fiction / 17’
  • Beyond the city park Tomasz Jan Kulpiński Netherlands 2023 fiction 20
  • The taster / Sophia Bierend / Germany / 2023 / fiction / 30’
  • Spring/ Pernilae Kjaer / 2023 / fiction
  • De imperio / Alessandro Novelli / Portugal / 2023 / animation / 13’
  • Beyond the city park / Tomasz Jan Kulpiński / Netherlands / 2023 / fiction / 20′
  • The family portrait / Lea Vidakovic / Croatia / 2023 / fiction / 14′
  • After dawn / Yohann Kouam / France / 2023 / fiction / 23′
  • Aube / Vincent GIBAUD / France / 2023 / animation / 4′
  • Luce and the rock / Belgium / 2023 / animation / 13′
  • Knin zadar / Melita Vrsaljko / Croatia / 2023 / documentary / 15′
  • La fornace / Daniele Ciprì / Italy / 2023 / fiction / 19′
  • Worth Your Weight in Gold / Sandro Aguilar / Portugal / 2023 / fiction / 26′
  • Nameless Heitor / Vasco Saltão / Portugal / 2023 / fiction / 30′
  • Donkey music / Karolina Malinowska, Morana Schulz / Croatia / 2023 / documentary / 17′
  • The minotaure strike / Raphaël Lozano / France / 2023 / animation / 13′
  • Tria / Giulia Grandinetti / Italy / 2023 / fiction / 17′
  • Opulence / Clement Riere / France / 2023 / fiction / 20′

Spotkania w Psie Andaluzyjskim na wciąż płynącej fali pokazów festiwalowych rozpoczętych w październiku. To przypomnienie europejskich filmów krótkometrażowych, które znalazły swoje miejsce w programach 12., 13. i 14. edycji Short Waves Festival. 3… 2.. 1. to trzy projekcje (5.12, 12.12, 19.12) na zasadzie showcase’ów, w trakcie których nie tylko prezentowane jest wiele filmów, ale są one również komentowane. To forma obserwacji, jak z upływem lat sytuują się wśród obecnych trendów krótkiego kina oraz spojrzenie na to, czy w zmieniających się warunkach i dynamicznej sytuacji globalnej, filmy z ostatnich kilku lat zachowały swoją świeżość i aktualność.

PROGRAM:

3… (5.12)

  • Zoon / Jonatan Schwenk / Germany / 2022 / animation / 4’
  • Adjusting / Dejan Petrović / Serbia / 2021 / documentary / 20’
  • Nights and days in July / Jana Bringlov Ekspong / Sweden / 2021 / fiction / 20’
  • The human torch / Risto Pekka-Blom Finland / 2022 / fiction / 5’
  • Sierra Sander Joon / Estonia / 2022 / animation / 16’
  • A Roadside with a view / Paul Razlaf / Germany / 2021 / experimental / 4’
  • When the moon was gibbous / Erika Grace Strad/ Portugal / 2021 / experimental / 3’
  • The Demands of Ordinary Devotion / Eva Giolo / Belgium / 2022 / fiction / 12’
  • Open water / Georg Eckmayr / Austria / 2021 / animation / 11’
  • 81 meters / Janis Abele / Latvia / 2021 / fiction / 14’
  • What Dying Feels Like / Philip Ullman / Netherlands / 2021 / animation / 9’

2.. (12.12)

  • A White screen is Visible / Sohaib Bouaiss / Netherlands / 2020 / fiction / 8’
  • The Men Who Wait  / Quý Truong Minh / France / 2020 / fiction / 15’
  • VO / Nicolas Gourault / France / 2021 / documentary / 21’
  • Blue Honda Civic / Jussi Eerola / Finland / 2020 / experimental / 11’
  • New year / Corina Andrian / Romania / 2021 / experimental / 12’
  • Bye little block! / Éva Darabos / Italy / 2020 / animation / 20’
  • The Lack of Clarity / Stefan Kruse Jørgensen / Denmark / 2020 / experimental  / 23’

1. (19.12)

  • Cracking sound / Hanna Kaihlanen / Finland / 2019 / documentary / 11’
  • How to Dissapear / Leonhard Müllner, Robin Klengel / Austria / 2020 / animation / 20’
  • Little lower than the angels / Friederike Kersten / Germany / 2019 / fiction / 14’
  • All movements should kill the wind / Yuyan Wang / France / 2019 / documentary / 12’
  • Sun dog / Dorian Jespers / Belgium / 2020 / fiction / 20’
  • Mudlove / Tero Peltoniemi / Finland / 2019 / fiction / 7’
  • Alta / Antti Ahokoivu/ Finland / 2019 / fiction / 4’
  • The headless gatherer / Igor Shin Moromisato / Germany / 2019 / fiction / 15’
  • If then else / Carla Simón / Hiszpania / 2019 / fiction / 15’

10 i 28 listopada Short Waves Festival i Fundacja Ad Arte zaprosiły wszystkuch do Psa Andaluzyjskiego na pokazy Urban View. Sekcja ta przez lata była nieodłącznym elementem festiwalu Short Waves, w tym roku zawitała na Festiwal Czas Letni, a w okolicach 15. edycji SWF ponownie o niej przypomnieliśmy.

Urban View poświęcone jest krótkiemu kinu skupiającemu się na – architekturze, designie, przestrzeni miejskiej, teksturom, warstwom i niuansom, jakie mieszczą w sobie metropolie. Przygląda się również jego mieszkańcom, ich motywacjom, relacjom i problemom. Filmy włączane do programów Urban View nie bagatelizują problemów globalnych i lokalnych, przybliżając widzów do elementów miasta, które na co dzień są niezauważalne.

Program: 

Set I:

➔ Municipal Relaxation Module / Matthew Rankin / Canada 2022 / fiction/ experimental/ 6’
➔ Zigipouse (Smoke Break) / Alan Sahin / Switzerland 2021 / documentary / 10’
➔ Fantoomwijk / Ravi Sandberg / the Netherlands 2023 / documentary /14’
➔ Iizuna Fair / Sumito Sakakibara / Japan 2021 / animation / 11’
➔ Phase II / Kelly Sears / United States 2022 / fiction, experimental/ 7’
➔ Menagerie / Jack Grey / United States 2022 / animation / 5’
➔ Green Space / Jamie Fraser / United Kingdom 2022 / fiction/ 21’

Set II:

➔ It’s a Date / Nadia Parfan / United Kingdom/Ukraine 2023 / fiction /6’
➔ Tempo Home / Kamil Bembnista / Poland 2022 / documentary / 20’
➔ YUtopia / Haris Salihovic / United Kingdom, Bosnia-Herzegovina 2022 / documentary, experimental / 5’
➔ The Fruit Tree / Isabelle Tollenaere / Belgium 2022 / documentary / 15’
➔ Lockdown Dreamscape / Nicolas Gebbe / Germany 2022 / animation / 7’
➔ Troika / Robert Mentov, Karl Kai / Canada 2023 / fiction / 20’


OFF Short Waves to cztery pokazy poświęcone filmom, które zostały zgłoszone podczas tegorocznego naboru, jednak nie znalazły się w oficjalnej selekcji konkursów SWF: Międzynarodowego, Polskiego, MOVES oraz RAW. Są to produkcje obrazujące to, jak transformuje się kino krótkometrażowe, jakie tendencje możemy w nim zauważyć i reprezentujące charakter poszczególnych konkursów. 15. Short Waves Festival odbędzie się w dniach 14 – 19 listopada 2023. Jednak zanim rozpoczniemy festiwalowy tydzień zapraszamy na tę serię wtorkowych wydarzeń w Psie Andaluzyjskim, które zapowiadają, uzupełniają i pokazują na czym stoi konkursowa część SWF.

Program: 

OFF Konkurs Polski: 

  • Time to Revolt / Poland / 2022 / documentary / 14′ / Director: Daniel Le Hai
  • W pamięci / Poland / 2022 / fiction / 11′ / Director: Zofia Sawicka
  • A Beautiful Wildflower Meadow / Poland / 2022 / fiction / 30′ / Director: Emi Buchwald
  • If I had to die, it’s like I want to die / Poland / 2022 / animation, eksperyment / 10′ / Director: Andrzej Staniek
  • I know you are afraid too / Poland / 2022 / animation / 11′ / Director: Pola Lotta Włodarczyk
 
OFF Konkurs Międzynarodowy:

  • Heart Fruit / Switzerland / 2022 / fiction / 20′ / Director: Kim Allamand
  • Sweet Like Lemons / UK / 2023 / animation / 6′ / Director: Jenny Jokela
  • All Inclusive / Columbia / 2022 / fiction / 20′ / Director: Duván Duque Vargas
  • Ardent Other / France / 2022 / experiment, animation / 16′ / Director: Alice Brygo
 
OFF RAW:

  • Purgatory / 2022 / Netherlands / 6′ / Director: Nina ven der Berg
  • Juice / 2022 / Germany / 5′ / Director: Mona Keil
  • This story to exist / 2022 / France / 18′ / Director: Pauline Moussours
  • Two Men on Train and Someone Else / 2022 / Estonia / 20′ / Director: Jaan Toomik
  • March 8 2020: A Memoir / 2022 / Netherlands / 15′ / Director: Firat Yücel
  • At Word’s End / 2022 / Lithuania / 6′ / Director: Julius Stakisaitis
 
OFF MOVES:

  • Epicentre / France / 2021 / 8′ / Director: Nguyen Anne
  • A BODY IS / Spain / 2021 / 4′ / Director: Jaime Dezcallar
  • SILO / France / 2022 / 5′ / Director: Jérémie Bouillon
  • In the Same Boat (Samassa veneessä) (9509) / Finland / 2023 / 8′ / Director: Mervi Junkkonen
  • Inner Room / Bulgaria / 2022 / 6′ / Director: Ina Dimitrova Gerginova
  • Circology (9653) / Finland / 2023 / 16′ / Director: Tero Peltoniemi
  • Open Call / France / 2023 / 8′ / Director: Katia Crivellari
  • Fragments of Resilience (8552) / Poland / 2022 / 25′ / Director: Anna Semenova

„W MOICH TAŃCACH RZEŹBY SĄ ŻYWE, OGLĄDA JE NIERUCHOMY WIDZ”

Zestaw filmów inspirowanych twórczością Magdaleny Abakanowicz. Program jest efektem międzynarodowej selekcji, a włączone do niego prace eksplorują tajemnice materii, obecności i wolności.

Program: 

➔ „Places We’ll Breathe” reż. Davos Sanvincenti, Chorwacja, 2022
➔ „The Last Children” reż. Fu Le, Francja, 2020 
➔ „Duszyczka” reż. Barbara Rupik, Francja, 2020
➔ „I’ve Alwayes Wanted To See a Martian” reż. Samgrada Nitsopoulou, Grecja, 2022
➔ „Abakany” reż. Kazimierz Mucha, Jarosław Brzozowski, Polska, 1970

Mechelen, Belgia – 15.09 – Dansstorm Festival 

Program I:

1. Herbarium, reż. Iwona Pasińska, Polska 
2. Walks With Me. reż. Kati Kallio, Finlandia
3. The Hurting, reż. Kay Otto, Niemcy
4. Lazarus, reż. Tuixén Benet, Hiszpania
5. Cinderella Games, reż. Jessica Wright, Morgann Runacre-Temple, Wielka Brytania

Program II:

1. Etch, reż. Abby Warrilow, Lewis Gourlay, Wielka Brytania
2. ag:Au, reż. Alex Cantouris, Wielka Brytania
3. The Last Children, reż. Fu Le, Francja
4. Maids, reż. Sofia Castro, Argentyna
5. Mudlove, reż. Tero Peltoniemi, Finlandia


Wrocław – 23.09 – Festiwal Przestrzenie Sztuki 

Pokaz sześciu krótkometrażowych filmów, których wspólnym językiem jest ruch i taniec, wybranych z programu 14. edycji Short Waves Festival, przygotowany przez kuratorkę sekcji MOVES Reginę Lissowską-Postaremczak.

Program:

1. Neon Phantom, reż. Leonardo Martinelli, Brazylia 2021, 20’ 
2. An Evening with Taglioni, reż. Jessica Wright, Morgann Runacre-Temple, Wielka Brytania 2021, 14’
3. Ag:Au, reż. Alex Cantouris, Wielka Brytania 2021, 3’
4. Zielnik, reż. Iwona Pasińska, Polska 2021, 13’
5. Amani, reż. Alliah Fafin, Kanada 2021, 17’ 
6. Walks with me, reż. Kati Kallo, Finlandia 2021, 11’


Białystok – 10.11.2023 – Przestrzenie Sztuki

Program filmów pokazuje obecnie dominujące trendy kina tańca – wychodzenie poza tradycyjne rozumienie tańca, odwołując się do fenomenu ruchu, wykorzystujące różne formy jego przedstawienia – od wysokobudżetowych realizacji fabularnych, przez wykorzystanie formuły musicalu po silne połączenie elementów audialnych z najdelikatniejszymi gestami.

Program:

1. Neon Phantom, reż. Leonardo Martinelli, Brazylia 2021, 20’ 
2. An Evening with Taglioni, reż. Jessica Wright, Morgann Runacre-Temple, Wielka Brytania 2021, 14’
3. Ag:Au, reż. Alex Cantouris, Wielka Brytania 2021, 3’
4. Zielnik, reż. Iwona Pasińska, Polska 2021, 13’
5. Amani, reż. Alliah Fafin, Kanada 2021, 17’ 
6. Walks with me, reż. Kati Kallo, Finlandia 2021, 11’

Pokaz filmów krótkometrażowych z selekcji Festiwalu Manhattan Short. Osoby uczestniczące w wydarzeniu mogą odkryć swojego wewnętrznego krytyka filmowego, oddając głos na Najlepszy Film i Najlepszego Aktora na 26. Festiwalu Filmowym MANHATTAN SHORT, który odbędzie się od 28 września do 8 października 2023 roku.  Każdy krótkometrażowy film włączony do programu MANHATTAN SHORT automatycznie kwalifikuje się do Oscara! Finałowa dziesiątka MANHATTAN SHORT pochodzi z siedmiu krajów: Australia, Afganistan, Finlandia, Iran, Szwajcaria, Wielka Brytania i Kanada, obok trzech filmów z USA, przez co program pokazuje przekrój najciekawszego kina krótkometrażowego w całej jego różnorodności.

W programie: 

SUNLESS / reż. Boris Vesselinov / USA / 8min
As they pilot their submarine down into the world’s deepest point, two researchers must debate pressing on when a crack in their window port grows.
VOICE ACTIVATED / reż. Steve Anthopoulos / Australia / 12min
A florist with a stutter is forced to cooperate with a voice-activated car on the way to an important delivery.
YELLOW / reż. Elham Ehsas / UK/Afghanistan / 13min
In Taliban-controlled Afghanistan, a woman walks into a chadari store in Kabul to buy her first full-body veil and face an uncertain future.
TUULIKKI / reż. Teemu Nikki / Finlandia / 14min
When a young woman, dominated by an over-protective mother plots her escape, their relationship dissolves into one of mutual suspicion.
THE FAMILY CIRCUS / reż. Andrew Fitzgerald / USA / 17min
A Vietnamese-American family’s plan to cover up a drunk-driving incident begins to unravel when their emotional baggage spills out in front of the police.
CAREER DAY / reż. Jason Robinson & Chris Hooper / USA / 10min
A once promising 90’s pop star and his aging boy band reunite for his daughter’s elementary school Career Day. They go viral.
SNAIL / reż. Aminreza Alimohammadi / Iran / 14min
A loving mother strives to make her young son’s singing dreams come true but an audition takes a dramatic, unforeseen turn.
THE RECORD / reż. Jonathan Laskar / Szwajcaria / 9min
An antique musical instrument dealer obsessively plays a magical vinyl record that “reads your mind and plays your lost memories.” Even the forgotten ones.
THE STUPID BOY / reż. Phil Dunn / UK / 15min
In London, a broken man groomed for a terrorist attack is confronted by a local lad who sees things differently. But seeing things differently can be dangerous.
SOLEIL DE NUIT / reż. Fernando López Escrivá & Maria Camila Arias / Kanada / 13min
While training for a moon landing, a group of Canadian astronauts are tasked with an added mission by a Native American elder.

Rada Osiedla Starołęka-Minikowo wraz z Fundacją Edukacji Kulturalnej “Ad Arte” zaprosiła wszystkie osoby sąsiedzkie na cztery niezwykłe podróże filmowe w ramach Kina plenerowego na Starołęce.

 


W programie:
 
4.08 20:30 — “LA GOMERA”, reż. Corneliu Porumboiu, komedia kryminalna, Niemcy, Francja, Rumunia 2020, 97’

Kryminalna komedia o cynicznym policjancie uwikłanym w podwójną (czy tylko?) grę, nawiązująca do filmowych klasyków i przywołująca na myśl serię „Ocean’s”. Film zaskakuje pomysłowością, bawi absurdalnym humorem, a przede wszystkim dowodzi, że każdy, kto traktuje siebie śmiertelnie poważnie, jest po prostu śmieszny.

11.08 20:30 — “WSZYSCY WIEDZĄ”, reż. Asghar Farhadi, dramat, thriller, Francja, Włochy, Hiszpania 2018, 132’

Film trzymający w napięciu, zaskakujący i do samego końca mylący tropy. Za sprawą tego mistrzowsko poprowadzonego dramatu obyczajowego z elementami kryminału i love story, po raz kolejny na ekranie spotkał się gwiazdorski duet (a prywatnie para) – Penélope Cruz i Javier Bardem.

1.09 19:30 — “Tajemnice Silver Lake”, reż. David Robert Mitchell, komedia kryminalna, USA 2018, 139’

Niezwykle zabawna, pełna zaskakujących pomysłów i zwrotów akcji historia śledztwa, w którym poszlaki znajdują się w każdym popkulturowym artefakcie, a nic nie jest takie, jakie się nam zdaje. Czy największa w historii teoria spiskowa, skrywająca najmroczniejsze tajemnice Los Angeles, może okazać się prawdą?

8.09 19:30 — “Dzikie historie’, reż. Damián Szifron, czarna komedia, Hiszpania, Argentyna 2014, 122’

Większość z nas żyje w stresie i napięciu. Niedoceniany muzyk, biznesmen, panna młoda, znany milioner, kelnerka oraz specjalista od materiałów wybuchowych powiedzą „dość!” i pokażą wszystkim swoje dzikie oblicze. W świecie, w którym liczy się tylko wydajność i sukces, przechytrzą system i będą walczyć o siebie, nawet jeśli będzie to wymagało przekroczenia cienkiej granicy między normalnością a szaleństwem.


We współpracy z Radą Osiedla Starołęka-Minikowo
Sfinansowano ze środków Miasta Poznań

OFF Jeżyce to wydarzenie, którego misją jest promowanie lokalnej, poznańskiej kultury i osób twórczych właśnie ze stolicy Wielkopolski. Przy tym pragniemy tworzyć atmosferę kolektywności, komfortową przestrzeń spotkań i budowania sąsiedzkich więzi. W program naszego Festiwalu wszczepiamy kino krótkometrażowe, realizowane lokalnie teledyski, muzykę i spędzanie czasu w plenerowych lokacjach, właśnie na Jeżycach!

’W bliskim sąsiedztwie kultury’ to hasło, które przyświecało nam przez cały okres przygotowań i czas trwania Festiwalu. Widzieliśmy na własne oczy, jak potrzebne są tego typu wydarzenia, bo to właśnie w swoim najbliższym otoczeniu, mieszkańcy nabierają największej chęci do chłonięcia rzeczy, z którymi na co dzień nie mają okazji obcować.

Druga edycja OFF Jeżyc przyciągnęła 1000 osób, które w trakcie 10 wydarzeń spotykali się w miejscach Festiwalowych! Słuchali, oglądali, rozmawiali i razem z nami odkrywali to, co lokalna kultura ma do zaoferowania. Dziękujemy!

 

WIĘCEJ O OFF JEŻYCACH ➔ TUTAJ

Tegoroczne Lato z Estradą zabrało mieszkanki i mieszkańców Poznania w wyjątkową podróż po krajach słonecznego południa. We współpracy z Short Waves Festival i Lago Film Fest zapraszając, na prawdziwą włoską ucztę na poznańskich Naramowicach!

Open Garden Cinema to unikalne, nietypowe wydarzenie — kameralne, filmowe pokazy plenerowe zaaranżowane w pięknych okolicznościach przyrody, ogrodach i parkach. Wyjątkową selekcję filmową łączą z sytuacją towarzyską oraz niezapomnianą rozrywką.

Program filmowy: 

Stand by Me, reż. Giuseppe Marco Albano, Włochy 2011, fikcja, 15’
Podszyta absurdem i ironią rozprawa ze światem nekropolii, przemysłem pogrzebowym oraz samym Południem. 

Waterloo, reż. Francesco Selvi, Włochy 2018, fikcja, 17’
Spośród plastikowej bitwy na płaszczyźnie makiety, z mroku wyłania się postać samotnego starca. Łzawe oko naszego czule zdesperowanego Napoleona napotyka namacalne oznaki końca swojego społeczeństwa. Krok za krokiem w jego przemarszu przez noc zaznacza się geneza klęski, która z osobistej staje się powszechna. 

The Drawback of Having a ****, reż. Astutillo Smeriglia, Włochy 2018, animacja, 3’
Nawet jeśli penis skurczy się w swoim małym wózku inwalidzkim, nic się nie zmieni, będzie dyktował prawo do samego końca. 

X.Y.U, reż. Donato Sansone, Włochy 2019, animacja, 2’
Niespokojna, neurotyczna linia transformuje ludzkie ciało w wizualnym szaleństwie. Jego organy i kończyny płynnym ruchem łączą się i przekształcają poprzez tą jednostajną i kuriozalną metamorfozę. 

Sting Like a Bee, reż. Leone Balduzzi, Włochy 2020, fikcja, 5’
We współpracy z jazzowym pianistą Ze in the Clouds, Leone zabiera nas w muzyczną podróż poprzez gorące ulice włoskiego Vasto. Śledząc przygody dojrzewającej bohaterki Nicoli Antonini i jej przyjaciół, pierwsze miłości, rozwijające się przyjaźnie zbliżymy się do aż nazbyt znajomych letnich dni własnego dorastania. Ta dynamiczna paralela między życiem pszczół a młodzieńczym doświadczaniem świata przełamana hołdem złożonym kultowemu włoskiemu pojazdowi Piaggio Ape jest eksperymentalnym i nowatorskim spojrzeniem na tradycyjne miłosne zaloty.

Forty Horsepower, reż. Luca Ciriello, Włochy 2020, dokument, 10’
Kameralna obserwacja letnich wypadów grupy dzieciaków z weneckiego Chioggia, ich marzeń oraz oczekiwań zazębionych z wymagającym życiem na wodzie. Szesnastoletni Stefanin swoje dni spędza na naprawie silników i połowie małż zaś jego letnie wieczory wypełnia zabawa oraz wspólne pływanie z przyjaciółmi po lagunie na małych motorówkach o mocy 40 koni mechanicznych w akompaniamencie głośnego reggaeton i kolorowych ledów. Ten dryfujący świat zbudowany jest na złudzeniach i ironii, ale także na marzeniach i nadziei na przyszłość. 

Nonna Carla, reż. Alberto Danelli, Włochy 2020, dokument, 15’
Babcia towarzyszącego jej w codziennych sprawunkach reżysera, Carla jest typową lombardzką staruszką – upartą, pełną charakteru i kąśliwego humoru, jednocześnie pogodzoną ze śmiercią, rozumiejącą, że ta odbiera życiu to, co wcześniej mu nadała, że mimo dzielących nas różnic koniec końców wszyscy jesteśmy równi. 

Issa (her), reż. Stefano Cau, Włochy 2019, fikcja, 12’ 
Issa jest młodą kobietą pragnącą zobaczyć świat, doznać go dotykiem i spojrzeniem. Zamieszkuje małą wioskę pośród suchych traw, w której od dawna na świat nie przyszło żadne dziecko. Issa jest w ciąży. Chce uciec, jednakże podstarzali mieszkańcy nie mogą pozwolić by ich nadzieja przepadła – musi urodzić za wszelką cenę. Przyszłość nie należy do Issy. 

652 miles = 0 (or the wonderful convenience of videocalling), reż. Giulio Gobbetti, Włochy 2021, dokument, 4’ 
Podczas gdy cały świat zmaga się z Koronawirusem, babcia Giulio jest jedną z wielu poddanych kwarantannie Włochów. Z odległości 652 mil reżyser wyrusza na wyprawę… aby nauczyć ją, jak prowadzić wideorozmowy. 

razem: 83’

Czas Letni to nowy muzyczno-filmowy festiwal tworzony z myślą o łączeniu w spójną całość wolnego czasu i miasta, rozrywki i merytoryki, natury i kultury, ludzi i przestrzeni.
Czas Letni wnosi jakościowe kino i alternatywną muzykę w unikatowe miejsca na terenie Poznania pobudzając do ich eksploracji i odkrywania na nowo. Czas Letni jest przestrzenią komfortu i kolektywizacji, skierowaną do każdego, kto chce sprawić, aby lato spędzane w mieście było czasem aktywnego i produktywnego wypoczynku.

Pierwsza edycja Festiwalu odbyła się w dniach 12 – 16 lipca 2023 roku w Poznaniu. Podczas pięciu festiwalowych dni udało nam się zgromadzić ponad 3.000 osób uczestniczących w 21 wydarzeniach w 15 lokalizacjach, które wzięły udział w koncertach, pokazach filmowych, spotkaniach na żywo i wspólnie przestawiły się na Czas Letni.

WIĘCEJ O FESTIWALU CZAS LETNI ➔ TUTAJ

Galeria sztuki No No Yes of Course w Reykjavíku oraz Festiwal Short Waves mieli przyjemność zaprosić na serię projekcji krótkometrażowych filmów, zagłębiających się w tematy bliskie sercu pokolenia milenialsów: ich stanu psychicznego, poszukiwania uwagi, dezorientacji między troską a nudą i wiele innych.

Program: 

  • Inflorescence [slowloop-06] / dir. Nicolaas Schmidt / Germany / 2020 / 7’
  • Bébé colère / dir. Caroline Poggi, Jonathan Vinel / France / 2020 / 13’
  • A Place we Call Reality / dir. Kristoffer Borgli / USA / 2018 / 15’
  • Next Picture / dir. Cris A. Bringas / The Philippines / 2020 / 6’
  • where the truth lies / dir. Diane Nerwen / USA / 2018 / 5’
  • The End of Suffering (A Proposal) / dir. Jacqueline Lentzou / Greece / 2020 / 14’


R/R Café: Breaking New Ground in Film Curating – dwudniowe warsztaty, których kulminacją był otwarty dla publiczności panel dyskusyjny. Poprowadziła je Suzy Gillett – brytyjska kuratorka, producentka festiwali, scenarzystka, reżyserka i konsultantka filmowa z ponad 30-letnim doświadczeniem. Osoby zaproszone do udziału w warsztatach reprezentowały różnorodne obszary kultury filmowej, tak od strony audience, jak i talent development. Bazując na aktywnej, wzajemnej edukacji przez wymianę opinii i doświadczeń, przyjrzały się zagadnieniom związanym z programowaniem wydarzeń i organizowaniem festiwali filmowych oraz opracowały praktyki i strategie prowadzące do kształtowania zrównoważonych, etycznych modeli działań w przyszłości.

Zapis wideo z wydarzenia: TUTAJ

Po raz kolejny Fundacja Ad Arte  jest wyłącznym polskim dystrybutorem dwóch programów Oscar Nominated Shorts – filmów aktorskich i animowanych. Zorganizowaliśmy kilkadziesiąt pokazów w kinach studyjnych w całej Polsce pokazując publiczności dziesięć wyjątkowych shortów nominowanych do najważniejszej nagrody filmowej na świecie.

Krótkometrażowe Filmy Aktorskie Nominowane do Oscara 2023:


  1. Irlandzkie pożegnanie (An Irish Goodbye) / reż. Tom Berkeley, Ross White / Irlandia / 2022 / 23’
  2. Ivalu / reż. Anders Walter / Dania / 2022 / 16’
  3. Uczniaki (The Pupils) / reż. Alice Rohrwacher / Włochy, USA / 2022 / 37’
  4. Nocna jazda (Night Ride) / reż. Eirik Tveiten / Norwegia / 2020 / 15’
  5. Czerwona walizka (The Red Suitcase) / reż. Cyrus Neshvad / Luksemburg / 2022 / 17’

 

Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara 2023:


  1. Chłopiec, kret, lis i koń (The Boy, the Mole, the Fox and the Horse) / reż. Peter Baynton, Charlie Mackesy / Wielka Brytania / 2022 / 35’
  2. Latający żeglarz (The Flying Sailor) / reż. Amanda Forbis, Wendy Tilby / Kanada / 2022 / 7’
  3. Handlarze lodu (Ice Merchants) / reż. João Gonzalez / Portugalia, Francja / 2022 / 14’
  4. Rok siusiaków (My Year of Dicks) / reż. Sara Gunnarsdóttir / USA / 2022 / 25’
  5. Struś powiedział mi, że świat nie istnieje i chyba mu wierzę (An Ostrich Told Me the World Is Fake and I Think I Believe It) / reż. Lachlan Pendragon / Australia / 2022 / 11’
 
 Walentynki z krótkimi filmami w Kinie Pałacowym!
 
14 lutego w Kinie Pałacowym obejrzeliśmy zestaw pięciu filmów krótkometrażowych, które opowiadały niezwykłe historie miłosne. Czy to szalony pościg za kochanką męża, poszukiwania rycerza na białym koniu w astrologicznej podróży młodej reżyserki, czy imprezowa noc pełna zerwań i powrotów zakochanej pary – bohaterowie tych filmów dla miłości zrobili wiele, ale także przez miłość doświadczyli katuszy. Szukali pocieszenia wśród wspierających sąsiadek lub konstruowali wirtualnego, perfekcyjnego partnera. Przed nami rozciągała się wiele zabawy, romantycznych kataklizmów i prawdziwego rollercoastera emocji!
 
  1. Plans for the Future, reż. Dana Venezia, Wielka Brytania 2022, dokument, 13’
  2. Sweet Salty, reż. Linh Duong, Wietnam 2019, fabuła, 18’
  3. Yulia & Juliet, reż. Zara Dwinger, Holandia 2018, fabuła, 12’
  4. Habib & the Thief, reż. Naures Sager, Szwecja 2021, fabuła, 15’
  5. Turbo Love, reż. Alicja Jasina, Polska 2022, fabuła/animacja, 7’
 

Działania całoroczne 2022

W ramach Klubu Krótkiego Kina zobaczyć można najlepsze krótkie filmy ze świata w całym bogactwie ich różnorodności. Na ekranie goszczą fabuły, animacje, dokumenty oraz filmy eksperymentalne zrealizowane zarówno przez obiecujących debiutantów, jak i uznane postaci ze świata filmu. Całoroczny program obejmuje pokazy produkcji nagradzanych na festiwalach, pokazy tematyczne, ulubione filmy publiczności czy nominowane tytuły do najważniejszych nagród filmowych. 

Cykl odbywał się w latach 2018-2022, aktualnie jest zawieszony.

Make America Real Again: 10 stycznia 2022

Noworoczny program Klubu Krótkiego Kina skupił się na współczesnym amerykańskim kinie krótkometrażowym, które nie stroni od analizy dalekiego od perfekcji społeczeństwa Stanów Zjednoczonych z powodzeniem dekonstruując i burząc utopijny obraz american dream.

  1. A Place We Call Reality, reż. Kristoffer Borgli, USA 2018, fabuła, 14’
  2. There Were Four of Us, reż. Cassie Shao, USA 2019, animacja, 7’
  3. All on Mardi Gras Day, reż. Michał Pietrzyk, USA 2019, dokument, 22′
  4. My Expanded View, reż. Corey Hughes, USA 2018, eksperyment, 7’
  5. Project X, reż. Laura Poitras, Henrik Moltke, USA 2016, dokument, 11’
  6. Skip Day, reż. Ivete Lucas, Patrick Bresnan, USA/UK 2018, dokument, 17’

Love/Hate Relationship: 14 i 15 lutego 2022

(Nie)miłosne filmy krótkometrażowe w Kinie Pałacowym! Walentynkowe zaproszenie nie tylko do krainy miłości, ale także do klubu złamanych serc.

  1. La chair (Flesh), reż. Jean Le Peltier, fabuła, Belgia 2019, 18’
  2. Afloat, reż. Ève-Chems de Brouwer, fabuła, Francja 2019, 20’
  3. Bear with me, reż. Daphna Awadish, animacja, Holandia 2019, 5’
  4. Koniec Sezonu, reż. Stanisław Cuske, dokument, Polska 2020, 19’
  5. Here at Home, reż. Renaud Ouimet, fabuła, Kanada 2020, 17′

Women’s Day – Stronger Together: 17 marca 2022

W marcu, miesiącu święta kobiet, Klub Krótkiego Kina zaprosił na pokaz filmowy dedykowany wszystkim dziewczynom – ich obecności na ekranie, jak i poza nim, w życiu codziennym.

  1. Mat and her mates, reż. Pauline Penichout, Francja 2019, fabuła, 25’
  2. Unliveable, reż. Enock Carvahlo, Matheus Farias, Brazylia 2020, fabuła, 20’
  3. A perfect me, a perfect you, reż. Dina Bukva, Austria 2018, animacja, 5’
  4. Synchronizacja, reż. Anna Kasińska, Polska 2018, fabuła, 20’
  5. The Ritual to Beauty, reż.Shenny De Los Angeles, Maria Marrone, USA, 2021, dokument, 14’

Na cztery łapy: 14 kwietnia 2022

W kwietniowej odsłonie Klubu Krótkiego Kina przyjrzeliśmy się jak ważna jest obecność zwierząt w naszym codziennym funkcjonowaniu, i jak interesująca i cienka jest granica pomiędzy miłością platoniczną, a czymś, co dla naszej psychologii jest jeszcze trudne do zdefiniowania.

  1. All Cats Are Grey in the Dark, reż. Lasse Linder, dokument, Szwajcaria 2019, 18′
  2. Premier Amour, reż. Haris Raftogiannis, fabuła, Grecja 2020, 15’
  3. Anita’s Pack, reż. Marlies Smeenge, dokument, Holandia 2018, 15’
  4. Some Kind of Intimacy, reż. Toby Bull, dokument, Wielka Brytania 2020, 6’
  5. NAYA – der Wald hat tausend Augen, reż. Sebastian Mulder, dokument, Holandia 2021, 20’


Mamo, tato: 12 maja 2022

Program filmów krótkometrażowych, które eksplorują tematy związane z rodzicielstwem. Bada różne obszary opieki nad dziećmi, kompleksowości relacji, napięć wynikających z powodów ekonomicznych czy społecznych, zawiłości miłości macierzyńskiej, jak i tacierzyńskiej.

  1. Christmas Gift, reż. Bogdan Muresanu, fabuła, Rumunia 2018, 23’
  2. Party Day, reż. Sofia Bost, fabuła, Portugalia 2019, 17’
  3. The name of the son, reż. Martina Matzkin, fabuła, Argentyna 2020, 14’
  4. The Last Image of Father, reż. Stefan Djordjevic, Serbia 2019, fabuła, 20’
  5. Ella i Jo, reż. Jaume Claret Muxart, fabuła, Hiszpania 2020, 20’

Plenerowe Pałacowe. Short Waves Festival w letniej odsłonie: Polskie obsesje

Pokaz pięciu wyselekcjonowanych filmów Konkursu Polskiego 14. Edycji Short Waves Festival. Polskie produkcje, który zdobyły najwięcej głosów publiczności, a ich niezwykłe i historie zachwyciły naszych widzów. Zajrzymy do kilku polskich domów, biur, samochodów, by poznać dobrze znane siostrzane zgrzyty, skonfrontować się z obrazem polskiej katolickiej rodziny, przyjrzeć się napiętej relacji pacjentki z lekarką, podążać za inspirującą historią Polki za granicą i dowiedzieć się, co niektórzy mogą robić ze spermą po ekscytujących miłosnych ekstazach.
 
  1. Szereg Syczący, reż. Marcin Kluczykowski, Polska 2021, fabuła, 25’
  2. Pięć Minut Starsza, reż. Sara Szymańska, Polska 2021, animacja, 6’
  3. Dzielenie się, reż. Natalia Sara Skorupa, Polska 2021, dokument, 14′
  4. Joanna D’arc, reż. Aleksander Szamałek, Polska 2021, dokument, 30’
  5. Sperm Obsession, reż. Klaudia Prabucka, Piotr Michalski, Polska 2021, animacja, 6’
 

Plenerowe Pałacowe. Short Waves Festival na lato: Oscar Nominated Shorts 2022

Pięć wyjątkowych filmów, historii i pełnokrwiści bohaterowie. Widzowie będą towarzyszyć Henrikowi, który  z jakiegoś powodu za wszelką cenę musi zaśpiewać karaoke, czy Mateo, który znalazł się w sytuacji bez  wyjścia (dosłownie!). Poznają pragnienia pracującej w przydrożnym motelu niskorosłej Julii, której życie  zmienia się, gdy poznaje przystojnego kierowcę ciężarówki; lęki brytyjskiej rodziny, której spokojne życie w  ułamku sekundy rozpada się na kawałki i dylematy nastoletniej Sezim z Kirgistanu, która staje przed  wyborem między wolnością, a poszanowaniem tradycji.

  1. On My Mind, reż. Martin Strange-Hansen, Dania, 2021, 18′
  2. Please Hold, reż. K.D. Dávila, USA, 2020, 19’
  3. Sukienka, reż. Tadeusz Łysiak, Polska, 2020, 30’
  4. The Long Goodbye, reż. Aneil Karia, Wielka Brytania, 2020, 12’
  5. Ala Kacchu – Take and Run, reż. Maria Brendle, Szwajcaria, 2020, 38’

lightaspark #wystarczyiskra #swf2022 14. Short Waves Festival 14 – 19 06 2022 shortwaves.pl Krótkie metraże nominowane do

W 2022 roku Fundacja Ad Arte i Short Waves Festival po raz kolejny zaprosiły do kin jako wyłączny  dystrybutor programów Oscar® Nominated Shorts – filmów aktorskich i animowanych. Widzowie mieli okazję zobaczyć na dużym ekranie nominowane krótkie metraże na blisko 70 pokazach w całym kraju – w tym m.in polski film – Sukienkę, w reż. Tadeusza Łysiaka. 

 

Oscary® przyznawane przez Amerykańską Akademię Filmową to jedne z najbardziej prestiżowych nagród  w świecie kina. Nominacje ogłaszane są w kilkunastu kategoriach, a wśród nich również dla najlepszych  filmów krótkometrażowych. Krótkie metraże najczęściej pokazywane są w zestawach po kilka produkcji – jedna wizyta w kinie to zanurzenie się w spektrum opowieści, emocji i doświadczeń wizualnych naraz! To  niesamowite, inspirujące historie zaklęte w krótkiej, innowacyjnej formie.  

Krótkometrażowe Filmy Aktorskie Nominowane do Oscara® 2022 

 

Pięć wyjątkowych filmów, historii i pełnokrwiści bohaterowie. Widzowie będą towarzyszyć Henrikowi, który  z jakiegoś powodu za wszelką cenę musi zaśpiewać karaoke, czy Mateo, który znalazł się w sytuacji bez  wyjścia (dosłownie!). Poznają pragnienia pracującej w przydrożnym motelu niskorosłej Julii, której życie  zmienia się, gdy poznaje przystojnego kierowcę ciężarówki; lęki brytyjskiej rodziny, której spokojne życie w  ułamku sekundy rozpada się na kawałki i dylematy nastoletniej Sezim z Kirgistanu, która staje przed  wyborem między wolnością, a poszanowaniem tradycji. 

 

  1. On My Mind, reż. Martin Strange-Hansen, Dania, 2021, 18’
  2. Please Hold, reż. K.D. Dávila, USA, 2020, 19’
  3. Sukienka, reż. Tadeusz Łysiak, Polska, 2020, 30’
  4. The Long Goodbye, reż. Aneil Karia, Wielka Brytania, 2020, 12’
  5. Ala Kacchu – Take and Run, reż. Maria Brendle, Szwajcaria, 2020, 38’

Krótkie metraże nominowane do Oscara 2022 w kinach! Widzowie zobaczą oscarowe fabuły i animacje na blisko 70 pokazach w całej Polsce - Short Waves Festival 2022

Krótkometrażowe Filmy Animowane Nominowane do Oscara® 2022 

 

Pięć nietuzinkowych opowieści – każda namalowana na ekranie inną animowaną kreską. Poznajcie  przygody małego ptaszka adoptowanego przez rodzinę myszy, który postanawia w końcu rozwinąć  skrzydła. Zobaczcie co wspólnego mogą mieć ze sobą delikatna baletnica i szorstki bokser. Odkryjcie  dlaczego członkowie pewnej ekscentrycznej rodziny popadają w obsesję na punkcie wszystkiego, czego  się tkną i jakie pytania zadaje swojemu psu agentka służb specjalnych, by na końcu dosiąść się do  anonimowego stolika w zanurzonej w papierosowym dymie kawiarni i wspólnie z odpowiedzieć sobie na  pytanie ‘Czym tak właściwie jest dziś miłość?’

 

  1. Robin Robin, reż. Dan Ojari, Mikey Please, Wielka Brytania 2021, 31’
  2. Boxballet, reż. Anton Dyakov, Rosja 2019, 15’
  3. Affairs of the Art, reż. Joanna Quinn, Wielka Brytania, Kanada 2021, 16’
  4. Bestia, reż. Hugo Covarrubias, Chile 2021, 16’
  5. The Windshield Wiper, reż. Alberto Mielgo, Hiszpania 2021, 15’

 

 

Oscar nominations 2022: animated shorts Bestia, The Windshield Wiper, Robin Robin, and more.

Obraz dla Ukrainy – 5.03.2023 – Plac Wolności, Poznań 

Program przygotowany przez Short Waves Festival we współpracy z platformą Takflix.com – niezależną ukraińską platforma internetowa umożliwiająca legalne oglądanie nowego kina ukraińskiego oraz Lviv International Short Film Festival Wiz-Art.

 

  1. Unavailable, reż. Nikon Romachnenko, fabuła, Ukraina 2018, 28’
  2. Diorama, reż. Tetiana Kornieieva, Zoya Laktionova, dokument, Ukraina 2018, 12’
  3. Petrivka – requiem, reż. Kateryna Voznytsya, animacja, Ukraina 2020, 6’
  4. Enter Through the Balcony, reż. Roman Blazhan, dokument, Ukraina 2020, 26’

 

Współpraca z Border Crossing – Children’s Film Festival

 

W efekcie współpracy z Festiwalem Border Crossing w dwóch punktach recepcyjnych na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbywały się nieprzerwane pokazy filmów dla dzieci z Ukrainy. 

25.03.2022, Osieczna 

 

Short Waves i Towarzystwo Ziemi Osieckiej zorganizowało pokaz filmów krótkometrażowych dla dzieci w języku polskim i ukraińskim.

Maj 2022, Noclegownia dla uchodźców przy ulicy Dożynkowej w Poznaniu

 

Przez cały maj 2 razy w tygodniu odbywały się pokazy w noclegowni dla uchodźców z Ukrainy na Dożynkowej w Poznaniu. Przestrzeń noclegowni mieści w sobie około 150 osób. W każdy poniedziałek i czwartek dzieci uczestniczą w pokazach filmów animowanych prezentowanych w ramach Border Crossing – Children’s Film Festival.

27.04.2022, Kino Pałacowe

 

Pokaz filmów animowanych dla dzieci z Ukrainy.

Maj 2022 – Dom Tramwajarza – 4 pokazy filmów dla dzieci z Ukrainy

 

 

8.05.2022 – Niezwykłe zwierzęta 

 

 

  1. Leśna piosenka autorstwa Andriy Naumenko, Ukraina, 2 min
  2. Klatka dla ptaków, J anis Cimmermanis, Łotwa, 5 min
  3. Ptaszek i liść , Lena von Dohren, Niemcy, 4 min
  4. Kozi pech, Ilia Bereznickas, Litwa, 16 min
  5. Splash Stain Spot, Arno de Grijs, Holandia, 1 min
  6. Pod przykrywką, Frida Moran, 3 min
  7. Ryś w mieście, Nina Bisyarina, Francja, 7 min
  8. TiTaTo, Antanas Skucas, Litwa, 3 min
  9. Cichy Cichy Mały Miś, Mara Linina, Łotwa, 4 min

 

 

 

15.05.2022 – OP!A

 

 

  1. Królewicz, 4 min
  2. Buźka i Dzióbek, Jedziemy na narty, 5 min
  3. Bobaski i Miś, Dzień i noc, 3 min
  4. Buźka i Dzióbek, Grzybobranie, 5 min
  5. Little Sorceress, , 4 min
  6. Buźka i Dzióbek, Wielkie sprzątanie, 5 min
  7. Bobaski i Miś, Dziura, 4 min
  8. Buźka i Dzióbek, Buźka robi zdjęcia, 5 min
  9. bez tytułu, 3 min

 

 

 

22.05.2022 – Cosmic Love

 

 

  1. Nest, Sonja Rohleder, Niemcy, 4 min
  2. Every Star, Yawen Zheng, USA, 3 min
  3. Solar Walk, Reka Bucsi,Węgry/Wielka Brytania, 20 min
  4. Don’t Know Where Going by Reka Bucsi & Peter Millard, Węgry, 1 min
  5. Smortlybacks, Wouter Dierickx, 6 min
  6. Angel’s Trumpets, Martinus Klemet, Estonia, 2 min
  7. Signalis, Adrian Fluckiger, Szwajcaria, 4 min
  8. Island, Max Moertl & Robert Loebel, Niemcy, 2 min

 

 

 

29.05.2022 – Lost and Found

 

 

  1. Firefly, Deis Riduze, Łotwa, 12 min
  2. Zguby i znalezione, Andrew Goldsmith, Bradley Slabe, Australia, 8 min
  3. Kuap, Nils Hedinger, Szwajcaria, 8 min
  4. Słoń i rower, Olesya Shukina, Francja, 9 min
  5. Ostatni dzień jesieni, Marjolene Perretten, Szwajcaria, Belgia, Francja, 8 min
  6. Kokonilte, 2 min
  7. Deux_amis, 4 min

OFF Jeżyce - lokalny festiwal filmowy - Centrum Inicjatyw Senioralnych w Poznaniu

Nowy festiwal filmowy w sercu Poznania! 

OFF Jeżyce to lokalny festiwal filmowy skierowany nie tylko do mieszkańców Jeżyc, ale też zaproszenie dla wszystkich poznaniaków do przeżywania magii kina w lokalnym klimacie. Pierwsza edycja OFF Jeżyc odbyła się w dniach 25-28 sierpnia 2022 pod hasłem ‘W bliskim sąsiedztwie kultury’. 

W programie:

• Wielopokoleniowe Kino Jeżyckie •

25.08.2022 – Dom Tramwajarza 

Film Balkonowy, reż. Paweł Łoziński, Polska 2021, dokument, 100’

26.08.2022 – Kino Rialto

Kedi – sekretne życie kotów, reż. Ceyda Torun, Turcja, USA 2016, dokument, 80’

27.08.2022 – Dom Tramwajarza 

Kraina Miodu, reż. Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska, Macedonia 2018, dokument, 85’

• Nasi Ludzie, Nasze Zajawki •
Cykl poświęcony szczególnym pasjom i zjawiskom społecznym – w tym roku tematem przewodnim były rośliny z warsztatami ABC pielęgnacji roślin w wykonaniu Kama Chwil z Czarna Ziemia i pokazem dwóch filmów skupionych tematyką wokół królestwa roślin, a jakże!
• Jeżycki Otwarty Ekran & Muza z Fyrtla •
OFF Jeżyce to przede wszystkim przestrzeń dla mieszkańców, by mogli podzielić się nawzajem tym, co robią na co dzień! Przegląd twórczości lokalnych twórczyń i twórców w kontekście filmowym i muzycznym – zestawy krótkich metraży i konkurs teledysków lokalnych twórczyń/twórców filmowych, autorek/autorów muzyki i nie tylko!

Jeżycki ekran otwarty I: Cienie wielkiego miasta

  1. Szczury, reż. Rafał Łysak
  2. Wielka gwiazda kina niemego w kąpieli, reż. Marcin Kozłowski, Wojciech Tadeusz Lewandowski
  3. Match, reż. Urszula Taraszka
  4. Dychana, reż. Zuzanna Michalska
  5. Moje myśli mnie kiedyś zabiją, reż. Weronika Nowacka
  6. Egzamin, reż. Dominika Stachowiak
  7. The Humming, reż. Paweł Panfil
  8. rats, reż. Klara Woźniak
  9. Wesele, reż. Martyna Kopacz

Jeżycki ekran otwarty II

  1. Szarańcza, reż. Piotr Klubicki


Jeżycki ekran otwarty III:

  1. Dorastaństwo, reż. Robert Kołodziejczyk
  2. Chwila z mamą, reż. Konstancja Taraszka
  3. dobrze cię widzieć, reż. Filip Michałek
  4. Terra, reż. Agata Patoła
  5. Show(er), reż. Julia Hazuka
  6. Dobranoc sąsiedzie, reż. Rozalia Las
  7. Oby ciebie nie nosiła ziemia, reż. Rozalia Las
  8. przypadek świadomości, reż. Arek Ratajczak
  9. ART OF MOVE, reż. Błażej Szydzisz
 
• Poranek polsko-ukraiński •
Poznań przyjął w gościnę naszych sąsiadów z Ukrainy, a sporo z nich mieszka również na Jeżycach. Jednym z punktów programu OFF Jeżyc był Poranek polsko-ukraiński dla najmłodszych. Odbył się pokaz animowanych filmów krótkometrażowych od Border Crossing – Children’s Film Festivall i warsztaty jogi dla dzieci ze studiem Polasanka!
• Klub Festiwalowy w Dom Tramwajarza •
W ramach pierwszej edycji OFF Jeżyc zagrał dla nas poznański zespół Mosty, a parkiet rozgrzały  sety didżejskie w wykonaniu Iwona Skv i DJ Sofy (MiniRadio).
• OFF Jeżyce: Dogrywka 
  1. On My Mind, reż. Martin Strange-Hansen, Dania, 2021, 18’
  2. Please Hold, reż. K.D. Dávila, USA, 2020, 19’
  3. Sukienka, reż. Tadeusz Łysiak, Polska, 2020, 30’
  4. The Long Goodbye, reż. Aneil Karia, Wielka Brytania, 2020, 12’
  5. Ala Kacchu – Take and Run, reż. Maria Brendle, Szwajcaria, 2020, 38’

We wrześniu Fundacja Ad Arte i Short Waves Festival zawitały w dwóch Wielkopolskich miejscowościach – Gnieźnie i Osiecznej. W ostatnie dni lata zorganizowaliśmy kino plenerowe pod chmurką – a do tego koncert oraz inne wydarzenia towarzyszące. Wszystko rozpoczęło się 2 września w Osiecznej, gdzie odbył się koncert duetu Melrose oraz projekcja filmu Moje wspaniałe życie Łukasza Grzegorzka.

Wielkopolskie Lato Filmowe: Osieczna

 

Melrose projekt powołany do życia w 2018 roku przez Michała Strzelczyka, który mieszka i pracuje w Poznaniu. Eklektyczny kolaż jazzu, rocka, sampli elektronicznych, syntezatorów, fortepianu i instrumentów smyczkowych. Duet nawiązuje do wielu gatunków, takich jak left field, breakbeats trip – hop, downtempo i synth-pop. Zainspirowany filmowymi ścieżkami dźwiękowymi, muzyką klubową i klasyczną, a także brytyjską sceną elektroniczną lat 90., Melrose współpracował z różnymi muzykami i wokalistami, aby stworzyć unikalne i organiczne brzmienie.

Moje wspaniałe życie / reż. Łukasz Grzegorzek / Polska 2021 / fabuła / 99’

Może i wspaniałe, ale czy na pewno moje? Z takim pytaniem mierzy się Joanna (Agata Buzek), bohaterka komedii obyczajowej Łukasza Grzegorzka („Kamper”, „Córka trenera”). Troskliwa córka, wyluzowana matka, lubiana nauczycielka, żona, z którą można konie kraść – w każdej z tych ról wypada doskonale. I w żadnej z nich od dawna nie czuje się sobą. Dlatego „Jo” prowadzi podwójne życie, ma tajemnicę, którą nie dzieli się z nikim. Bo gdyby ktoś się dowiedział, byłby to koniec wszystkiego, co w jej świecie wydaje się takie „wspaniałe”.

Wielkopolskie Lato Filmowe: Gniezno

Następnie pojechaliśmy do Gniezna, gdzie przez trzy dni od 7 do 9 września odbyły się trzy projekcje zestawów filmów krótkometrażowych: Letnie Czułości, Polskie obsesje oraz Oscar® Nominated Short Films – czyli wybrana przez Akademię piątka aktorskich filmów krótkometrażowych, wśród, których znalazła się również polska Sukienka.

Letnie czułości

Sentymentalne podróże po łotewskich salach kinowych, ekspresyjne wspomnienia stęsknionej matki, rozczulający obraz borykającymi się z problemami ojca czy barwna animacja o rodzinnych zagwozdkach. Czułość, z jakim twórcy i twórczynie filmowe podchodzą do swoich bohaterów sprawiają, że ta selekcja szortów staje się wyjątkowo emocjonalnym spotkaniem z krótką formą filmową.

 

  1. Ag:Au, reż. Alan Cantouris, Wielka Brytania 2021, fabuła, 3’
  2. 81 meters, reż. Jānis Ābele, Łotwa 2021, dokument, 14’
  3. Beity, reż. Isabelle Mecattaf, Liban 2021, fabuła, 15’
  4. Seabreaker (Rampante), reż. Eloy Domínguez Serén, Hiszpania 2022, fabuła, 27’
  5. Sierra, reż. Sander Joon, Estonia 2022, animacja, 16’
  6. GOOD VIBES IS ALL I NEED, reż. Saro Vallejo, Szwajcaria 2021, eksperyment, 7’

 

Polskie obsesje

Pokaz pięciu wyselekcjonowanych filmów Konkursu Polskiego 14. Edycji Short Waves Festival. Polskie produkcje, który zdobyły najwięcej głosów publiczności, a ich niezwykłe i historie zachwyciły naszych widzów. Zajrzymy do kilku polskich domów, biur, samochodów, by poznać dobrze znane siostrzane zgrzyty, skonfrontować się z obrazem polskiej katolickiej rodziny, przyjrzeć się napiętej relacji pacjentki z lekarką, podążać za inspirującą historią Polki za granicą i dowiedzieć się, co niektórzy mogą robić ze spermą po ekscytujących miłosnych ekstazach.

 

  1. Szereg Syczący, reż. Marcin Kluczykowski, Polska 2021, fabuła, 25’
  2. Pięć Minut Starsza, reż. Sara Szymańska, Polska 2021, animacja, 6’
  3. Dzielenie się, reż. Natalia Sara Skorupa, Polska 2021, dokument, 14′
  4. Joanna D’arc, reż. Aleksander Szamałek, Polska 2021, dokument, 30’
  5. Sperm Obsession, reż. Klaudia Prabucka, Piotr Michalski, Polska 2021, animacja, 6’

 

Krótkometrażowe filmy aktorskie nominowane do Oscara®

Pięć wyjątkowych filmów, historii i pełnokrwiści bohaterowie. Widzowie będą towarzyszyć Henrikowi, który z jakiegoś powodu za wszelką cenę musi zaśpiewać karaoke, czy Mateo, który znalazł się w sytuacji bez wyjścia (dosłownie!). Poznają pragnienia pracującej w przydrożnym motelu niskorosłej Julii, której życie zmienia się, gdy poznaje przystojnego kierowcę ciężarówki; lęki brytyjskiej rodziny, której spokojne życie w ułamku sekundy rozpada się na kawałki i dylematy nastoletniej Sezim z Kirgistanu, która staje przed wyborem między wolnością, a poszanowaniem tradycji.

 

 

  1. On My Mind, reż. Martin Strange-Hansen, Dania, 2021, 18’
  2. Please Hold, reż. K.D. Dávila, USA, 2020, 19’
  3. Sukienka, reż. Tadeusz Łysiak, Polska, 2020, 30’
  4. The Long Goodbye, reż. Aneil Karia, Wielka Brytania, 2020, 12′
  5. Ala Kacchu – Take and Run, reż. Maria Brendle, Szwajcaria, 2020, 38’

 

Letnie czułości w Poznaniu 

Wielkopolskie Lato Filmowe zakończyliśmy 23 września na poznańskim Placu Wolności, gdzie ponownie pokazaliśmy program, który widzowie mieli okazję zobaczyć podczas wydarzenia w Gnieźnie. 

  1. Ag:Au, reż. Alan Cantouris, Wielka Brytania 2021, fabuła, 3’
  2. 81 meters, reż. Jānis Ābele, Łotwa 2021, dokument, 14’
  3. Beity, reż. Isabelle Mecattaf, Liban 2021, fabuła, 15’
  4. Seabreaker (Rampante), reż. Eloy Domínguez Serén, Hiszpania 2022, fabuła, 27’
  5. Sierra, reż. Sander Joon, Estonia 2022, animacja, 16’
  6. GOOD VIBES IS ALL I NEED, reż. Saro Vallejo, Szwajcaria 2021, eksperyment, 7’

 

Organizatorzy: Fundacja Ad Arte, Towarzystwo Ziemi Osieckiej

Finansowanie: Samorząd Województwa Wielkopolskiego, Gmina Osieczna

Partnerzy: Short Waves Festival, CRM, Antistatic

United State of Love - Short Waves Festival 2022

Summer is gone, but Love is never gone!!! 

Druga odsłona collabo k-wax x united z udziałem Short Waves Festival / Fundacja Ad Arte.

Pokazy najlepszych filmów krótkometrażowych prezentowanych w konkursach dwóch ostatnich edycji Short Waves Festival! To zjednoczenie w różnorodności – wszystkie filmy pokazują nam niesamowite historie ubrane w krótką formę, która bynajmniej nie jest dla nich ograniczająca. Widzowie mogli zobaczyć shorty z Konkursu Międzynarodowego, Konkursu Polskiego, Konkursu Dances with Camera, Konkursu Urban View oraz Konkursu Polskich Filmów Eksperymentalnych.

SWF22: Najlepsze – Dances With Camera

 

 

  1. Neon Phantom, reż. Leonardo Martinelli, Brazylia 2021, fabuła, 20’
  2. An Evening with Taglioni, reż. Jessica Wright, Morgann Runacre-Temple, Wielka Brytania 2021, fabuła, 14’
  3. PASSAGE, reż. Ann Oren, Niemcy 2020, fabuła, 13’
  4. Amani, reż. Alliah Fafin, Kanada 2021, fabuła, 17’
  5. Walks with me, reż. Kati Kallio, Finlandia 2021, fabuła, 11’

 

SWF22: Najlepsze – Urban View

 

 

  1. Sun Surface, reż. Vincent Ceraudo, Benjamin Ramirez Perez, Francja 2021, dokument, eksperyment, 16’
  2. Minimal Sway While Starting My Way Up, reż. Stéphanie Lagarde, Holandia 2021, eksperyment, 15’
  3. ExpoFilm (this film is my memory), reż. Penny McCann, Kanada 2020, eksperyment, 10’
  4. Piazzale d’Italia, reż. Enea Zuchetti, Włochy 2021, eksperyment, 13’
  5. Daedalus, reż. Devis Venturelli, Włochy 2021, eksperyment, 12’

 

 

SWF22: Porozumienie ponad podziałami / Konkurs Międzynarodowy & Konkurs Polski 

 

 

  1. Sperm obsession, reż. Klaudia Prabucka, Piotr Michalski, Polska 2021, fabuła, 6’
  2. Nights and Days in July, reż. Jana Bringlöv Ekspong, Szwecja 2021, fabuła, 15’
  3. Joanna d’Arc, reż. Aleksander Szamałek, Polska 2021, dokument,  30’
  4. Sierra, reż. Sander Joon, Estonia 2022, fabuła, 16’

 

SWF21/22: Eksperymentalnie / Konkurs Polskich Filmów Eksperymentalnych

 

  1. Mon chéri Soviétique / reż. Karol Radziszewski / Polska 2021 /  28′
  2. Bal na cześć, że młodzi nie uzbierają na emeryturę / reż. Klaudia Prabucka / Polska 2020 / 27′
  3. Rixt / reż. Horacy Muszyński / Polska 2020 / 30′

 

 

Pełny program wydarzenia

Zaczarowany wieczór w PSIE Andaluzyjskim! Podczas eventu ☆ It is a Kind of Magic ☆ widzowie mogli zetknąć się z magią w formie pokazu iluzjonistycznego na żywo oraz odnaleźć magiczne pierwiastki w zestawie filmów krótkometrażowych wybranych przez selekcjonerów Short Waves Festival! 

Magię każdy może odnaleźć w czymś innym. I tak też zrobili programerzy Short Waves Festival – każdy z nich interpretując hasło “It’s a Kind of Magic” na swój sposób dobrał filmy, które połączone stworzyły ekscentryczną mieszankę, z której na stół wyłożone zostały cztery filmowe karty. Każda jest inna – to pik, karo, trefl i kier, które jednak tworzą jedną, magiczną talię.

  1. Bleu de Nuit, reż. Baloji, Belgia, Kongo 2018, 10’
  2. The End of Suffering (A proposal), reż. Jacqueline Lentzou, Grecja 2020, 14’
  3. I am good at karate, reż. Jess Dadds, Wielka Brytania 2022, 11’
  4. Slug Life, reż. Sopie Koko Gate, Wielka Brytania 2018, 7’

 

 

Pełny program wydarzenia

Przesilenie zimowe i początek astronomicznej zimy to moment, gdy na półkuli północnej Słońce góruje w zenicie w zwrotniku Koziorożca. To najkrótszy dzień w roku! Z tego powodu, 10 lat temu we Francji narodził się pomysł, by właśnie tego dnia świętować Międzynarodowy Dzień Filmu Krótkometrażowego. Co roku kinomani na całym świecie spotykają się by wspólnie celebrować wyjątkowość i magię tej formy filmowej.

Uczestnicy przygotowanych przez pokazów, celebrujących Święto Krótkiego Kina zobaczyli sześć krótkich metraży z Polski i innych krajów świata. Podążali śladami tajemniczego człowieka mieszkającego na amerykańskim cmentarzu (Marblehead), przekonali się jaką moc niesie w sobie chęć otoczenia opieką najbliższych nam osób (Wyraj), stanęli solidarnie ramię w ramię z młodą kobietą przemierzającą otulone letnim skwarem miasto (Über Wasser), zajrzeli do albumu zapomnianych fotografii (Still Processing), przenieśli się do Polski lat 90. targanej niepokojami historycznych zmian (Ziemia wchłonie to wszystko), by na koniec zagościć w domu tradycyjnej polskiej rodziny, która musi zmierzyć się ze swoimi przyzwyczajeniami (Dzielenie się).

 Marblehead, reż. Jack Auen, Kevin Walker, USA 2021, fabuła, 10’

  1. Wyraj, reż. Agnieszka Nowosielska, Polska 2020, fabuła 20’
  2. Über Wasser, On Solid Ground, reż. Jela Hassler, Szwajcaria 2021, fabuła, 12’
  3. Ziemia wchłonie to wszystko, reż. Dominik Ritszel, Polska 2021, eksperyment, 9′
  4. Still Processing, reż. Sophy Romvari, Kanada 2020, dokument, 21′
  5. Dzielenie się, reż. Natalia Sara Skorupa, Polska 2021, dokument, 14’

 

Wydarzenia w ramach Święta Krótkiego Kina zorganizowaliśmy w trzech miastach w Polsce:

Kraków: Kraków Kino Pod Baranami
Warszawa: Kino Muranów 
Katowice: Kino Światowid

 

W grudniu Fundacja Ad Arte, organizator Short Waves Festival, serdecznie zaprosiła widzów na celebrację Świąt – a konkretnie Świąt Krótkiego Kina! Dwa dni, dwa wydarzenia i dwa główne tropy do celebrowania sztuki – muzyka i film!
15 grudnia spotkaliśmy się w Czarnym Kocie, by delikatnie zredefiniować kolędy. Przedstawiliśmy lokalną formę celebrowania nie tylko muzyki, ale też teledysków, gdyż pokażaliśmy wówczas finałową 10 Konkursu Muza z Fyrtla festiwalu OFF JEŻYCE! Z racji miejsca, w którym byliśmy, nie zabrakło także kociego akcentu w postaci krótkiego filmu z kotami w roli głównej.
Natomiast 20 grudnia zaprasilismy do PSA Andaluzyjskiego, w którym wizualia ożyły, gdyż swoim koncertem zaszczycił nas zespół Die Neuköllner Nudler! Klimat dopełnił oczywiście krótki film o psie. 

15.12.2022

All cats are grey in the dark, reż. Lasse Linder, Szwajcaria, 2019, dokument, 19’

 

20.12.2022

Adjusting, reż. Dejan Petrović, Serbia, 2021, dokument, 20’

 

Pełny program wydarzenia